Tittar ni på Eurovision song contest?

Permalänk
Medlem

Tittar ni på Eurovision song contest?

Tradition ju!

Permalänk
Medlem

Nej.

EDIT: Läser en notis om't dagarna efteråt. Kollar vem som vinner. Sen får man ju höra tjat om't på forum och sånt, så man kommer knappast uindan vem som vunnit och om det varit några speciella bidrag.
Just nu så hör jag över skype att det går bra för Sverige och att Ryssland har ett intressant bidrag.

Jag saknar shlagern från förr, Roger Pontare med Som av is och den där sköna Den vilda av vilka det nu än var. När musiken spelade roll.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Nej verkligen inte!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Klart man ska! Fast jag är antagligen mycket äldre än er;)

Permalänk
Medlem

Kollade ryssarnas bidrag på jewtube och måste säga att om de inte vinner så har shlagerfestivalen verkligen förlorat allt av vad själ heter.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Absolut inte....

Permalänk
Medlem

Klart man kollar, det gör ju alla fast dem säger nej här, OCH VI VINNER JU SÅ KLART MAN KOLLAR DÅ!

Permalänk
Medlem

Japp, faktiskt. Fast bara finalen och bara för att jag sitter hemma hos morsan inför mors dag.

Permalänk
Medlem

Vi vann?

EDIT: Vi vann

EDIT2: Kollade nu Loreens bidrag. Why? Why, world, why?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Klart man kollar, det gör ju alla fast dem säger nej här, OCH VI VINNER JU SÅ KLART MAN KOLLAR DÅ!

Red Bull Battlegrounds i Austin eller Eurovision i Baku? Svårt val...... SC2 framför skräpmusik vilken dag som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Vi vann?

EDIT: Vi vann

EDIT2: Kollade nu Loreens bidrag. Why? Why, world, why?

Du skulle ju läsa om det i en notis om några dagar. Grattis, nu är du en schalger***

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Red Bull Battlegrounds i Austin eller Eurovision i Baku? Svårt val...... SC2 framför skräpmusik vilken dag som helst.

Ptja musiken är väl lite skitsamma. Men att vi ska arrangera nästa år är ju väldigt bra för Sverige. Lär ju dra in massor med pengar samt att jag gillar stora organiseringar i sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Vi vann?

EDIT: Vi vann

EDIT2: Kollade nu Loreens bidrag. Why? Why, world, why?

För jämfört med resten är det världens bästa låt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Ptja musiken är väl lite skitsamma. Men att vi ska arrangera nästa år är ju väldigt bra för Sverige. Lär ju dra in massor med pengar samt att jag gillar stora organiseringar i sig.

Nej tack..... SVT och alla tidningar kommer vara fyllt med en massa meningslösa skitprogram/artiklar i veckor efter veckor.

Edit:
Yeahhh... Detta skitet kommer fylla tidningar och tv i all evighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Red Bull Battlegrounds i Austin eller Eurovision i Baku? Svårt val...... SC2 framför skräpmusik vilken dag som helst.

Dota 2 > Eurovison > Sc2

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Nej tack..... SVT och alla tidningar kommer vara fyllt med en massa meningslösa skitprogram/artiklar i veckor efter veckor.

Här undrar jag varför du inte bara kan sovra och ta till dig det du är intresserad av.

För Sverige är detta mycket bra och det tycker jag vi ska uppskatta. ESC är som en 8 timmar lång reklamfilm + all media som skriver om denna reklamfilm. Väldigt bra för värdlandet, väldigt väldigt bra!

Permalänk
Medlem

Egentligen tycker jag att eurovision är skräp men jag var tvungen att kolla i år för att Loreen är med och representerar Sverige! Satan vad kul att hon vann!!

Permalänk
Medlem

Nästa år i Stockholm. Vart blir det? Globen? Eller byggs det ny arena?

Permalänk
Medlem

Stockholm nästa år. Jag tycker den var bäst. Alla andra var väldigt dåliga. Ändå är jag inte direkt förtjust i låten.

Såg på semifinalerna och sedan på finalen tittar jag bara på omröstningen. Det är så jag gör nu för tiden. Man orkar inte se det 2 gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Nej tack..... SVT och alla tidningar kommer vara fyllt med en massa meningslösa skitprogram/artiklar i veckor efter veckor.

Edit:
Yeahhh... Detta skitet kommer fylla tidningar och tv i all evighet

http://s7.postimage.org/mynxnsogn/arghh.jpg

http://s7.postimage.org/71p5r2w2f/arghh2.jpg

Som sagt är väl bara att läsa det du är intresserad av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Som sagt är väl bara att läsa det du är intresserad av.

Jag tycker SVT istället kan lägga sura licenspengar på sånt som faktiskt borde ingå i publicservice och inte på publikjippon. Detta är slående exempel på varför man borde avskaffa TV-licensen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Nästa år i Stockholm. Vart blir det? Globen? Eller byggs det ny arena?

Precis. Globen var ju förra gången, men samtidigt borde den väl kanske vara lite för liten nu?

Stockholmsarenan kanske är klar tills, eller att man ändrar i planerna för att få den att bli klar till dess. Hade ju varit något att hänga i granen iaf. Den ska ju ha tak.

Friends arena i solna kan ju också vara något, den är ju klar redan nu i höst.

Mja, så troligtvis inte globen.

Edit: Efter att ha grävt ytterligare så ser jag att melodifestivalfinalen (alltså den svenska) ska hållas i friends arena 2013, så då är det ju väldigt sannolikt att de även lägger ESC i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Jag tycker SVT istället kan lägga sura licenspengar på sånt som faktiskt borde ingå i publicservice och inte på publikjippon. Detta är slående exempel på varför man borde avskaffa TV-licensen.

Ptja nu kan jag ju inte svara för hur det är med svt då jag aldrig ser på de kanalerna, eller tv öht. Men det känns bara som en parentes och offtopic.

Jag har ju ingen aning om hur det exakt görs upp men vad jag förstår så är det svt som arrangerar melodifestivalen i sverige och därför också ESC? Pengarna som de lär få in vid esc, försäljning av sändningsmaterial osv, lär ju vida täcka kostnaden för några reportage Men det är som sagt slantarna som sverige får in över en längre tid som är mest intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Du skulle ju läsa om det i en notis om några dagar. Grattis, nu är du en schalger***

Jag är gärna en schlagerlillasak och kollar på TVn och allt. Men jag är samtidigt en gammal surgubbe som tycker det var bättre förr. What do?

Skrivet av Adam901:

För jämfört med resten är det världens bästa låt

Nu är det oss bekant att skit samlas på hög i euroshlagern och det är långt mellan guldkornen men kära nån, varför inte ryssarna? De hade åtminstone någon slags originell idé och mer hjärta än smärta.

Skrivet av Adam901:

Dota 2 > Eurovison > Sc2

Vad fan är det jag läser? D:

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Ptja nu kan jag ju inte svara för hur det är med svt då jag aldrig ser på de kanalerna, eller tv öht. Men det känns bara som en parentes och offtopic.

Jag har ju ingen aning om hur det exakt görs upp men vad jag förstår så är det svt som arrangerar melodifestivalen i sverige och därför också ESC? Pengarna som de lär få in vid esc, försäljning av sändningsmaterial osv, lär ju vida täcka kostnaden för några reportage Men det är som sagt slantarna som sverige får in över en längre tid som är mest intressant.

Tvingas jag vara med att finansiera detta så tycker jag SVT kan börja sända porr också.... Det går åtminstone att titta på utan att bli uttråkad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Tvingas jag vara med att finansiera detta så tycker jag SVT kan börja sända porr också.... Det går åtminstone att titta på utan att bli uttråkad.

Dom sänder ju porr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Dom sänder ju porr?

Mjukporr i form av dokusåpor och utbildningsradio räknas inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Mjukporr i form av dokusåpor och utbildningsradio räknas inte

Att klaga på att SVT gör en investering för hela Sverige och sig själva är som att klaga på kungahuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Att klaga på att SVT gör en investering för hela Sverige och sig själva är som att klaga på kungahuset.

100 miljoner till cancerforskning är vad jag kallar för en investering... Kalle Gustaf är förövrigt en rolig typ jämfört med allt detta schlager skit.

Jag kan se att vi kommer komma till gemensam stånd i denna fråga. Detta enda jag vill är att slippa är att få skiten nerkört i halsen via miljoner artiklar och veckor/månader av deltävlingar och hysteriska människor på TV.

Permalänk
Medlem

Ser bara på det om jag blir tvingad. Så i princip aldrig. Usch.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10