Samsung Chromebox dyker upp hos amerikansk återförsäljare

Permalänk
Medlem

för dyr

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk
Medlem

Dyr och kass OS

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Alldeles för dyrt. Under 2k borde vara release pris.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Avstängd

En chromebook är inget för mig.
Men perfekt för mamma.

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt ingen som helst poäng med en Chrome OS i en box.

Poängen med COS är att det ska vara lätt drivet och energi snålt för billiga och portabla datorer som man kan ta med var som helst och varar länge.

Ser inte varför man skulle ta den här produkten över en vanlig stationär dator eller en chromebook istället :/

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manyhigh:

Ser inte varför man skulle ta den här produkten över en vanlig stationär dator eller en chromebook istället :/

det förklarades ju så koncist det går på den lilla lappen bredvid burken.

kan alltså tänka mig denna är det perfekta alternativet för gubbtanterna som knallar in på Eljätten AB vartannat/tredje år för att "datorn gått sönder och blivit långsam" främst. Men nu lär säkert "nånting" se till att detta går samma väg som netbooksen gjorde ganska omgående, så det är tveksamt om det blir nått alternativ nu heller.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Good bye Boxee Box.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Envisas? Ett klassiskt desktop finns i Windows 8, rutorna du pratar om är det nya gränssnittet som är främst riktat mot prylar med pekskärm, båda varianterna går att byta mellan. Jag kan ärligt talat inte minnas att de någon gång påstått att det inte skulle finnas ett klassiskt desktop, de har bara promotat sin grid-view hårt för att det är den biten som är ny.

fyfan va bra!

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Chrome OS är självfallet briljant, lika så Chrome Boxen.

Varför klockar-kidsen skulle köpa en sånhär vet ingen. Däremot resten av världen som spenderar 99% av sin dator-tid med sin gmail/hotmail, blocket och aftonblaskan. Där kommer en sånhär lösning vara helt perfekt. Att Google utmanar och konkurerar mot Microsoft och Apple behövs verkligen.

Jag har kört xubuntu och xbmc ett tag och har inga tvivel på att man enkelt kan "sanera" chrome-boxen och slänga in linux/bsd och därmed få det man vill använda enheten till.

Valfrihet är något som alla konsumenter borde sträva efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Eh, celeron är betydligt mer kraftfull än e-serien, är det brazos som är 450? blandar alltid ihop dom och vill inte googla för att framstå som kunnigare än jag är.

Llano är alternativet, eller, trinity nu då, en ULV trinity hade ju varit riktigt bra.

självklart en trinity i bästa fall..
Men nu menade jag mer som att gpu delen är snabbare i förhållande till storlek osv vem skulle vela ha en smörig celeron.. usch nä.
Det jag syftade på var just det som nämndes om smålagget på t.ex 1080p videos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

självklart en trinity i bästa fall..
Men nu menade jag mer som att gpu delen är snabbare i förhållande till storlek osv vem skulle vela ha en smörig celeron.. usch nä.
Det jag syftade på var just det som nämndes om smålagget på t.ex 1080p videos.

Smålagget på youtube?
Det var ju för att den buffrade via dåligt wlan?

En modern celeron har inga problem med youtube videos i 1080P.
Och jag föredrar verkligen en Celeron framför en E-450 då Celeron faktiskt har hygglig processorprestanda i "riktigt dator"-klassen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Smålagget på youtube?
Det var ju för att den buffrade via dåligt wlan?

En modern celeron har inga problem med youtube videos i 1080P.
Och jag föredrar verkligen en Celeron framför en E-450 då Celeron faktiskt har hygglig processorprestanda i "riktigt dator"-klassen...

Du hängde alltså inte med? Vilken celeron syftar du på som har en inbyggd GPU i klass med E-450?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Du hängde alltså inte med? Vilken celeron syftar du på som har en inbyggd GPU i klass med E-450?

Va?
Ingen celeron har en GPU i klass med E-450.
Vad syftar du på att jag inte hängde med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Va?
Ingen celeron har en GPU i klass med E-450.
Vad syftar du på att jag inte hängde med?

Precis.
Celeronen må hava en starkare beräkningskraft i detta fallet vart min mening att just en E-450 vore bättre då den har en mer kompetent GPU del vilket jag menar vore att önska mer då du inte behöver någon extrem beräkningskraft i form av cpu utan hellre mer gpu då det är problem att ha alldeles för många flikar uppe med flash och java samtidigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Precis.
Celeronen må hava en starkare beräkningskraft i detta fallet vart min mening att just en E-450 vore bättre då den har en mer kompetent GPU del vilket jag menar vore att önska mer då du inte behöver någon extrem beräkningskraft i form av cpu utan hellre mer gpu då det är problem att ha alldeles för många flikar uppe med flash och java samtidigt..

Och där tycker jag du har helt fel, jag tror att CPU-kraften i Celeron ger betydligt mer flyt i dom allra flesta situationer på en dator av den här typen då CPU-delen i E-450 är klart mycket sämre.

Dessutom, GPU-accelererad Flash och dylikt är väll inte direkt väloptimerat i Chrome OS?

Men i vilket fall som helst, jag tycker att CPU-prestandan är alldeles för dålig i E-450 och föredrar personligen en Celeron till en sån här dator, och jag är övertygad om att det ger en bättre upplevelse för dom flesta.

EDIT: Och jag undrar fortfarande vad du menade med att jag inte hängde med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Och där tycker jag du har helt fel, jag tror att CPU-kraften i Celeron ger betydligt mer flyt i dom allra flesta situationer på en dator av den här typen då CPU-delen i E-450 är klart mycket sämre.

Dessutom, GPU-accelererad Flash och dylikt är väll inte direkt väloptimerat i Chrome OS?

Men i vilket fall som helst, jag tycker att CPU-prestandan är alldeles för dålig i E-450 och föredrar personligen en Celeron till en sån här dator, och jag är övertygad om att det ger en bättre upplevelse för dom flesta.

EDIT: Och jag undrar fortfarande vad du menade med att jag inte hängde med?

Okey.. vi har definitivt olika visioner om vad en chromebox ska vara. Du vill kuna köra "tyngre program" och jag vill ha bra gpu prestanda för mer flyt i "mediaapps" osv..

Vad jag menade var helt enkelt att jag tycker att fler skulle vara i behov av mer grafikprestanda då hela skiten bygger på lite flashigt stuk och att med alla små animeringar för fönster och whatever tsm med allt annat gpu krävande så hade en E-450 varit bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Okey.. vi har definitivt olika visioner om vad en chromebox ska vara. Du vill kuna köra "tyngre program" och jag vill ha bra gpu prestanda för mer flyt i "mediaapps" osv..

Vad jag menade var helt enkelt att jag tycker att fler skulle vara i behov av mer grafikprestanda då hela skiten bygger på lite flashigt stuk och att med alla små animeringar för fönster och whatever tsm med allt annat gpu krävande så hade en E-450 varit bättre.

Nej.

Tyngre program?
Nej, men att surfa på dagens webb osv kräver lite kraft.
De små animeringarna osv du pratar om duger celerons GPU till och i dom fall där GPU-accelerering inte stöds så blir e-450 betydligt mer handikappande än celeronen blir i dom fall där lite mer gpu-prestanda hade varit bra.

Men men, orka bry.