Får jag låna någons lga 1115 sandy bridge processor?

Permalänk
Medlem

Får jag låna någons lga 1115 sandy bridge processor?

Tjena... Precis blivit klar med riggen och inset att mitt moderkort inte stödjer Ivy bridge utan uppdatering. Har en p8z68-v PRO/GEN3 och behöver en sandy bridge Cpu för att kunna installera uppdateringen på mitt moderkort... Om det finns någon snäll själ som kan tänka sig låna ut sin processor till mig så förstår ni inte hur glad jag hade blivit...

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem

Går det kanske att lämna tillbaka varan? Har använt den 1 gång dock så har jag slängt kartongen men har kvar manual och sådant...

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av QQmore:

Går det kanske att lämna tillbaka varan? Har använt den 1 gång dock så har jag slängt kartongen men har kvar manual och sådant...

Det blir nog svårt, butikerna brukar vilja ha allt i orignalförpackning. Släng inte kartongen nästa gång!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Går det kanske att lämna tillbaka varan? Har använt den 1 gång dock så har jag slängt kartongen men har kvar manual och sådant...

-----------------
Du kanske borde nämna var du bor också så att folk kan svara på frågan lite lättare?;)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

du kan höra med de lokala datorbutikerna om de har någon öppnad de kan använda och hjälpa dig mot en slant?

men stad skulle hjälpa

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Inaktiv

Gå till inet och uppdatera bios. Och jag hoppas att du lärt dig att inte slänga kartongen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick en Déjà vu-känsla över denna tråd.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

LGA 1155 ska det väl vara.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-----------------
Du kanske borde nämna var du bor också så att folk kan svara på frågan lite lättare?;)

Skrivet av adrian_cool69:

du kan höra med de lokala datorbutikerna om de har någon öppnad de kan använda och hjälpa dig mot en slant?

men stad skulle hjälpa

Stockholm!

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Stockholm!

Skulle hjälp dig ifall du låg några mil närmare!

Hoppas nån hjälper dig=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Gå till inet och uppdatera bios. Och jag hoppas att du lärt dig att inte slänga kartongen.

Skickades från m.sweclockers.com

Går det? O:

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem

Så jävla besviken på moderkorts tillverkare att dom inte fabriksuppdaterar moderkortet så att den kan lira ivy bridge... För många saker att tänka på när man ska köpa moderkort... !

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem

kollat instruktionsboken? vissa kort nuförtiden behöver visst varken minne eller cpu ikorkade för att uppdatera bioset med en speciell metod via usbn.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

kollat instruktionsboken? vissa kort nuförtiden behöver visst varken minne eller cpu ikorkade för att uppdatera bioset med en speciell metod via usbn.

Tack ska pröva det!

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Så jävla besviken på moderkorts tillverkare att dom inte fabriksuppdaterar moderkortet så att den kan lira ivy bridge... För många saker att tänka på när man ska köpa moderkort... !

Fabriksuppdaterar? Det har väl legat i inet's lager (om du köpte där) och innan dess i nått annat lager. I fabriken kör de säkert senaste UEFI.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av QQmore:

Så jävla besviken på moderkorts tillverkare att dom inte fabriksuppdaterar moderkortet så att den kan lira ivy bridge... För många saker att tänka på när man ska köpa moderkort... !

Det kanske är så enkelt att du köpt en tidig batch? Men jag kan samtidigt inte låta bli att tycka synd om dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Stockholm!

Inet har en affär i sthlm, dra dit med moderkortet och förklara läget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Tack ska pröva det!

-----------
Tjosan igen

Jag har ett system liggandes löst just nu med 1155 socket, ska montera in i ett annat chassi då jag precis bytt till mig ett nytt (sjukt glad över detta byte) och skulle kunna hjälpa dig faktiskt eftersom du bor i sthlm, jag vet hur jädra knepigt det är att hamna i din sits!
Det är en sandy bridge i5 2500 (ej k) i det systemet, jag kan bara montera bort min h60 från den och så pular vi i det i ditt moderkort och startar och biosuppdaterar, har skärm o sånt här så det skulle inte ta många minuter

Så, ifall du vill ha hjälp, hojta till vetja!

Edit: du får ta med dig ditt moderkort och minnen och processor hit isåfall då jag tyvärr inte har möjlighet att ge mig iväg nånstans pga min snåle fd chef :/

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-----------
Tjosan igen

Jag har ett system liggandes löst just nu med 1155 socket, ska montera in i ett annat chassi då jag precis bytt till mig ett nytt (sjukt glad över detta byte) och skulle kunna hjälpa dig faktiskt eftersom du bor i sthlm, jag vet hur jädra knepigt det är att hamna i din sits!
Det är en sandy bridge i5 2500 (ej k) i det systemet, jag kan bara montera bort min h60 från den och så pular vi i det i ditt moderkort och startar och biosuppdaterar, har skärm o sånt här så det skulle inte ta många minuter

Så, ifall du vill ha hjälp, hojta till vetja!

Edit: du får ta med dig ditt moderkort och minnen och processor hit isåfall då jag tyvärr inte har möjlighet att ge mig iväg nånstans pga min snåle fd chef :/

Fick du mitt meddelande i din logg?

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Fick du mitt meddelande i din logg?

-------------
Jajjamensan, hehe, sitter med fler trådar uppe så jag förvirrar till mig själv lite såg jag ^^
Men det är bara att slänga dig över hit vetja när som helst, och som sagt, en cola eller en en pizza i utbyte räcker gott o väl för tjänsten^^
Kanske ska ge dig mitt nr och adress vetja också, erhm, jag glömde det^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AndreaX:

kollat instruktionsboken? vissa kort nuförtiden behöver visst varken minne eller cpu ikorkade för att uppdatera bioset med en speciell metod via usbn.

Skrivet av QQmore:

Tack ska pröva det!

Om jag minns rätt funkar inte detta på p8z68-v PRO/GEN3

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Om jag minns rätt funkar inte detta på p8z68-v PRO/GEN3

----------
Har för mig att det bara är de nya korten, socket 2011 och z77 chipset som fixar det här..är inte säker dock då jag aldrig behövt forska i saken :/

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

----------
Har för mig att det bara är de nya korten, socket 2011 och z77 chipset som fixar det här..är inte säker dock då jag aldrig behövt forska i saken :/

Stämmer bra det! Bara X79 och Z77 som har den funktionen.

Creds till dig som ställer upp och hjälper killen! Riktigt schysst, inte ofta man ser sådant tyvärr :/

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mowge:

Stämmer bra det! Bara X79 och Z77 som har den funktionen.

Creds till dig som ställer upp och hjälper killen! Riktigt schysst, inte ofta man ser sådant tyvärr :/

----------
Självkart, är simpelt för mig också då jag redan har allt isärmonterat i delar efter chassibytet igår och mitt moderkort med cpu ligger på mitt bord med h60 bara ivägen
Dessutom förstår jag paniken, har en till jag hjälper på exakt samma sätt så ^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-----------
Tjosan igen

Jag har ett system liggandes löst just nu med 1155 socket, ska montera in i ett annat chassi då jag precis bytt till mig ett nytt (sjukt glad över detta byte) och skulle kunna hjälpa dig faktiskt eftersom du bor i sthlm, jag vet hur jädra knepigt det är att hamna i din sits!
Det är en sandy bridge i5 2500 (ej k) i det systemet, jag kan bara montera bort min h60 från den och så pular vi i det i ditt moderkort och startar och biosuppdaterar, har skärm o sånt här så det skulle inte ta många minuter

Så, ifall du vill ha hjälp, hojta till vetja!

Edit: du får ta med dig ditt moderkort och minnen och processor hit isåfall då jag tyvärr inte har möjlighet att ge mig iväg nånstans pga min snåle fd chef :/

Man blir ju glad i hjärta och själ när man ser liknande inlägg! Kudos till dig!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF