Thermaltake Knucker kombinerar rubber dome med "känslan" av mekaniska brytare

Permalänk
Inaktiv

Något för redaktionen att testa, Jonas?

Så länge produkten inte marknadsförs på något sätt som kan få mindre insatta konsumenter att få uppfattningen av att tangentbordet skulle vara mekaniskt så ser jag inget problem med detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaippen:

Om dessa brytare aktiveras ~halvvägs så kanske det kan vara något; lite topre fast fult; om de aktiveras när de bottnar ut så är de nog inget att ha även om de har en annorlunda känsla.

Cherry ML är rated till 20 miljoner nedslag, dessa endast till 15. Sista bilden i bildspelet visar en brytare, inte någon som jag känner igen så det är inte ML iaf.

Precis.
ML aktiveras vid 1,5mm och dessa aktiveras säkert när tangenterna bottnar ur.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Undrar vad livslängden på den blir?
Livslängden är en av anledningarna jag skaffade ett mekanisk.
Rubber domes förslits och ändrar känslan i varje tangent, mitt gamla G15 hade helt annorlunda tryck i WASD innan jag bytte.

Står i artikeln att dom ska klara ca 15 miljoner nedtryckningar, men det kanske var något annat du syftade på? Eller har du inte läst artikeln?

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Står i artikeln att dom ska klara ca 15 miljoner nedtryckningar, men det kanske var något annat du syftade på? Eller har du inte läst artikeln?

Jag tänker mig i ren tid, det är ju ganska svårt att mäta.
Hur många knapptryckningar någon gör är ju dessutom mycket individuellt.
Om det verkligen håller samma känsla i tangenten i 15miljoner tryck är ju det rätt bra.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

...synd tangentbordet ser ut som ett gothiskt cirkustält.

haha
Va har de för attraktioner på en sånn cirkus?

Edit: kan detta ha något med det att göra?

Permalänk
Avstängd

Kul att efter mer ett år tionde av skräptangentbord så har det äntligen börjat komma bra tangentbord igen.

Synd att affärerna mest tar in dessa gamingvarianter med belysning, makroknappar och skräp.

Inte dom lite mer renodlade mer seriösare.

Permalänk
Medlem

Tar inte i Thermaltake-produkter ens med tång.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Keytronic Ergoforce?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Arion:

Står i artikeln att dom ska klara ca 15 miljoner nedtryckningar, men det kanske var något annat du syftade på? Eller har du inte läst artikeln?

Även kvalitén på plasten är relevant. Många dyrare tangentbord med mekaniska brytare har bättre plast som inte slits lika hårt. Många av tangenterna på mitt Logitech Illuminated har blivit helt blanda efter typ två års flitigt användande. Sen är det ju en extra fördel att det är enkelt att byta knapparna på CHery MX om de skulle bli ledsna. Kostar ett par hundra.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Måste säga att plast kan vara väldigt hållbart ibland. Hade ett bråk med sambon i helgen vilket resulterade i att jag blev förbannad och slog allt vad jag orkade flera ggr på tangentbordet med knytnäven. Tangenterna flög åt alla håll och sen drog jag ut tangentbordet och kastade iväg det till köket. Sedan när jag lugnade ner mig så letade jag efter tangenter och kunde utan problem sätta alla på plats igen och alla tangenter fungerar precis som innan, ingen konstig känsla utan det känns precis som det ska

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Bejje:

Måste säga att plast kan vara väldigt hållbart ibland. Hade ett bråk med sambon i helgen vilket resulterade i att jag blev förbannad och slog allt vad jag orkade flera ggr på tangentbordet med knytnäven. Tangenterna flög åt alla håll och sen drog jag ut tangentbordet och kastade iväg det till köket. Sedan när jag lugnade ner mig så letade jag efter tangenter och kunde utan problem sätta alla på plats igen och alla tangenter fungerar precis som innan, ingen konstig känsla utan det känns precis som det ska

Funderat på anger management? Känns som du bör göra det iaf.

OnT:

Detta lät ju intressant, antagligen så har dom gjort precis som de gjorde på äldre tangentbord(Dell Quiet Key är ett extempel), en plastbit ovanför en vanlig rubberdome, sen sälja det som mekaniskt bara för att det ser ut som om det skulle sitta mekaniska switchar i det.

Det lär ju lura någon iaf.