Permalänk
Medlem

MSI Z77A-G45 SLI?

Jag letade efter billiga Z77 moderkort med stöd för SLI och hittade då på Inet MSI Z77A-G45 och enligt Inet har den stöd för SLI.
Sen lite seanre kollade jag på MSIs hemsida och enligt dom hade den inte stöd för SLI.

Kollade sen på andra moderkort och hittade MSI Z77A-S01 som verkar ha stöd för SLI men det kortet finns inte ens med på MSIs hemsida.

Vet ni om dom har stöd för SLI och om ens MSI Z77A-S01 existerar?

Permalänk
Medlem

ingen som har nån anning?

Permalänk

Bäst vore väl att kolla på tillverkarens hemsida och se om det står där?

EDIT: Sen finns ju SLI stämpeln på grafikkortet om man tittar på bilder, så det är väl en bra hint också
Enligt komplett ska de två översta portarna stödja SLI, medan den nedersta bara går i x4 hastigethet

EDIT #2: Såg att du sa att MSI sa att de INTE hade SLI stöd? Varför skulle de då satt en stämpel på kortet som säger det? Du kan inte ha råkat kolla på olika kort?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

På MSIs hemsidas bild på moderkortet står det SLI men i specifikationer står det att moderkortet inte stödjer det. Känns väldigt konstigt

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är samma PCB som till GD55 som har SLI, och därav stämpeln. Kostar inte SLI licenspengar? För isf skulle det förklara prisskilnaden mellan GD45 och GD55 för annars skiljer de inte mycket. Annars kan man maila både MSI eller skriva på deras forum om man vill få ett säkert svar, och då är det bara att skriva svaret här i tråden så andra får veta.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT