Permalänk
Medlem

Värdera mina komponenter!

Hej allihopa!
Jag ska sälja min processor, moderkort och mina ramminnen.

Moderkortet är ett P7P55D-Evo sockel 1156
Processorn är en i5 750
Ramminnena är corsair dominator 1600 ddr3 4gb

Tack på förhand!

Obs, jag visste inte var jag skulle placera tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mellan 1800-2500 gissar jag på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worse:

Mellan 1800-2500 gissar jag på!

Ungefär vad jag trodde, tack för hjälpen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Med en billig i5 som utpresterar den där och ett billigt moderkort plus RAM kommer man undan med 2700:- idag, och då är det helt nytt i butik. Bara begagnat värdet borde sätta det under 2000:-, utan att ta hänsyn till den något förlegade prestandan. Då inte sagt att du inte kan hitta en köpare, men jag tror inte du hittar en överdrivet smart eller kunnig köpare till de nivåerna.

Permalänk
Skrivet av Worse:

Mellan 1800-2500 gissar jag på!

Skrivet av Aleshi:

Med en billig i5 som utpresterar den där och ett billigt moderkort plus RAM kommer man undan med 2700:- idag, och då är det helt nytt i butik. Bara begagnat värdet borde sätta det under 2000:-, utan att ta hänsyn till den något förlegade prestandan.

Knappast. Elektronik förlorar nästan halva värdet så fort du köpt det. Du får nya prylar för 2500kr och TS' prylar är från 2009. Nej, TS får vara glad om han får 1800kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Med en billig i5 som utpresterar den där och ett billigt moderkort plus RAM kommer man undan med 2700:- idag, och då är det helt nytt i butik. Bara begagnat värdet borde sätta det under 2000:-, utan att ta hänsyn till den något förlegade prestandan. Då inte sagt att du inte kan hitta en köpare, men jag tror inte du hittar en överdrivet smart eller kunnig köpare till de nivåerna.

Okej.
Jag hade tänkt köpa mig en 3570K, och moderkort och det är min vän som planerat att köpa mina gamla komponenter. Men om jag ska sälja dem, så säljer jag dem nog just under 2000 kr, och då har jag råd med moderkort också. tycker du det är en värd affär för prestandan jag tjänar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är ju alltid en fråga om vart man hittar sin köpare, har en polare som brukar byta dator varje år genom att sälja sin gamla på blocket eller liknande och får ut skulle gissa runt 80% av nypris, färdig monterad m.m. och prestandamässigt fortfarande bättre än de färdiga burkarna på t.ex. Elgiganten m.m. och billigare.
Säljer man till polare drar man ju ner priset, säljer man till random är det ju en fråga om vad man behöver m.m. på SWEC får du garanterat ut mindre än på andra ställen pga att folk är kunnigare och vet vad de betalar för osv, många gör nog som jag och "googlar sönder" alla delar man ska ev sätta i burken för att se reviews och liknande.
Beställde t.ex. en Cooler Master HYPER 212 EVO igår, innan jag faktiskt tryckte på köp tror jag att jag läst ~25 reviews, kollat ett 10tal forum, kollat ett antal filmer på youtube och jämfört vad jag sett med andra kylare som jag oxå tittat på lika mycket.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Knappast. Elektronik förlorar nästan halva värdet så fort du köpt det. Du får nya prylar för 2500kr och TS' prylar är från 2009. Nej, TS får vara glad om han får 1800kr.

Precis min poäng.

Skrivet av Focal:

Okej.
Jag hade tänkt köpa mig en 3570K, och moderkort och det är min vän som planerat att köpa mina gamla komponenter. Men om jag ska sälja dem, så säljer jag dem nog just under 2000 kr, och då har jag råd med moderkort också. tycker du det är en värd affär för prestandan jag tjänar?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du inte känner några krav på heder gentemot din vän så varsågod. Jag hade definitivt inte sålt det för mer än 1500:- till en vän, antagligen lägre pris. Han får ju ändå bättre prestanda för bara några hundringar mer, och då nytt i butik dessutom. Ja en Phenom II X4 i högre frekvenser står sig bra mot den där och bemödar man sig med att köpa en sådan så finns de för 1000:-, du kommer undan för under 2000:- med moderkort och RAM, fortfarande nytt i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Okej.
Jag hade tänkt köpa mig en 3570K, och moderkort och det är min vän som planerat att köpa mina gamla komponenter. Men om jag ska sälja dem, så säljer jag dem nog just under 2000 kr, och då har jag råd med moderkort också. tycker du det är en värd affär för prestandan jag tjänar?

Skickades från m.sweclockers.com

Om det inte var en vän hade jag sagt nej.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"