Permalänk
Medlem

Kan man montera H100 så här?

Hej

Jag märkte att det inte gick att montera H100 uppåt, jag använder moderkortets backplate. Kan man montera den på detta vis??
Hur gör jag om jag vill montera den på rätt håll?

Uploaded with ImageShack.us

Permalänk
Medlem

Tycker det ser helt normalt ut. Den kan sitta hursom. Bara den inte trillar ner och förstör andra komponenter.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Ok va bra då får den sitta så

Permalänk
Medlem

är det inte tänkt att den ska sitta något sådant?

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

är det inte tänkt att den ska sitta något sådant?

TS tänkte mer på att Corsair loggan hamnar åt fel håll men det ska inte påverka funktionen på något vis vad jag vet.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk

Det är ju inte så många chassin som har plats för en 240mm radiator där bak eller på sidan

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk

Enligt Corsair ska man montera fläktarna så att de blåser kall luft utifrån ner genom radiatorn. Du har satt fläktarna under radiatorn, vet inte om de suger in eller blåser ut, men oavsett så är det inte det optimala enligt dem. Jag vet att det pajar luftflödet att dra in luft i baksidan av chassit, men jag testade och faktum är att jag ser lägre temperaturer på alla komponenter nu.

Bara en tanke

Permalänk
Medlem

Nu har pumpen börjat låta, helvete också.

Permalänk
Medlem

nej inte du ochså vart skaffa du din någonstans? min var köpt på webhallen i förrgår. eller hämtad därifrån.

undrar hur många vi är på bara sweclockers som haft problem. vi kanske kan båda trycka på corsair lite. eller nått. så här ska det inte va.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melekai:

nej inte du ochså vart skaffa du din någonstans? min var köpt på webhallen i förrgår. eller hämtad därifrån.

undrar hur många vi är på bara sweclockers som haft problem. vi kanske kan båda trycka på corsair lite. eller nått. så här ska det inte va.

Det går att fixa med fläktkontroller eller diod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Det går att fixa med fläktkontroller eller diod.

ok? moar info please?

dock blir jag altid sur när det gäller fabrikations fel.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

Ska man skicka tillbaka den? Jag köpte min på cdon.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av WenenOne:

Nu har pumpen börjat låta, helvete också.

Pumpen ska inte monteras som du gjort!

Loggan ska sitta högst upp och slangarna ska gå ut åt sidan, annars får du luft i pumpen och den kommer leva helvete som du märkt.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

erm jag monterade som det stod att man skulle. fick fortfarande noise. och massa andra ochså. så jag tror inte det är monteringen som är problemet.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

Jag la ner datorn på sidan, fortfarande samma ljud. Ska prova diod/fläktkontroller grejen nu

Permalänk
Medlem

diod/flätkgrejen ska enligt corsair voida garantin.

enligt en post på corsairs hemsida har en tech eller nått lagt upp det svaret.

enligt någon post jag såg har corsair sagt att nya versioner är på väg. men det kan ju dröja.

jag inväntar nu svar från corsair själva innan jag bestämmer hur jag gör. det är möjligt att vi kan få våra felaktiga utbytta mot den nya "fixade" modellen.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

Trist att ni fått pumpar som trilskas

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landy:

Trist att ni fått pumpar som trilskas

YES!

ny update.

Corsairs accknowledgement

I kort har dom lyckats att återskapa problemet i deras lab. datumet för posten var 23 maj 2012, samma dag som jag skaffade min kylare. fint va?.

men det verkar iaf som corsair försöker ta tag i det ordentligt nu. hoppas vi inte behöver vänta för länge.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melekai:

diod/flätkgrejen ska enligt corsair voida garantin.

enligt en post på corsairs hemsida har en tech eller nått lagt upp det svaret.

enligt någon post jag såg har corsair sagt att nya versioner är på väg. men det kan ju dröja.

jag inväntar nu svar från corsair själva innan jag bestämmer hur jag gör. det är möjligt att vi kan få våra felaktiga utbytta mot den nya "fixade" modellen.

