Permalänk
Entusiast

Byte av fläktar på Corsair A70?

Kan man byta fläktarna som sitter på en Corsair A70?
Jag upplever att det är dom som genererar mest oljud i min dator och skulle gärna byta dom mot några mycket tystare och gärna snäppet bättre angående kylning också, är det möjligt och vilka i så fall?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Noctua...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Kan man byta fläktarna som sitter på en Corsair A70?
Jag upplever att det är dom som genererar mest oljud i min dator och skulle gärna byta dom mot några mycket tystare och gärna snäppet bättre angående kylning också, är det möjligt och vilka i så fall?

Gentle Typhoon AP-15 (1850 rpm) är bra radiatorfläktar eftersom de har högt statiskt tryck. Otroligt välbalanserade fläktar dessutom. Mina är i stort sett helt vibrationsfria.

Jag har även hört att noctua nf-f12 ska vara mycket bra, men de är dyrare. Dessutom beige.

Skickades från m.sweclockers.com