Inet köper resterna av JME Data – planerar butik i Malmö

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant att se hur många här inne som handlat i någon av Inets fysiska butiker. De gånger jag har varit inne för att handla fanns det inte i lager och fanns det, så var det billigare och beställa från nätet, även om man skulle betalt för frakten. Visst ska man handla en mus eller lämna tillbaka saker, kan jag se en fördel med butiker. Personligen ser jag de som onödiga och fördyrande, men som sagt det är min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EkrJkr:

Jag har försökt övertala mig sjalv om att Helsingborgare inte alls lider en nagon sorts syndrom som verkar fa dom a tro att de bor i varldens största, basta och vackraste stad. Dock sa har ingen kunnat motbevisa min teori, varför skulle de öppna upp en butik i Helsingborg av alla javla stader ?

Jag bor inte i Helsingborg (vilket inkluderar de flesta som pratar negativt i ämnet, antar jag ), det är inte speciellt intressant för ämnet och jag tror ingen bryr sig, men eftersom det verkade bli ett så angeläget samtalsämne här i tråden: anledningen till att öppna en butik i Helsingborg jfr m de flesta andra städer skulle vara:

Skånes västkust är väldigt tätbefolkad, och Helsingborg är inom "stenkastavstånd" till 7-8 städer av icke-trivial storlek. Lägg därtill Köpenhamn så har vi den ekonomiskt och befolkningsmässigt största regionen i Norden.

_Därför_ kanske det inte vore omöjligt att se en butiksöppning i just Helsingborg. Men lika gärna i Malmö.

Men som sagt: jag tror folk mest vill hylla sina hemstäder och kasta skit på andras .

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Ajdå, ska de börja expandera med en massa butiker igen som de gjorde redan i slutet på 90 talet. Bodde i Halmstad på den tiden och där fanns det en inetbutik som var allt annat än bra (otrevlig personal och hyffsat dyra). Den butiken blev inte särskilt långdragen... Och som en annan person sa här så fanns det tydligen en i malmö sedan tidigare med.
Så man får ju hoppas att de lärde sig den gången och inte gör samma misstag.
Dock kul att det kommer en (för tillfället) bra datorbutik tillbaka till malmö.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ture72:

Hade varit intressant att se hur många här inne som handlat i någon av Inets fysiska butiker. De gånger jag har varit inne för att handla fanns det inte i lager och fanns det, så var det billigare och beställa från nätet, även om man skulle betalt för frakten. Visst ska man handla en mus eller lämna tillbaka saker, kan jag se en fördel med butiker. Personligen ser jag de som onödiga och fördyrande, men som sagt det är min åsikt.

Just att ha servicemöjligheten att lämna in saker till en "riktig person" är rätt nice. Det uppskattas säkert mångdubbelt mer utav personer som inte alls är intresserade av datorer i allmänhet. För denna grupp som inte sitter och nöter internetforum i ämnet gäller detta i högsta grad även för inköp.

Jag har varit på Ringön ett flertal gånger och köpt saker. Det har inte varit dyrare, och jag har bokat varorna från deras hemsida. Bor man nära så kan man lika gärna ta bussen dit som att gå till Postens utlämningsställe.

Och en sista sak: vill man ha en en komponent nununu så är det nice att kunna ha den i handen på 20 minuter istf ett par dagar.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Tja, det som de flesta konsumenter tittar mest på, priserna. Sen att du känner dig bekvämare med köpa via postorder är ju en smaksak. Dock är där dem som vill åka ner till stan och köpa sina saker direkt!

Det där är ju totalt motsägelsefullt då postorder är billigare än i butik.

Men många gillar butik och känner sig tryggare med det och det är trevligt på många sätt och många föredrar det, som du säger.

Men du får nog tänka över vad det är du säger.

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Så klart jättebra, men jag börjar bli rädd att Inet kommer bli för stora för sitt eget bästa.

När Inet köper Apple är det dags att börja oroa sig

Permalänk
Medlem

Ja! Expandera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Najs! Dock om dom ska ligga kvar där JME låg så är läget inte jättebra för folk utan bil. Visst det går bussar dit men vem vill sitta i en halvtimme dit och sen en halvtimme tillbaka igen bara för att kunna fortsätta sin dag (tar dock typ 5 min med bil, det är bara att stadsbussarna är så grymt långsamma)

Om jag inte har helt fel så snackades det om att den nya Inet-butiken skulle bli mer central än JME Data var i denna veckas Fredagspanel

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Thompaam:

Om jag inte har helt fel så snackades det om att den nya Inet-butiken skulle bli mer central än JME Data var i denna veckas Fredagspanel

Tyckte dom sa att den skulle ligga centralt bara, och rent geografiskt sätt ligger det typ i mitten av Malmö, men det är inte centralt om man räknar var allt annat ligger

Edit: Blanda ihop det med förra gången dom snackade om det, den skulle uppenbarligen flyttas Me like

Permalänk
Medlem

Jag bor 20 minuters promenad från Inets butik på Torp i Uddevalla och kollar ofta upp varorna på nätet för att sedan gå och köpa dem i butiken. Visst, handlar det om att köpa ett helt nytt system kanske jag handlar över nätet för att spara pengar, men för enstaka köp är det roligare att gå till butiken och handla.

Visa signatur

ASUS P5Q PRO <> Intel C2D E8500 <> Noctua NH-U12P <> 6GB Corsair Dominator PC8500
ASUS Radeon HD4850 TOP 512MB <> Samsung Spinpoint F1 1TB + Seagate Barracuda 5 200GB <> Antec 300