Nvidia: Geforce GTX 680 säljer 60 procent bättre än GTX 580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag tycker det är betydligt mer intressant att sveriges 3 största städer är enorma klumpar i förhållande till befolkning.

Enligt den kartan bör GTX 680 sälja betydligt mer i Stockholm än i Moskva, Istanbul, Aten eller Madrid, samt likvärdigt med Hongkong, Peking, Taipei och de flesta amerikanska mångmiljonstäder !!!

Vi i Sverige verkar vara väldigt bra på att köpa det senaste och det bästa... Inte alls osannolikt att den kartan stämmer.

Var ju lite samma sak med Sandy Bridge-E

http://www.sweclockers.com/nyhet/14778-intel-allokerar-halfte...

Intel allokerar hälften av alla Sandy Bridge-E för Europa till den nordiska marknaden

Nordbor föredrar högpresterande processorer, så till den milda grad att Intel allokerar hälften av alla Sandy Bridge-E öronmärkta för Europa till den nordiska marknaden.

Medan resten av världen får nöja sig med ett begränsat antal Sandy Bridge-E har nordbor inga problem att få tag på Intel Core i7 3900-serien. Av alla processorer som är öronmärkta för Europa går hälften till den nordiska marknaden: Sverige, Finland, Norge och Danmark.

Det handlar dock inte om någon välvilja från Intels sida utan om ett rent affärsmässigt beslut. Det genomsnittliga försäljningspriset för processorer är betydligt högre på de nordiska marknaderna. Nordbor köper mer påkostade modeller än övriga européer.

Dold text
Permalänk
Medlem

Tänkte köpa en gtx680 men det känns som ett falskt kort då GK104 bara fick nya namn efter AMD's blunder i prestanda.

Väntar på GK110 istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

om man är lite smart så kopierar man länkadressen.

http://www.sweclockers.com/image/red/2012/05/30/Nvidia1.jpg?f...

Vi vill ha Hi.Rez version

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Tänkte köpa en gtx680 men det känns som ett falskt kort då GK104 bara fick nya namn efter AMD's blunder i prestanda.

Väntar på GK110 istället

den är ju redan lanserad. bara utt och köpa!

Permalänk

Mitt GTX 295 äger fortfarande, bästa köpet någonsin.

Permalänk
Medlem

Är det någon annan med det smått failade GTX 480 som kan vara ledsen med mig ? :'(

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Deathdancer:

Är ni en av dessa SweClockers?

Det är jag säker på.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Skrivet av Burks:

den är ju redan lanserad. bara utt och köpa!

...
länk?

Permalänk
Medlem

Avstår från köp mest för att det är 256-bit, ny arkitektur som är välidigt annorlunda, samma minnesbandbredd som GTX580...

Och för att jag väntade mig något mer liknande GK110

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt... Arkitekturen känns mer modern än tidigare släpp, när det varit nya. Bortsett från prislappen då.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av StabTheDrama:

...
länk?

du hänger inte med här i nyheterna va?

http://www.sweclockers.com/nyhet/15431-nvidia-tillkannager-te...

Hade dock fel med att den går och köpa just nu.

Permalänk
Skrivet av Burks:

du hänger inte med här i nyheterna va?

http://www.sweclockers.com/nyhet/15431-nvidia-tillkannager-te...

Hade dock fel med att den går och köpa just nu.

Jo det gör jag. Däremot hade jag inte sett att man kan köpa det, vilket man inte heller kunde. Och det där är inte ett GeForce. (Vi vet att han menar GeForce serien)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dj christian:

Hur kan 680 sälja när det kostar nästan 5000spänn!! Inte värt i min ögon. Är nog inte mer än hardcore gamerz i P12 åldern som sparat veckopengen ett helt år för att äntligen få råd med ett exemplar.

Mellansegmentet där AMD HD7850 och HD7870 ligger är mycket mer intressant!

Vad yrar du om?
Har man råd så köper.man oavsett ålder. Det kan.inte gå så bra med dj:andet om 5000 är en sån stor summa att det inte är värt det för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Balls Of Steel:

Mitt GTX 295 äger fortfarande, bästa köpet någonsin.

Det har jag i gamla datorn, har varit riktigt bra men jag har nu riktig sli med två 680's.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kanske för att dem äntligen slått AMD i inte bara prestanda utan även i energisnålhet och värmeutveckling, där dem legat efter förr? Mina första tankar i varje fall! Extremt nöjd med mitt 670!

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Hur kan 680 sälja när det kostar nästan 5000spänn!! Inte värt i min ögon. Är nog inte mer än hardcore gamerz i P12 åldern som sparat veckopengen ett helt år för att äntligen få råd med ett exemplar.

Mellansegmentet där AMD HD7850 och HD7870 ligger är mycket mer intressant!

Förbannat omoget att kalla folk för P12. Jag är vuxen nog att ha ett jobb så jag köper det grafikkort jag vill ha.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

så daterat óch sunkigt 680 kommer kännas när 4k skärmarna blir vanliga om ngt år

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

så daterat óch sunkigt 680 kommer kännas när 4k skärmarna blir vanliga om ngt år

Det samma kan sägas om 6600GT 128MB eller varför inte 9800GT 512MB. Sen är ju inte heller 7950 och 7970 speciellt häftigt om 4-5 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

så daterat óch sunkigt 680 kommer kännas när 4k skärmarna blir vanliga om ngt år

Är väll sällan ett grafikkort är häftigt i flera år.

Visa signatur