Det vore nice att få den nya modellen om det nu går

Då väntar jag med diod/fläkt grejen

Permalänk
Medlem
Skrivet av WenenOne:

Det vore nice att få den nya modellen om det nu går

Då väntar jag med diod/fläkt grejen

yeah vi håller ut lite så kan vi se vad som händer. jag klarar ljudet ett tag iaf.

btw. jag kan få bort mitt ljud genom att knappa med fingret på slangen. men det kommer ju tillbaka
ibland måste jag sitta och knäppa kanske 20 gånger. ditt kanse håller sig längre än mit om det funkar.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Skrivet av Melekai:

diod/flätkgrejen ska enligt corsair voida garantin.

enligt en post på corsairs hemsida har en tech eller nått lagt upp det svaret.

enligt någon post jag såg har corsair sagt att nya versioner är på väg. men det kan ju dröja.

jag inväntar nu svar från corsair själva innan jag bestämmer hur jag gör. det är möjligt att vi kan få våra felaktiga utbytta mot den nya "fixade" modellen.

De hade varit gutt!

Sen att diode modden skulle göra nåt på garantin är ju inte så svårt o lösa, bara köpa en molex förlängare o sätta dioden där så har man ju inte rört en sladd på h100an. så gjorde jag iaf.

Permalänk
Entusiast

Fan vad tragiskt med detta bekymmer Det var det plus deras dåliga fläktar som gjorde att mitt val föll på den kylare jag valde...

Min gamla H50 som jag sålde i gamla speldatorn för nån månad sen strulade aldrig...

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med pumpen nu, men däremot var jag i min enfald dum nog att koppla in medföljande fläktarna... nåja, med motstånd så funkar dom väl okej, man hör dock fortfarande motorljudet, men inte lika illa.

Jag hade också problem med luft i pumpen... innan jag installerade den. Jag kopplade i molex-kontakten och guppade paketet tills den var tyst, sedan monterade jag den med radiatorn hela tiden högre än pumpen.

Gjorde såhär istället för att modda och rent kylmässigt funkar det bra. Tidigare låg jag i 75 grader på 4GHz, nu går jag aldrig över 55 grader O.o
Kör även med paketet monterat som TS, även ifall jag helst hade haft den upprätt (glidlager mår inte bra av att ligga, de ska stå upp).

http://77.110.9.250/nonrelated/IMG_2495.JPG

(Ifall någon vet hur man gör thumbnails/förminskar i bbcode så kan jag bifoga bilden direkt i inlägget)

Permalänk
Medlem

När jag knäpper med fingret på slangarna så blir ljudet högre

Hundkex hur menar du med TS, vad betyder det?
Jag ska nog prova montera av pumpen och skaka på den som du gjorde

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WenenOne:

När jag knäpper med fingret på slangarna så blir ljudet högre

Hundkex hur menar du med TS, vad betyder det?
Jag ska nog prova montera av pumpen och skaka på den som du gjorde

Skickades från m.sweclockers.com

TS står för "trådskaparen", alltså du

Permalänk
Medlem
Skrivet av WenenOne:

Nu har pumpen börjat låta, helvete också.

Skrivet av Melekai:

nej inte du ochså vart skaffa du din någonstans? min var köpt på webhallen i förrgår. eller hämtad därifrån.

undrar hur många vi är på bara sweclockers som haft problem. vi kanske kan båda trycka på corsair lite. eller nått. så här ska det inte va.

Se till att den får 12V i BIOS. allt för många som skickar sina på DOA när dem egentligen bara kört dem på ~7V vilket gör att dem börjar låta helt enkelt

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Se till att den får 12V i BIOS. allt för många som skickar sina på DOA när dem egentligen bara kört dem på ~7V vilket gör att dem börjar låta helt enkelt

Älska det med X58 AMI... finns två lägen: normal (12V), silent (12V) : p

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Se till att den får 12V i BIOS. allt för många som skickar sina på DOA när dem egentligen bara kört dem på ~7V vilket gör att dem börjar låta helt enkelt

Kan du vissa hur man ändrar volten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WenenOne:

Kan du vissa hur man ändrar volten?

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.youtube.com/watch?v=3WJ0rXwfJhc

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av Nivius:

är det inte tänkt att den ska sitta något sådant?

feel like a sir!