Permalänk

Redefined R3 RoG Edition

Allt började med att jag skulle köpa en Ivy bridge CPU och moderkort, eftersom jag sen tidigare hade ett Asus formula IV och precis köpt ett Asus GeForce GTX 680, Dock så var det sistnämnda referens, så kvalitén kan man tacka NVIDIA för. Men mitt formula IV höll bra standard så jag tänkte köpa ett av samma märke, samt att jag gillar färgschemat på RoG korten. Till att börja med så tänkte jag köpa ett mATX chassi då jag gillar det formatet, men samtidigt var jag riktigt taggad på att modda ett chassi. Jag har försökt modda ett par gånger tidigare men inte riktigt lika seriöst, men nu har jag börjat få ihop ett koncept jag verkligen tror på. Det kanske låter lite skumt att gå tillbaka till förra eller till och med förr förra årets "stil" inom i alla fall Sveriges modscen, nu när allting ska vara så stilrent. Missförstå mig inte, jag gillar verkligen de chassin och moddar som följer denna trend, men jag vill göra något som talar till mig och förhoppningsvis några till. Jag vill göra en chassi modd som går i den stilen som från början fick mig att bli intresserad av att modda, den svarta aluminiumet och PCBn samt de härliga röda sleevade kablarna som bryter upp det svarta och gör hela chassit mer tilltalande. Det var trots allt i mitt Define R3 med "titanium" front som jag först möttes av RoG, därför känns det riktigt bra att omdefiniera R3:ans stil till en riktig gamer maskin som vars stil inte kan förklaras som något annat än just en "Republic of gamers" dator.

Mitt mål med denna mod är att just omdefiniera chassit, därav namnet redefine. Det ska ändras från att vara just det där stilrena, tysta chassit med helt OK luftflöde, till att bli allt som jag vill att det ska vara.

To do list:
[X] Ta bort HDD bur
[/] CADa konceptbilder
[X] Skicka RoGs logga på tillverkning (Mall i metall)
[ ] Såga ut plats för fönster
[ ] Köpa lister och dubbelhäftande tejp
[ ] Fräsa ut RoG logga i fronten
[ ] Köpa nya fläktar
[ ] Lacka om delarna på chassit som har repor

Hårdvara som jag har just nu:
[X] Intel i7 3770K
[X] Asus Maximus Gene V
[X] Asus GeForce GTX 680
[X] Corsair Vengeance 8GB (Röda)
[X] Corsair Force F60
[X] Corsair TX 750W V2
[X] Western Digital Green 1TB

Hårdvara som eventuellt ska införskaffas:
[ ] Ett till Asus 680
[ ] 16GB Mer Ram (2x8GB)
[X] Nya SSDs 240GB (2x120GB)

Jag har CAD:at några konceptbilder under helgen, här har ni resultaten:

Front Logga

Front

Front med LEDs

Progress

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk

Ser grymt ut! Ser framemot mer bilder

Visa signatur

Alienware X51 R2: i3 4130, GTX 645, 6GB.
Skoldator: MacBook Air 11" 2013, 1,3Ghz, 8 GB.
Mobil: iPhone 5S 16GB
Surfplatta: iPad mini 16GB WIFI
Konsol= Xbox 360 E

Permalänk

Ser fett nice ut. Men ROG symbolen kan bli svår

Permalänk
Skrivet av Anton_Jae:

Ser grymt ut! Ser framemot mer bilder

Skrivet av sjömannen:

Ser fett nice ut. Men ROG symbolen kan bli svår

Tackar, jo jag tänkte på det också därför man tänkte be ett företag göra en metall mall så man inte slinter!
Det vore ju lite jobbigt

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem

Det här kan bli jävligt intressant!
Lycka till med fronten!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Lycka till!
Ser ut att bli ett kul bygge!:-)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut! Längtar efter att få se fler bilder och eventuellt ett slut resultat

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut!
Följer med nöje!

Permalänk
Medlem

Ska följas!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Kommer följas

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, följer tråden i hopp om uppdatering inom en snar framtid!

Permalänk
Medlem

ser ut att kunna bli riktigt bra

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Tack så mycket för alla positiva svar! Man blir riktigt taggad av sånt

Hur som helst så har jag CADat lite nu efter skolan på "GPU grillen" Jag har kommit på två koncept, det första är en botten/bak-monterad sak med två fläktar. Detta är den jag hunnit skissa upp lite snabbt, den andra är en som monteras som en backplate. En lite billigare variant som täcker korten utan fläktar, och denna fästs i samma skruvhål som grafikkortet.

Koncept #1:

Koncept #2:

Väldigt mycket RoG logotyper i den här modden!

Ursäkta mina kassa Photoshop skills på bild fyra och fem.

Vilken tycker ni ser bäst ut?

För att avsluta så har jag en annan bra nyhet som relaterar till det praktiska, jag har lagt in mallen på tillverkning! De sa att de troligtvis skulle börja laserskära ut den imorgon!

Det var allt för stunden!

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk

Mini update 22/05

Här kommer en ny miniuppdatering!

Jag sa ju igår att jag troligtvis skulle få mallen idag, och ja det fick jag! 65x100mm (Logotypen alltså)

Sen så undrar jag om någon har handlat från knivbutik.se, för jag tänkte beställa sleeve därifrån.

Här har ni bilderna! (Får på förhand ursäkta bildkvalitéten måste kolla upp några inställningar på handycamen).

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryostatic:

Här kommer en ny miniuppdatering!

Jag sa ju igår att jag troligtvis skulle få mallen idag, och ja det fick jag! 65x100mm (Logotypen alltså)

Sen så undrar jag om någon har handlat från knivbutik.se, för jag tänkte beställa sleeve därifrån.

Här har ni bilderna! (Får på förhand ursäkta bildkvalitéten måste kolla upp några inställningar på handycamen).

http://dl.dropbox.com/u/17436400/Redefined%20R3/Renders/Mall....

http://dl.dropbox.com/u/17436400/Redefined%20R3/Renders/Mall2...

det verkar som knivbutik endast säljer paracord, som är en extremt stark nylonlina som bland annat används i fallskärmar. det kan bli svårt att använda det för sleeving

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem
Skrivet av cluffen:

det verkar som knivbutik endast säljer paracord, som är en extremt stark nylonlina som bland annat används i fallskärmar. det kan bli svårt att använda det för sleeving

Hur menar du nu? Paracord är ju alltid paracord går fiiint att skleeva med den från knivbutik. Som med alla paracord så kapar du bara den längden du vill ha och sen drar ut de 7 nylontrådarna inuti så har du dig en "strumpa" av paracord sen.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ative00:

Hur menar du nu? Paracord är ju alltid paracord går fiiint att skleeva med den från knivbutik. Som med alla paracord så kapar du bara den längden du vill ha och sen drar ut de 7 nylontrådarna inuti så har du dig en "strumpa" av paracord sen.

varje dag lär man sig något nytt. det fattade jag inte alls. (minnesnotering: gör ALLTID informationssökning innan du skriver)

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem

ser inte alls svårt ut:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av Ative00:

Hur menar du nu? Paracord är ju alltid paracord går fiiint att skleeva med den från knivbutik. Som med alla paracord så kapar du bara den längden du vill ha och sen drar ut de 7 nylontrådarna inuti så har du dig en "strumpa" av paracord sen.

Perfekt, det är första gången jag ska sleeva, men jag har för mig att jag hört att paracord är lite minre böjligt än t.ex. fabric är detta sant?

Skrivet av LTsm:

ser inte alls svårt ut:)

Förhoppningsvis är det inte det Mycket jag kommer göra i detta projekt kommer vara tillverkat av några kontakter man känner via deltidsjobbet

La nu in en beställning på 30m svart och 30m röd paracord, samt några kabelklämmor och skruvar från djungelapa.

Beställningsuppdatering
Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryostatic:

Perfekt, det är första gången jag ska sleeva, men jag har för mig att jag hört att paracord är lite minre böjligt än t.ex. fabric är detta sant?

Förhoppningsvis är det inte det Mycket jag kommer göra i detta projekt kommer vara tillverkat av några kontakter man känner via deltidsjobbet

La nu in en beställning på 30m svart och 30m röd paracord, samt några kabelklämmor och skruvar från djungelapa.

Yes den är lite mindre böjlig men inget man märker av tycker jag, aldrig märkt att de begränsar sleeven.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Skrivet av Ative00:

Yes den är lite mindre böjlig men inget man märker av tycker jag, aldrig märkt att de begränsar sleeven.

