Permalänk
Avstängd

Vad är skillnaden?

Idag fick jag hem min kylare till CPU:n (Noctua NH-D14) och mitt nätagg (Corsiar HX750W modulärt) från CDON.com. När jag packar upp så ser jag att jag av misstag har fått LGA2011 versionen av kylaren. Självfallet har jag kontaktat CDON.com om detta. Men jag undrar.. är det bara monteringskitet som skiljer mellan dessa två.. Eller är själva kopparplattan på kylaren större eftersom LGA2011 är en större CPU än sin LGA1155 motsvarighet? Om så är fallet.. så måste jag nog sända tillbaka kylaren och få den utbytt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Behåll kylaren, det är pwm fläktar till den. Du får gratis de fästen du behöver från Noctua ( NM-I3 SecuFirm2™ Mounting-Kit).

Ja eller så kanske cdon skickar dig det du behöver.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rockabilly65:

Behåll kylaren, det är pwm fläktar till den. Du får gratis de fästen du behöver från Noctua ( NM-I3 SecuFirm2™ Mounting-Kit).

Ja eller så kanske cdon skickar dig det du behöver.

Har som sagt kontaktat CDON.com och de behandlar mitt ärende just nu Det jag bara är rädd för är att ev. kopparplattan i botten av kylaren, som ska fästas vid IHS:sen är förstor eftersom IHS:en på LGA2011 är större än den på LGA1155. Men är den enda skillnaden PWM fläktar så kommer jag så klart behålla fläkten

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds