Snabbtitt på Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Det här fick garanterat Jonas och Emil betalt för att göra. De hade till och med fixat till matchande polygoner upplysta på bakväggen...

Hade ju varit lite kul om de hade tagit Alienware-datorn och jämfört den med ett hembygge och så levererat grafer på prestanda, ljudnivå och liknande. Per krona. Prestanda/Krona. Men det ville nog inte Alienware att de skulle göra.. det var liksom inte det de betalade för.

.

Inte många rätt här inte

Välkommen till Sweclockers där allting handlar om hårdvara och hur det fungerar!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Alienware ägs numera av Dell. De flesta datorer Dell tillverkar brukar innehålla moderkort från exempelvis ASUS.
Känner en som köpte en Aurora R3 eller C3.. Gick på 20.000:- då.. Nu kostar den 16.000:-

Den är dessutom vattenkyld, och den kylaren är patetiskt liten, fläkten är i "pull" läge (den drar luft igenom). Nästa gång monterar jag en extra fläkt som blåser igenom radiatorn.

Ska jag betala 20K eller uppåt, då ska det stå "SGI" på burken..

Permalänk
Medlem

Fan va man slänger pengar i sjön om man köper denna dator....
Nästan o-prisvärdare än mac. Som tex tar $1 400 extra om du vill han en SDD...
helt sjukt jue!

Permalänk
Skrivet av Lonefox:

Jösses....hur korkad får man bli? (Syftar INTE på det du säger om varför en bra kabeldragning är ett "måste")
Du missade visst den delen där de sade att kabeldragningen är bra för att vara en OEM-burk. Om du tar dig en titt innanför skalet på andra OEM-burkar så ÄR det här bra.....man blir mörkrädd då man ser hur de låter kablarna ligga ivägen på klassisgt 90-talsmanér......

Skiter fullständigt i om det är en OEM eller ej. Kostar den dubbelt så mycket som en egen byggd dator med samma delar så ska den fanimej vara byggd på den prisklassen med.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Kan ju dra en liknelse och dumförklara alla här som är korkade nog att köpa bröd i affären när de är oändligt mycket godare och billigare att baka själv. Hur kan man vara så dum att betala för kemikalier och svampig skit när det inte tar mer än 20 minuter att slänga ihop två limpor?

Kan bara hålla med, underbart formulerat!

Permalänk
Skrivet av M89:

Betalade 6000kr för en PreProduction Unit från Alienware med GTX480 i7 2600K samt 8GB DDR3 1866MHz samt bättre TGB och MUS än vad som visades i videon, bilder finner ni i mitt Galleri.

TGB och MUS ser mer ut som Logitech produkter, speciellt musen som liknar G9.

Har även moddat R3:an med att byta moderkort och monterat ett ASUS P8Z77-M PRO samt bytat ut alla fläktar så visst går de att byta hårdvara i detta chassi.

Kan ladda upp bilder på slut resultatet.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/04/22/Dsc00836-...

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/04/22/Dsc00835....

Fler bilder på gång.

+1, Snygg dator

Tycker att videon var bra, nu vet man vad som finns inuti "rymdskeppet" för alla oss som ej har råd med en AW.

Tycker inte alls Apple och Alienware har nån liknelse, Apple satsar på design och artists, Alienware satsar på High end gamers.

Apple är inte dyrare än annat märke, en iPhone kostar lika mycket som en Samsung galaxy.
En macbook air kostar lika mycket som en annan tunn laptop med samma hårdvara, t.ex Asus Zenbook.

Man får hög kvalité av Apple, utan strul. Man får bra support av Dell.

Vad får man av egen-byggda-system? en massa strul, om man läser bara på forumet här på swec.

Vad får man på Inet, Komplett, dustin? En färdig ihopsatt dator med utvalda komponenter, eller man väljer själv, och blir ihopsatt för en peng, som kan strula. Inte lika bra support som Dell.

Sweclockers är inget forum för high end gamers, sweclockers är ett ställe för oss som vill mekka med våra datorer och fråga om datorer.

Ps. Jag har sett Komplett många gånger ha reklam på Tv , för just deras gaming desktops. Däremot har jag aldrig sett Alienware göra reklam på tv.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Geeks Gaming

För att vara en dator från början av året så är min som är 1 och ett halvt år gammal med samma grafikkort fast super over clocked... en äldre amd processor och kosta typ bara hälften av vad en Aruora gör så är min bättre i testerna.... så dom gör som typ företag som gör tröjor eller en iPhone. du får betala hälften av priset bara för märket.

Fast visst den är snygg men nöjer mig med en rejäl metall låda som inte lyser en massa

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|