Perfekt! Man somnade igår till sleeving tutorials! Så man är rätt taggad på att sleeva, får bara försöka sätta sig på något ensligt ställe så att omgivningen inte blir offer för ens frustrationer när allt skiter sig

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Skrivet av Joke7P:

ketchup med latex

Jaha?

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk

Paracord!

Hej, jag beklagar att ni inte fått några uppdateringar.

Men nu har jag fått hem paracorden från knivbutik.se, det finns väl inte så mycket att säga men här har ni några bilder.

Den röda färgen ser riktigt bra ut!

Bild #2 är den som visar färgerna bäst, men jag tycker att allt ändå ser dugligt ut för att vara snabbtagna bilder.

Det här var allt för mig den här gången, ska nog sleeva i helgen. Med tur så hinner jag göra någon ny koncept rendering i veckan mellan jobb och läxor.

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem

när kommer det nya bilder?

Permalänk

Att jag inte sett detta tidigare, Kommer definitivt följas

Visa signatur

{ Intel Core i5 7600K /w H80 v2 } - { ASUS STRIX Z270G } - { Corsair Vengeance 16GB DDR4 } - { ASUS STRIX 1060 6GB OC } - { 2x Samsung EVO 250gb & 120gb } - { Corsair RM 750W } - { Fractal Design Mini C }

Permalänk
Skrivet av ElementR3:

Att jag inte sett detta tidigare, Kommer definitivt följas

Trevligt, tyvärr har bygget tagit stopp för stunden för jag väntar på sleeve tools och haft mycket annat att göra.

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryostatic:

Sen så undrar jag om någon har handlat från knivbutik.se, för jag tänkte beställa sleeve därifrån.

Jag kör med deras Paracord, funkar hur bra som helst Tycker själv att det är lätt med paracord och dessutom blir snyggt som satan att sleeva utan krympslang,kolla mina gallerier (Project White Pc Bygglogg Del 1/2) för resultat, notera även att det var första gången jag sleevade med paracord, dessutom så har Knivbutik redigt snabb frakt, Rekommenderas verkligen, Vet du inte hur man sleevar utan krympslang så kolla runt på youtube så lär du dig snabbt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Hedersmedlem

Rött och svart har funkat hittills så jag tror nog det kommer gå bra denna gången också.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Rött och svart har funkat hittills så jag tror nog det kommer gå bra denna gången också.

Jo hoppas det! Man måste ju hålla kvar vid det, man kan ju inte göra en subtil dator!

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk

Hej igen!

Jobb och helgaktiviteter har hindrat mig från att jobba så mycket på modden, samt att vår HTPC brann så har haft lite att göra med den.

Men jag har i alla fall hunnit testa sleeve, dock med tändare, resultatet blev bränt. Så för att inte bränna min sleeve/krympslang så har jag köpt en värmepistol och jag ska snart beställa ett sleeving "tool kit" från Inet. Tyvärr så har inte Inet det på lager så jag undrar om någon har några förslag på vart man kan iförskaffa sig ett sådant kit (affärer i europa fungerar om inte frakten är tokhög).

Jag hittade dessutom genom jobbet en plasttillverkare här i närheten så jag tänkte göra "grillen" till grafikkortet i svart eller grå akryl.

Observera att jag inte suttit länge med sleeven, bara känt på paracorden för att få en känsla för material samt se vilket färgschema jag ska ha.
Och som vanligt så får jag ursäkta för bilderna samt för det dammiga grafikkortet.

Sleevetest #1

Sleevetest #2

Jag fick dessutom en bra idé då jag såg att mitt GTX 680 har tre stycken vad jag tror är M2 hål i ramen längst bak på grafikkortet, jag tänkte använda dessa för att fästa kabelklämmor i så jag får en snyggare kabeldragning av de två 6 pins kontakterna.

Här är bilder på hur det ser ut med kabelklämmorna, dessa är dock bara stora nog för 1 6 pins kabel så jag ska införskaffa mig nya.

Behöver ingen vattenkylning på grafikkortet då detta har en hel damm på sig, höhö.

Den briljanta kabellösningen!

Jag tror jag ska sleeva i mönstret på #1, men alltid kul att höra andras åsikter så vad tycker ni?

Det var allt för den här gången!

Visa signatur

Aka: Telefonskaft