Foxconn bekräftar Apples tv-apparat

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Uppför er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SthlmPwnage:

Vänta, han kallar mig okunnig osv osv, den andre kallar mig tappad och "osmartast" i Sverige, jag replikerar därefter.

Sen korrigerar du mig??

*Tar inte åt mig och scrollar vidare..*

Hmm, kolla dina inlägg från start av denna tråden först och se hur du beter dig från början:

(starkt och börja med att kritisera folk direkt med deras stavning, med första inlägget).

Skrivet av SthlmPwnage:

"Ni som hatar Apple, hatar ni även det svenska språket? Med tanke på hur ni misshandlar det med er stavning."

"Med tanke på din språkhantering verkar det vara du som är inkompetent."

"Har du en degree i någonting tekniskt? Om inte så är du inte "tekniskt lagd". Du kan installera en "app", grattis!"

"Sa jag det? Du verkar vara allvarligt efterbliven, lär dig läsa. Lär dig även skriva, "källkoden på unix"?
Hint; kolla upp vad UNIX är för någonting så slipper du se ut som en handikappad idiot."

"Vilken bonde du verkar vara..."

"Men är du seriöst efterbliven?"

"Blev du slagen med stekpanna tills kraniet krackelerade eller vad är det frågan om? Varför kan du inte läsa och förstå svenska?"

"Att du sedan inte kan ett skit och har fel i allt får mig att undra om du inte ska ha starka mediciner? Har du personlig assistent? "

"Hur dum är du? Gillar du att framstå som korkad inför alla? Äckliga fanboy"

"Nuff' said, gå och var okunnig bland dina polare ist."

"Lustigt att du hävdar att folk som kör Apple är inkompetenta och så visar det sig att du inte kan ett smack själv. Mindervärdeskomplex eller låg IQ? Var ligger felet hos dig?"

"EDIT; Läs på bättre nästa gång Det svider att bli ägd va?"

Riktigt bra sätt och diskutera på, speciellt med tanke på att du sätter igång hela cirkusen och sen hävdar att andra kallar dig det ena och andra?
Sen nej, jag korrigerar inte dig, jag gav dig ett tips att istället för att svara enskilt (som du dock gjorde igen) så kan du svara alla inlägg i ett genom knappen "citera flera".

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Om man vill ha en tv med flashig design så finns de redan.
Man måste inte vänta på apple.
Det finns andra affärer än mediamarkt jag svär.

http://www.gadgetonian.com/2010/03/stuart-hughes-designs-the-...

eller de här är nog mer likt en apple-tv

http://www.whitegadget.com/attachments/other-gadget/5362d1203...

ihh-tv.

Oja. Jag försökte bara vara bittert ironisk.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Näe tack fixar hellre allt själv via datorn till valfri TV. Panasonic Plasma såklart. Men för de mindre tekniskt kunnande kan det här ju vara trevligt.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Spelar i och för sig mindre roll eftersom det i alla fall inte är open source MEN.

Jag hatar Wikipedia som referens men det blev enklast så denna gång och eftersom du använde det så okar jag inte fixa fram andra källor nu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Os_x
Observera följande på denna sida: "Kernel type Hybrid (XNU)"

XNU i sin tur är en hybrid mellan MACH och BSD. Ganska långt ifrån en äkta Unix och dessutom inte open source så varför du är så ohövlig och säger "STFU" till folk kan jag inte förstå.

Hela kärnan och kerneln finns och ladda hem här: http://sourceforge.net/projects/darwinsource/

Darwin finns även här: http://www.puredarwin.org/
OS X är "UNIX certified".

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

iWorld.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Haha osmartast i Sverige. Källkoden på unix är inte open source.

Merparten av källkoden till Darwin är open source och OS X är UNIX*.

* Om du nu är så ruggigt dåligt insatt som väldigt många som skriker "CRAPPUL!!!11DERPLOL!!1" varenda gång Apple nämns så kan jag passa på att nämna att Darwin är det underliggande UNIX-system som OS X och iOS bygger på.

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Spelar i och för sig mindre roll eftersom det i alla fall inte är open source MEN.

Jag hatar Wikipedia som referens men det blev enklast så denna gång och eftersom du använde det så okar jag inte fixa fram andra källor nu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Os_x
Observera följande på denna sida: "Kernel type Hybrid (XNU)"

XNU i sin tur är en hybrid mellan MACH och BSD. Ganska långt ifrån en äkta Unix och dessutom inte open source så varför du är så ohövlig och säger "STFU" till folk kan jag inte förstå.

"[...] och dessutom inte open source [...]"

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Näe tack fixar hellre allt själv via datorn till valfri TV. Panasonic Plasma såklart. Men för de mindre tekniskt kunnande kan det här ju vara trevligt.

Plasma?
Mjo skulle vara för svärtan då....för jag finner personligen plasmor för långsamma för film.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rawet:

Hela kärnan och kerneln finns och ladda hem här: http://sourceforge.net/projects/darwinsource/

Darwin finns även här: http://www.puredarwin.org/
OS X är "UNIX certified".

Definitionsfråga antar jag. De avviker en hel del från original Unix så jag förstår inte hur de kan vara UNIX certified, men säger du att det är så stämmer nog det.

Skrivet av mludd:

Merparten av källkoden till Darwin är open source och OS X är UNIX*.

Open source betyder att HELA projektet är open cource och inte bara merparten.

Gårdagens personpåhopp (observera att ingen av de citerade var inblandad i det) gjorde mig grymt irriterad, även om de inte var riktade till mig och gjorde så att tråden blev ordentligt offtopic med diverse OS tjat. Ber om ursäkt för detta och tänker efter inlägg hålla mig till topic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Det handlar endast om att förenkla saker och samla ihop det på ett ställe, that's it, det handlar absolut inte om inlåsning eftersom det är frivilligt att köpa den,ingen kommer tvinga dig att köpa den eller avrätta dg om du inte gör det

Snälla, bespara mig dina infantila och obegåvade kommentarer. Eller tror du på fullast allvar att jag saknar fri vilja? Vad är tanken med detta forum om man inte får lufta sina funderingar?

Apple är idag väldigt drivande med sin egen standard, Airplay. Denna standard implemeteras i allt fler produkter från stereoutrustning och TV-apparater. Men det gäller bara mottagardelen. Apple släpper inte heller kontrollen över Itunes vilket gör att t.ex Synology, i mitt fall, inte får utveckla fullt Airplay stöd. Jag kan alltså inte använda min fullt fungerande NAS med Atv2 fullt ut. Lite synd när man redan har allt på ett ställe s.a.s. Om och när fler produkter tar till sig denna teknik utestängs annan befintlig och beprövad teknik. Alterntiven blir alltså färre för oss konsumenter vilket jag tycker är synd.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Plasma?
Mjo skulle vara för svärtan då....för jag finner personligen plasmor för långsamma för film.

För långsamma för film? På vilket sätt då? Har ju både uppdateringsfrekvens och responstid som är hästlängder mycket snabbare än tex LCD.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Open source betyder att HELA projektet är open cource och inte bara merparten.

Ditt påstående var att XNU inte var open source, det är det.

När det gäller Darwin som helhet så fanns det åtminstone tidigare ett projekt som hette OpenDarwin som var just ett helt open source-Darwin. Då jag var/är osäker på om hela Darwin som OS X bygger på är open source så skrev jag "merparten" (för att slippa att någon släpade fram något exempel på ett program i Darwin som inte är open source).

Om 90% av något är open source så är det inte fel att kalla dessa 90% för open source, att 10% (det här är hypotetiska siffror) inte är open source gör dessutom inte att resterande 90% slutar vara open source.

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem

eh? 40 000 spänn för en 40 tum? Skulle inte tro det. Next!

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Snälla, bespara mig dina infantila och obegåvade kommentarer. Eller tror du på fullast allvar att jag saknar fri vilja? Vad är tanken med detta forum om man inte får lufta sina funderingar?

Apple är idag väldigt drivande med sin egen standard, Airplay. Denna standard implemeteras i allt fler produkter från stereoutrustning och TV-apparater. Men det gäller bara mottagardelen. Apple släpper inte heller kontrollen över Itunes vilket gör att t.ex Synology, i mitt fall, inte får utveckla fullt Airplay stöd. Jag kan alltså inte använda min fullt fungerande NAS med Atv2 fullt ut. Lite synd när man redan har allt på ett ställe s.a.s. Om och när fler produkter tar till sig denna teknik utestängs annan befintlig och beprövad teknik. Alterntiven blir alltså färre för oss konsumenter vilket jag tycker är synd.

Jag ser inte problemet, det är deras TV, de gör saker kompatibla så de ska passa deras saker, ger man sig in i att köpa deras saker så får man ta hela paketet, de är inte så låsta som du vill få det att låta, det är mer användare som låser in sig själva i något som inte ens är ett problem...och ja, jag tror du saknar fri vilja eftersom du bygger ett problem av något som inte ens finns än och skriver som om du har något tvång över produkten som ingen vet något om ännu

Skrivet av Janav:

eh? 40 000 spänn för en 40 tum? Skulle inte tro det. Next!

Den kommer inte kosta mer än 20 000:-, det är jag rätt säker på

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

...och ja, jag tror du saknar fri vilja eftersom du bygger ett problem av något som inte ens finns än och skriver som om du har något tvång över produkten som ingen vet något om ännu.

Nej, tyvärr begriper du tydligen inte bättre. Två försök från min sida får räcka. Tack och adjö.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Lonefox:

Plasma?
Mjo skulle vara för svärtan då....för jag finner personligen plasmor för långsamma för film.

Öhm va? På vilket sätt är de långsamma?
Ingen responstid nästan. Det brukar väl stå typ 0.001ms men det är ju bara påhittat typ. LCD har en siffra för responstid så då drar man till med nåt bara för att.
Input lag är oftast mycket lägre än LCD.
Klarar i stort sett vilken uppdateringsfrekvens som helst så länge elektroniken bakom tillåter det. 800hz för panelen är ju inte ovanligt nu för tiden.

Sen utöver svärtan och lägre inputlag så har vi ju kontrasten, mer korrekta färger, bättre betraktningsvinkel och bättre rörelseskärpa pga ingen responstid.

Retentioner och lite högre effektförbrukning är väl enda negativa.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Definitionsfråga antar jag. De avviker en hel del från original Unix så jag förstår inte hur de kan vara UNIX certified

Jag är gammal nog att ha använt Unix System III "på riktigt", så jag undrar vad orginal-Unix skulle vara?

Alla dessa tidiga implementationer av unix var med dagens mått ren skräp, med stora begränsningar i radlängder etc. Tusentals studenter med tillgång till källkod ordnade att unix blev verkligt användbart, kanske det första exemplet av kraften i open source?

-aps

Permalänk
Avstängd

Bara det är "Full LED" så är det ok för min del. Frågan är ju vad priset kommer ligga på med tanke på kostnaden för en 27" display från Apple..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cider123:

Bara det är "Full LED" så är det ok för min del. Frågan är ju vad priset kommer ligga på med tanke på kostnaden för en 27" display från Apple..

Skillnaden är dock att denna 27" display du nämner inte bara är en display, utan hela datorn

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Skillnaden är dock att denna 27" display du nämner inte bara är en display, utan hela datorn

Tror faktiskt han menar Apple Cinema/Thunderbolt Display