Corsair förbereder Dominator Platinum DDR3 – klarar 3,0 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

2k minnen ger en prestandaboost om man jämför med 1.3k minnen.
Nu handlar den här nyheten om 3k minnen

Källa tack !!!

Visa signatur

Honk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honk:

Källa tack !!!

Behövs det verkligen? Om två i övrigt identiska bilar från samma tillverkare utrustas med olika motorer, en på 177hk och en på 231hk behöver man en oberoende källa på att även den med större motor har bättre prestanda? Garanterat mätbar skillnad. Om man märker någon skillnad däremot är en annan fråga

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

många konstiga svar här. 2k minnen ger en prestandaboost om man jämför med 1.3k minnen. nu handlar den här nyheten om 3k minnen och som hårdvara-entusiast är det här spännande nyheter.

Jo men hur mycket då och i vilka sammanhang ger det en boost och till vilket pris?

Som vanligt känner jag är det helt meningslöst för 99,99% av användarna med massa påkostade minnen.

Jag anser mig vara hårdvaruentusiast men det här är föga spännande nyheter. För de som jagar highscores i testprogram kanske det här är porr och för de som gillar blinkande lampor och annat krafs

Nya minnen är för mig lika spännande som kändisskriverier i aftonbladet.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Behövs det verkligen? Om två i övrigt identiska bilar från samma tillverkare utrustas med olika motorer, en på 177hk och en på 231hk behöver man en oberoende källa på att även den med större motor har bättre prestanda? Garanterat mätbar skillnad. Om man märker någon skillnad däremot är en annan fråga

Din buse där Det var nog den skillnad man märker han menade

231hk - luktar BMW och 330 där

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Coolt. Men ingen kommer köpa dem även om man har råd. För dom är så jävla fula.

Svårt val? Nej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Behövs det verkligen? Om två i övrigt identiska bilar från samma tillverkare utrustas med olika motorer, en på 177hk och en på 231hk behöver man en oberoende källa på att även den med större motor har bättre prestanda? Garanterat mätbar skillnad. Om man märker någon skillnad däremot är en annan fråga

Precis som det finns saker i en bil som kan strypa prestandan så finns det också det i en dator. Om de två bilarna har en artificiellt limiter på 10km/h vilket går då fortast? Hatar bilanaloger...

Vilket fall poängen är att det är extremt svårt att hitta program där det är minnen som stryper prestandan när man kommer upp i dessa hastigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Precis som det finns saker i en bil som kan strypa prestandan så finns det också det i en dator. Om de två bilarna har en artificiellt limiter på 10km/h vilket går då fortast? Hatar bilanaloger...

Vilket fall poängen är att det är extremt svårt att hitta program där det är minnen som stryper prestandan när man kommer upp i dessa hastigheter.

Well dem är ju antagligen bättre när man kör nått som bygger på att ramminnet är snabbt... Vad det nu skulle vara

Eller i en bilanalogi: Den med mest hästkrafter vinner nog på rakstäckan men den andre på bränsleförbrukning eller nått i den stilen

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av Bokenbergen:

Coolt. Men ingen kommer köpa dem även om man har råd. För dom är så jävla fula.

Svårt val? Nej.

Skämtar du eller? Snyggaste minnena jag någonsin sett. Dominator GT är ingenting jämfört med de här.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

Kul med utveckling men varför ska dominator minne alltid vara så j*vla fula? Skriker p12 flera mil... jaja, det är väl det många vill ha (säger inte att ni är 12 allihop, men man blir fundersam över era val ibland)

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Snygga. Men inte hundra angående "Lightning Bar ... en metallkonstruktion med lysdioder."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honk:

Källa tack !!!

hihi http://www.overclockersclub.com/reviews/gskill_ripjaws_x_f321...
Ser du inte skillnaden!!!

Skrivet av blade80:

Jo men hur mycket då och i vilka sammanhang ger det en boost och till vilket pris?

Som vanligt känner jag är det helt meningslöst för 99,99% av användarna med massa påkostade minnen.

Jag anser mig vara hårdvaruentusiast men det här är föga spännande nyheter. För de som jagar highscores i testprogram kanske det här är porr och för de som gillar blinkande lampor och annat krafs

Nya minnen är för mig lika spännande som kändisskriverier i aftonbladet.

Trist att du inte förstår tjusningen i att överklocka ett dyrt (och i många ögons onödigt) systemet och se prestanda bosten i diverse testprogram, program och spel.
Aftonbladet. Finns den blaskan fortfarande kvar?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Man kommer behöva klocka en del för att nå dessa 3000MHz på minnena.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Din buse där Det var nog den skillnad man märker han menade

231hk - luktar BMW och 330 där

Jo, det var gammla bettan som gjorde sig påmind 330i E46, Imola-röd, läderklädsen och M-paket... fast nu kör jag en 120D

Skrivet av Morkul:

Precis som det finns saker i en bil som kan strypa prestandan så finns det också det i en dator. Om de två bilarna har en artificiellt limiter på 10km/h vilket går då fortast? Hatar bilanaloger...

Vilket fall poängen är att det är extremt svårt att hitta program där det är minnen som stryper prestandan när man kommer upp i dessa hastigheter.

Okey, jag tar något enklare då om du har svårt att följa det logiska resonemanget. Om du har två identiska tvättmaskiner med identiskt tvättmängd där den ena har ett maxvartal på centrifugeringen på 600rpm och den andra 1200rpm så är det väl inte så vårt att lista ut vilken som lyckas avskilja mest vatten, eller hur? Sen återstå det för dig att kunna avgöra vilket plagg som är torrast.
Att spekulera om saker som eventuellt kan strypa effekten är irrelevant för min poäng så länge förutsättningaran inte är kända.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag är inte så insatt i minnen. Men om man driver dom här i 3GHz, betyder det att minnesbussen också arbetar i 3GHz? Och hur påverkas latensen?

