Permalänk
Skrivet av Tappad:

Sedan säger jag jävla idiot till killen som bara säger slarvigt!
Skall man göra det får man ju faktiskt ta och ge ett tips på något annat sätt man kan göra eller liknande.
Blir väldigt trött på sådana kommentarer som bara trycker ner istället för att stödja, ge tips och uppmuntra till att kanske tänka en gång till istället!

Allt från mig
//Filip

Kan bara hålla med dig! Väldigt få personer som lägger upp projekt här är experter på metallbearbetning mm och saknar ofta kunskapen om alla perfekta lösningar. Därför är det så mycket roligare när man får en positiv kommentar om hur man skulle kunna lösa något istället än något i still med "slarvigt" eller "ser ut som kattskit" som jag själv fick en gång.

Permalänk

[UPDATE 2012-04-14]

Fick hem polykarbonaten i veckan, kostade mig 160 kronor för:
380x320(mm) + arbete.

Men efter jag hade beställt polykarbonaten så tänkte jag inte på att fråga om det fanns i olika färger, så det fick bli att åka till Biltema och köpa solfilm(det bästa alternativet jag kom tänka på).
Tog 45% mörkare då jag trodde det skulle vara bra, MEN nej.
Det blev för ljust än det jag hade tänkt mig! Så jag fick lägga solfilm på båda sidorna, för att det skulle bli hyffsat mörkt.
Får se vad jag skall göra nu, då jag vill ha det mörkare egentligen.
kanske köpa 5% solfilmen eller lägga ytterligare ett lager på det jag nu har.

Sidoplåten innan slipning osv, solfilm 45% från biltema(99 kronor) och polykarbonaten.

Jag var sugen på att se hur det skulle bli när den satt på, så här:

UNGEFÄÄÄR hur det kommer att bli:

Jag vart så sugen hela tiden att bara se hur det skulle bli.
På bilden ovan så har jag bara lagt en ljusslinga på botten, kommer att montera en till, fast på toppen.

Projektet är långt ifrån klart.
Det som segar ner arbetet just nu är pengarna, jag måste vänta tills lönen kommer för att kunna fortsätta, i stort sett.

Som vissa kanske ser så har jag failat lite på utskärningen på sidoplåten, man kan se vart jag "slant" med dremeln fast kommer eventuellt att lösas genom att försöka slipa lite mer eller köpa en U-list.(Inte bästa alternativet, men kanske är sista utvägen).

Hoppas att folket följer mig fortfarande, och ni skall veta att jag inte har dött än! hehe.
Det kommer att bli bra!

Permalänk
Medlem

Jag stör mig inte på den inte helt perfekta dremmel jobbet. Men hade jag själv gjort jobbet hade jag (som du) sett alla skavanker och inte varit nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Jag stör mig inte på den inte helt perfekta dremmel jobbet. Men hade jag själv gjort jobbet hade jag (som du) sett alla skavanker och inte varit nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan säga att jag inte är nöjd,
Jag är den som alltid brukar vara försiktig med saker som jag gör, och jag vill oftast att det skall bli bra gjort för att sedan kunna vara stolt över det.
Men å andra sidan så får jag ju tänka på att det är mitt första projekt, och att ens ha gjort någonting utav det och fått en "klar" produkt är ändå roligt att se!

Permalänk

[UPDATE!]

Jag har varit vääldigt dålig på att uppdatera nu.
Orsaken har varit mycket till att det har varit så bra väder, så att man tagit vara på det!
Dessutom så är det extremt mycket nu innan skolans slut, och självklart så tar jag skolan före just nu!

Jag har pratat lite med Christoph på be quiet!
Christoph kommer att skicka mig en ny CPU kylare!
Detta då jag kör på orginal, hoppas att detta är bra och kommer att jämnföra intels orginal stock kylare, med noctua NH-D14 samt be Quiets kylare också!

Jag väntar spänt på att få hem kylaren, den kommer passa bra med andra be quiet fläktarna!

Jag kan dessutom meddela att jag har köpt lite nya delar till datorn:
Z77A-S01 moderkort, framtidssäker!
EvGA GTX580 3GB Classified i SLI.
Och ett 1200 watt nätagg ifrån corsair, då nätagget jag hade innan inte kunde leverera eller driva grafikkorten.

Bilder, annat kommer att komma upp inom snar tid.
Sitter fortfarande och tänker på hur, chassit skall bli.
Vad jag skall göra mer, osv.

Nackdelen med 580 i datorn är att kylaren tar i hårddisksburen som ligger på botten.
Detta har jag fått lösa genom att "dra" hårddisksburen lite mot höger(vid insyn från sidan)
Det ser inte riktigt bra ut, att hårddisksburen sitter snett och har ett press på grafikkortet.

Men det fungerar, alternativt är att skaffa en annan plats för hårddisken och SSD disken.

Det var en hel del text som jag skrev, och hoppas att det inte blir för tråkigt att läsa.

Tack än en gång till:

Permalänk

Hej!

Efter kontakten med Christoph på be quiet! så bad han mig om min adress,
dagen efter så hade jag fått ett paket hemlevererat till dörren! Snacka om snabbhet!
JAG BER OM URSÄKT FÖR BILDERNA, TAGNA MED MIN iPHONE! HAR TYVÄRR INGEN TILLGÅNG TILL KAMERA LÄNGRE. Suck.

Kylaren är riktigt trevlig!
Det är rock2 versionen ifrån be quiet! med en 140mm fläkt som kyler flänsarna.

Klaga inte på min kylpasta, haha.

Mer bilder kommer snart!
Jag vet fortfarande hur jag skall göra, för att få det unikt.

Permalänk

Efter ha varit lite inaktiv med uppdateringen utav mitt projekt så skall jag nu försöka att slutföra alltihopa!

Börjar med lite text först:
Efter att ha hållt på med chassit lite från första början så har helt ärligt inte gjort så mycket som jag tänkte att man kunde göra.
Det utav olika skäl..
Kostnad, brist på verktyg m.m.
Det är dock en sån sak man måste ha koll på innan man börjar ett projekt, men nu så vann jag tävlingen ifrån BitFenix & försökte i alla fall få slutresultat med det jag förväntades att göra!

Jag har fått lite sponsor saker, som har hjälpt mig.

På projektet i dagsläget har jag införskaffat mig följande:
AX1200 Nätagg ifrån Corsair.
Köpte även 2 stycken Evga GTX 580 Classified versionen i SLI.
Nytt moderkort inhandlades, med Z77 krets.
Ny CPU kylare då, från be quiet.

Jag har även dragit upp min processor till 4,2 GHz som ligger runt 40 grader i idle nu, mycket eller dugligt? Jättevarmt i rummet nu, solen ligger på osv.

Jag kommer senare att jämnföra be quiet kylaren mot min andra Noctua NH-D14 för att se skillnaden på temperaturer osv, samt säga några ord om dom.
Kommer att slutföra allt med några ord till mina sponsorer, samt en liten sammanfattning av allt jag blivit sponsrad av dom.

Nästa projekt kommer jag att försöka bygga från grunden.
Skall bara försöka hitta någonstans att kunna använda mig verktyg ifrån.

Nu går vi över till lite bilder utav projektet:

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanGashi:

Nu går vi över till lite bilder utav projektet:

Var är bilderna?

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Skrivet av Tyran26:

Var är bilderna?

brorsan kom med sin 1 månad gamla bebis, så det kommer senare istället

Permalänk
Medlem

Skärpning!
Bygglogg>Bebisar alla dar i veckan

Permalänk
Medlem

Hur gick det med projektet?