Permalänk
Medlem

skyhög Temperatur..

Hejsan allihopa !
Ni får ursäka om jag inte lyckades hitta rätt avdelning eller om jag inte är något dator geni.
Men det är så att min temperatur har varit riktigt bra under de ca 1,5 -2 år jag haft min dator, men idag runt 16.00 snåret så drog temperaturen upp i höjden till 77-98C.. (jag använder "Core Temp" för att kolla temperaturen) och detta gäller alla mina 4 kärnor, eller hur jag ska säga..

det som är så konstigt är just det att allt har varit fine fram tills just då det börja höjas och då har jag ändå spelat en del krävande spel på max grafik osv innan detta.
kan även säga att datorn är ren från damm och kablar är ihop virade så de finns bra med utrymme i datorn

Jag hade egentligen bara Google Chrome igårng då temperaturen började höjas, och just nu vågar jag inte göra någonting alls.

är det värt att lämna in den på en fel undersökning eller finns det någon som har någon aning om vad som kan va fel ?

Tack på förhand !

Permalänk

Har du kollat fläktarnas funktion, framförallt till CPU kylaren?

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem, bytte bara kylpastan och de sjön drastiskt, då den hade några år på nacken.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!