Permalänk
Medlem

intel core i7 stock cooler

Har precis beställt en ny dator med intel core i7 3770. Och det medföljer i7 stock cooler. Har hört att den ska vara riktigt dålig och jag är rädd att min i7 kommer bli så överhettad att den går sönder. Jag tänker inte överklocka någonting, Så jag undrar klarar jag mig med stock cooler?

Permalänk
Medlem

Enkelt och kort svar: Ja.

Permalänk
Medlem

En stock cooler har inga problem att kyla en icke klockad processor då. Det är först när du börjar överklocka som stock coolern inte räcker till. Däremot kan fläkten på en stock cooler låte lite högre än om du köper till en separat processorkylare.

Visa signatur

Stationär: I5 2500K, Noctua NH9, Gigabyte Z77MD3H, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 GB, Sapphire Radeon HD 7870, Crucial M4 256 GB, Seagate Barracuda 250 GB, WD My Book usb 3 2TB, Samsung DVDRW, Fractal Design Define Mini, Corsair TX 650 W, Fläktar: Fractal Design 1300 RPM 2st, Scythe Gentle Typhoon 1150 RPM 2 st.
Laptop: Asus Zenbook UX31

Permalänk
Medlem

tack för snabbt svar:)

Permalänk

Kort och gott: Ja det gör du.

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Medlem

Givetvis fungerar stock-kylaren utan att din processor ska överhettas, över huvud taget. Annars skulle nog inte Intel ens skicka med den. Tänk lite logiskt nästa gång.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

hade min stock i en dag. slängde den åt helvette. den gick konstant på 2000rpm och lät som hus i helvette. men den funkar. tempsen ligger där dom ska. nu har jag Silver arrow och har inte märkt något att IB skulle va varm xD har haft den i 4.8Ghz utan problem.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ative00:

hade min stock i en dag. slängde den åt helvette. den gick konstant på 2000rpm och lät som hus i helvette. men den funkar. tempsen ligger där dom ska. nu har jag Silver arrow och har inte märkt något att IB skulle va varm xD har haft den i 4.8Ghz utan problem.

Då måste du ha haft Kylarfläkten på fel kontakt på MoBo´t för fläkten ska va PWM styrd vad jag vet, eller så hade du fått ett måndagsex av den .

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking