Permalänk
Medlem

Lappa Corsair H50

Är det någon som testa lappa sin slutna vattenkylare med resultat?
Har fått endel repor och kopparen har ärja sig lite så jag tänkte testa lappa min.

Vad skulle ni isåfall kunna rekommendera mig för sandpapper? Våtslip eller torr?
Är det bara att lappa den som en vanlig kylare eller är det något speciellt när det gäller vattenkylare?

Permalänk
Medlem

ajaj, kopparen skall ej oxidera när du monterat den.. men ja, börjar den visa tecken på slitage så är det helt klart värt det lilla jobbet som kommer med att lappa.

Har lappat blocket i min H70 loop med goda resultat, har inga resultat som kan jämföras men det blir bättre i varje fall

Själv kört med vad jag vill minnas är 800 papper endast, skulle rekommendera lite finare efter det men det är ingen nödvändighet.
våtslip mer eller mindre krävs.
lappa enligt vanlig luftkylningsguide.
tänk bara på att ha ett extremt hårt och 100% plant underlag, använder mig själv utav en 20mm tjock plexiglasskiva, funkar prima

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

ajaj, kopparen skall ej oxidera när du monterat den.. men ja, börjar den visa tecken på slitage så är det helt klart värt det lilla jobbet som kommer med att lappa.

Har lappat blocket i min H70 loop med goda resultat, har inga resultat som kan jämföras men det blir bättre i varje fall

Själv kört med vad jag vill minnas är 800 papper endast, skulle rekommendera lite finare efter det men det är ingen nödvändighet.
våtslip mer eller mindre krävs.
lappa enligt vanlig luftkylningsguide.
tänk bara på att ha ett extremt hårt och 100% plant underlag, använder mig själv utav en 20mm tjock plexiglasskiva, funkar prima

Kom precis hem och jag köpte 400, 800 och 1200 våtslips papper, så nu blire att slipa

Tänkte ta en spegel under så det blir så plant som möjligt.

Permalänk
Medlem

Nu var man klar, blev faktiskt rätt så bra ändå.
Hade nästan slut kylpasta så jag fick precis ut en liten klick mindre än ett riskorn, så kylpasta är beställt.
Får byta den sen när jag fått den för att se om det blir bättre då.

Här kommer några bilder på temperaturerna före och efter.

IDLE FÖRE

IDLE EFTER

LOAD FÖRE

LOAD EFTER