Beam Physics Engine demonstreras i Cryengine 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

förstår inte varför alla är så imponerade rage motorn erbjuder precis detta kanske inte EXAKT lika bra men den motorn är från 2007 och erbjuder 60-80% av vad den videon visade då allt går i realtime precis som i rage motorn

så jag förstår inte varför detta är så speciellt

Precis, har spelat bra mycket GTA IV och det finns mods som gör det lättare för bilarna att gå sönder, du kan även ladda ner nya bilar med högre detalj, då ser skadan ungefär ut som på filmen i nyheten.

Edit: Jävlar vad taggad jag blev på GTA plötsligt, dags att installera igen, synd bara att det är så stort *rage*

En bild jag tog sist jag hade det installerat, blev chockad av detaljrikedomen när jag välte en Chevrolet Suburban 2001

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Gud va snyggt.. Nu vill man ju köpa ett värsting grafikort och köra bilspel.. Äntligen lite realistiska effekter när man krockar eller kör av bannan..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

kan man ladda ner den och testa?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Detta har ju inget på Carmageddon 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

Precis, har spelat bra mycket GTA IV och det finns mods som gör det lättare för bilarna att gå sönder, du kan även ladda ner nya bilar med högre detalj, då ser skadan ungefär ut som på filmen i nyheten.

Edit: Jävlar vad taggad jag blev på GTA plötsligt, dags att installera igen, synd bara att det är så stort *rage*

En bild jag tog sist jag hade det installerat, blev chockad av detaljrikedomen när jag välte en Chevrolet Suburban 2001

http://img819.imageshack.us/img819/5443/zhroomsgtaivsuburban....

jo jag vet hur otroligt det spelet är gör videos nästan dagligen av gta 4 mods älskar spelet har faktiskt över 10 000 prenumeranter och 26 miljoner visningar pågrund av det spelet har också 1000 timmar på det och 400 på eflc man kan aldrig tröttna på det sen går skadorna att ändras till otroligt känsliga vilket ger en väldigt kul effekt att alla bordon är gjort av folie

kan inte heller vänta på gta 5

cryengine biten har en aning mer fysik och rörliga delar som hjul axeln och att backspegelg ramlar av men annars är det väldigt likt rage motorn så jag der inte varför alla blev så imponerade

finns ju också gränser i rage motorn då bilen reparerar sig själv eftersom den kan inte förstöras mer något man märker tydligt om man drar upp känsligheten till max då plattas bilen till när man nuddar den

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Precis, har spelat bra mycket GTA IV och det finns mods som gör det lättare för bilarna att gå sönder, du kan även ladda ner nya bilar med högre detalj, då ser skadan ungefär ut som på filmen i nyheten.

Edit: Jävlar vad taggad jag blev på GTA plötsligt, dags att installera igen, synd bara att det är så stort *rage*

En bild jag tog sist jag hade det installerat, blev chockad av detaljrikedomen när jag välte en Chevrolet Suburban 2001

http://img819.imageshack.us/img819/5443/zhroomsgtaivsuburban....

RAGE är grafikmotorn och inte fysiken. GTA IV använder Euphoria som fysik motor och RAGE som grafikmotor.
anledningen till att det inte finns många spel med euphoria fysiken är att företag har inte råd med att hyra motorn. Därför finns det spel som har kassfysik.

Euphoria används i RDR, GTA IV, Max Payne 3 så gör rage med.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

kan man ladda ner den och testa?

Du kan ladda ner Rigs of Rods, långt från samma snygga shaders men fysikmotorn är ju den roliga biten.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Allt som gör att FPS-spel kan ha bättre fordon ser jag som positivt. Tyvärr brukar just fordonsbitarna vara lite kassa i FPS-spel (IMHO). Sen gäller det bara att det fungerar att klättra i, ur och på fordon fungerar som det ska också...

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem

Sjukt imponerad, ser stor potential i kommande spel!

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk

Det jag VERKLIGEN undrar är varför det inte finns några riktiga open world bil simulatorer till PC!!?? Helt sjukt ju! Och NEJ, jag är totalt ointresserad av att köra varv efter varv runt nån tråkig bana. Det närmaste jag sett var väl TDU 1 och det var ju inte mycket till simulator.

På 90-talet fanns det ju flera och då var det otroligt svåra att göra med den tidens enormt begränsaande hårdvara!

Se bara här:

http://www.youtube.com/watch?gl=SE&v=RTrRvDPjQM4

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

En bild jag tog sist jag hade det installerat, blev chockad av detaljrikedomen när jag välte en Chevrolet Suburban 2001

http://img819.imageshack.us/img819/5443/zhroomsgtaivsuburban....

Jag förstår inte alls vad bilden har med fysikdemot i tråden att göra. Det är ju bara en ytterst pytteliten skada i främre hörnet på den?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

NFSU3 med det här, mmmmmmhmm

Permalänk

ser bra ut förutom att bilen agerar lite för mycket som en studsboll, enligt mig.
Kanske något för nästa Burnout spel eller kanske nästa BF spel, men då på alla objekt.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FknDemo:

NFSU3 med det här, mmmmmmhmm

...eller ännu bättre, skrota hela NFS-serien, de har i alla fall inte gjort ett vettigt spel sedan NFS Porsche 2000

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Jag förstår inte alls vad bilden har med fysikdemot i tråden att göra. Det är ju bara en ytterst pytteliten skada i främre hörnet på den?

Drick lite kaffe, 7-8 koppar så ska du se att du förstår

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Skrivet av samus.fl:

Drick lite kaffe, 7-8 koppar så ska du se att du förstår

Jag är fullt övertygat om att den bilden är postad helt utan sarkasm eller så. men jag kan ju såklart ha fel.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Inaktiv

En ny läcker video har hittat ut: