Apple öppnar första butiken i Sverige under augusti eller september

Permalänk

Apple söker ju folk till en butik i Malmö också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Nu förstod jag inte riktigt... Men är du trevlig som kund så lär folket i Genius baren ha rätt mycket svängrum, även om de måste motivera allt för chefen vid dagens slut...

Nja, vissa regler ruckar de nog inte på hur trevlig du än är, likaså måste du vara ganska rejält otrevlig innan de inte vill tala med dig mer.

Väl uppskruvade förväntningar dämpas inte av att det är "Apple själva", inte en AASP, som bemöter dig, ej heller av att de deklareras vara genier.

Ett annat synsätt är: Det finns många fler AASPer än Applebutiker och det skulle förmodligen skära sig en del om Applebutikerna hade mer makt att hjälpa en kund än en AASP.

Jag skulle inte vilja jobba i en Genius Bar, hursomhelst.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Super trevligt! Blir ju perfekt till släppet av iPhone 5. Kanske här man skall köa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Nja, vissa regler ruckar de nog inte på hur trevlig du än är, likaså måste du vara ganska rejält otrevlig innan de inte vill tala med dig mer.

Väl uppskruvade förväntningar dämpas inte av att det är "Apple själva", inte en AASP, som bemöter dig, ej heller av att de deklareras vara genier.

Ett annat synsätt är: Det finns många fler AASPer än Applebutiker och det skulle förmodligen skära sig en del om Applebutikerna hade mer makt att hjälpa en kund än en AASP.

Jag skulle inte vilja jobba i en Genius Bar, hursomhelst.

Dels finns det en massa anekdotiska bevis om personer som tappat telefonen/ipoden i toaletten och sagt "Hej, jag tappade telefonen i toaletten, finns det något jag kan göra?" eller när de har tappat telefonen osv och så har de fått en ny telefon eller fått köpa en för 100/200 USD. Det finns till och med de vars jättegamla iPods har gått sönder på något vis och så har de fått en ny.

Sedan har någon som jobbar i Genius baren uttalat sig till den här podcasten (http://twit.tv/mbw) anonymt och sagt att de har rätt mycket svängrum och kan tumma rätt mycket på garantitiden osv.

Jag har till exempel hoppat i havet med en iPod efter ett träningspass och sagt "Hej, jag råkade hoppa i havet (saltvatten) efter en löprunda med iPoden kvar i fickan. Finns det någon liten chans att den inte är död?" Han typ skrattade och så fick jag en ny.

Jag behövde kämpa betydligt mer när batteriet till min MacBook svällde och gick sönder till exempel. Först fick jag ett blankt nej från service-stället på Sveavägen. Då ringde jag Apple-supporten och fick prata med någon som inte förstod något om teknik så det tog ett tag för henne att få ur sig att batteriet ska hålla i 300 laddcykler eller så lång tid som du har garanti på datorn. Sen fick jag gå tillbaka till Sveavägen och säga att jag visst har garanti kvar...

Sen beror det väl på vad man är för person. Det är ju hur kul som helst att kunna hjälpa folk. Så på så vis skulle det ju vara kul att jobba i Genius baren

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

Bjuder de på korv,glass och godis kanske det kan vara intressant att komma!

Annars kan det kvitta, är inte så intresserad av Apple tjaffs!

Nä, folk som är intresserade av vilket nätaggregat som sitter i en dator är kanske inte så ofta intresserade av Apples grejor. Finns undantag dock. Jag tillhör nog undantagen, även om jag tycker det man gör med datorn (mjukvarumässigt) är bra mycket mer intressant än hårdvaran i sig.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Hur fick du tag i mitt passfoto ?

Allvarligt: Det blev lite troll där men som ursäkt är jag miljöskadad av att haft med Apple/Mac i mitt jobb under en 10års period. Har dock inte (tack o lov) behövt att "strula" med Apple under de senaste 5 åren.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

grubbel...

Skrivet av rSon:

informativa beslut

say what now? du menar objektiva beslut antar jag? eller är det flera där inne som tar del av dina tankar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Dels finns det en massa anekdotiska bevis om personer som tappat telefonen/ipoden i toaletten och sagt "Hej, jag tappade telefonen i toaletten, finns det något jag kan göra?" eller när de har tappat telefonen osv och så har de fått en ny telefon eller fått köpa en för 100/200 USD. Det finns till och med de vars jättegamla iPods har gått sönder på något vis och så har de fått en ny.

Sedan har någon som jobbar i Genius baren uttalat sig till den här podcasten (http://twit.tv/mbw) anonymt och sagt att de har rätt mycket svängrum och kan tumma rätt mycket på garantitiden osv.

Jag har till exempel hoppat i havet med en iPod efter ett träningspass och sagt "Hej, jag råkade hoppa i havet (saltvatten) efter en löprunda med iPoden kvar i fickan. Finns det någon liten chans att den inte är död?" Han typ skrattade och så fick jag en ny.

Jag behövde kämpa betydligt mer när batteriet till min MacBook svällde och gick sönder till exempel. Först fick jag ett blankt nej från service-stället på Sveavägen. Då ringde jag Apple-supporten och fick prata med någon som inte förstod något om teknik så det tog ett tag för henne att få ur sig att batteriet ska hålla i 300 laddcykler eller så lång tid som du har garanti på datorn. Sen fick jag gå tillbaka till Sveavägen och säga att jag visst har garanti kvar...

Sen beror det väl på vad man är för person. Det är ju hur kul som helst att kunna hjälpa folk. Så på så vis skulle det ju vara kul att jobba i Genius baren

Anektoder kan vara värda en del, såklart, men ni inser att AASPer nog skulle sluta vara sådana om de fick för mycket konkurrens från en Apple Retail Store? Varken APPn eller ettårsgarantin ser olika ut beroende på om du besöker en Retail Store eller en AASP.

Att de skrattande skulle byta ut en iPod med vattenskador går därtil lhelt emot allt jag sade som teknisk support. Det är knappast Apples fel om ni tappat nåt i havet, och ej heller är det särskilt ofta de skrattande skulle byta ut nåt dylikt, is my guess.

Att det 'skulle vara kul att hjälpa folk' är mest bara naivt. Till slut inser man att det inte är tekniska problem man behandlar i 90%av fallen, det är mänskliga sådana, och det är inte så kul att vara mottagaren för 'negativ energi' varje dag. De färre gånger man orsakar verklig lycka/ lättnad väger inte upp. Men jo, vissa är nog mer lämpade än andra.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av eriohm:

Apple söker ju folk till en butik i Malmö också.

Källa?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av XHI:

http://jobs.apple.com/index.ajs?method=mHVExternal.showPositi...

Permalänk

Är det jag som är blind, eller nämner den sidan ingenting alls om malmö?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skäggig legend

Var står det Malmö - eller är jag blind?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Är det jag som är blind, eller nämner den sidan ingenting alls om malmö?

Skrivet av XHI:

Var står det Malmö - eller är jag blind?

Skumt att det inte står Location längre.

Men såhär ser det ut när jag är inloggad och man ser vilka jobb jag har sökt:

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av eriohm:

Skumt att det inte står Location längre.

Men såhär ser det ut när jag är inloggad och man ser vilka jobb jag har sökt:
http://dl.dropbox.com/u/11122828/apple_01.png

Otroligt trevligt!!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av XHI:

Otroligt trevligt!!

Jo, och ännu trevligare blev det när Apple bjöd in mig till sitt rekryteringsevent i Malmö, tyvärr kan jag inte ta mig dig för egna medel och Arbetsförmedlingen kunde heller inte stå för resan.

Det suger att vara arbetslös. Med andra ord är det fan ingen mening att söka jobb söder om Sthlm om man bor i den delen av Norrland där jag bor.