Intuitivt känns det som att program inte utnyttjar cachen så mycket kan vinna på det här. Å andra sidan brukar dessa program inte vara så krävande, så man kanske inte märker något ändå?

Permalänk

finns ändå inga moder som klara 3ghz minnen ^^

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

jag som nyligen punga ut 2700 för dominator gt 2133, hade jag vetat hade jag väntat med nya minnen till dom här sexiga jävlarna!

Men du är klipsk nog som ens "pungar" ut 2700 för ram minnen från första början så det gör inget!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk

Im in love!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk

Fan vad dom här skulle passa bra med ett gtx 690

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Behövs det verkligen? Om två i övrigt identiska bilar från samma tillverkare utrustas med olika motorer, en på 177hk och en på 231hk behöver man en oberoende källa på att även den med större motor har bättre prestanda? Garanterat mätbar skillnad. Om man märker någon skillnad däremot är en annan fråga

Om dom båda kör på 70 väg så kvittar hästkrafterna...

Förövrigt en dålig metafor då minnen bara är en komponent i "bilen", en komponent som arbetar i symbios med dom andra. För att denna komponent ska kunna utnyttjas till fullo så betyder det att dom andra komponenterna ska klara av samma tempo.

Förövrigt så är folk väldigt fästa vid det här med siffror. Frågan är hur mycket skillnad som faktiskt märks. Två processor kan ha samma klockfrekvens angiven på lådan men fortfarande presterar de olika bra.

Permalänk
Medlem

ÅÅH! HÄRLIGT!! "äntligen" har vi p12, eller snarare p6-minnen från corsair. Låter som den viktigaste överklockningen någonsin med led-dioder på alla minnen. Någon på corsair måste bestämt att allt dom gör, är "fer teh lulz". Vad ska man säga.. det går inte att ta en firma som gör allt med leds istället för kvalitet på allvar i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Ytterligare en test ...
http://www.xbitlabs.com/articles/memory/display/sandy-bridge-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Snygga. Men inte hundra angående "Lightning Bar ... en metallkonstruktion med lysdioder."

Men det är väl exakt samma princip som XMS PRO 3200 hade! När dom jobbar lite, så är dioderna gröna , när dom jobbar mycket går diodstegen upp till det röda.
Corsair XMS Pro 3200 DDR (512MB) köpte jag för många år sen och dom var väldigt dyra! Snyggare, stabilare, roligare minnen har jag aldrig haft. Och dom funkar än idag

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiat:

Om dom båda kör på 70 väg så kvittar hästkrafterna... osv...

Vad har det med saken att göra? Läs om läs rätt!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Jo men hur mycket då och i vilka sammanhang ger det en boost och till vilket pris?

Som vanligt känner jag är det helt meningslöst för 99,99% av användarna med massa påkostade minnen.

Jag anser mig vara hårdvaruentusiast men det här är föga spännande nyheter. För de som jagar highscores i testprogram kanske det här är porr och för de som gillar blinkande lampor och annat krafs

Nya minnen är för mig lika spännande som kändisskriverier i aftonbladet.

Högre minneshastighet ger en klart märkbar boost i spelprestanda hos AMD A-serien. Integrerade grafiken är mycket hungrig på bandbredd. Det var ett exempel jag kan komma på. Inte för 3ghz är aktuellt men att gå från 1333 till 1600 eller 1866 är klart märkbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

ÅÅH! HÄRLIGT!! "äntligen" har vi p12, eller snarare p6-minnen från corsair. Låter som den viktigaste överklockningen någonsin med led-dioder på alla minnen. Någon på corsair måste bestämt att allt dom gör, är "fer teh lulz". Vad ska man säga.. det går inte att ta en firma som gör allt med leds istället för kvalitet på allvar i alla fall!

Så man kunde inte ta XMS PRO 3200 DDR på allvar för att att dom hade dioder, tror att dom är typ 6-8 år gamla! Har kvar ett par än idag och dom flyter på fint än!

Eller så betyder det att du var 6 eller 4 år när dom kom, om det är så att du är en P12:a, och då kan jag förstå att du missat dom!

(och ja! Jag fattade din ironi, men att inte ha minnen som är legender i minnet, får mig en känsla och tro att du aldrig sett dom)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Är det för att få de ut de sista 5 FPS:en mer i Starcraft II*

*källa

http://www.twcenter.net/forums/picture.php?albumid=1140&pictu...

HAHAHAHAHHA tror nog jag aldrig garvat så mycket när jag sen såg var du fått din källa ifrån:D

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Men du är klipsk nog som ens "pungar" ut 2700 för ram minnen från första början så det gör inget!

Om du menar att det var dumt och betala så mycket kan jag säga nej rätt billigt för 24gb 2133 mhz dominator gt:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Avstängd

Bra att Corsair pressar och kommer med snabbare minnen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Coolt. Men ingen kommer köpa dem även om man har råd. För dom är så jävla fula.

Svårt val? Nej.

http://dl.dropbox.com/u/11071657/T%C3%A4vling.jpg

http://quicktiming.org/wp-content/woo_custom/20-corsair-domin...

Det var då fan vad du visste vad jag tyckte om! Sku du int ha sagt att jag int tycker om de här minnena så sku jag ha köpt dem för att de skulle passa mitt svårt/blanka tema i datorn!
Tur att det finns såna som du, en extra mamma som berättar vad man ska tycka och inte tycka om

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk

Attans vad snygga de är!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4