Permalänk

Överklockning

Tjenare, jag har en AMD Phenom II x4 965 Black edition och den funkar skitbra, snabb och prisvärd.
Jag tänkte att jag skulle överklocka den, det är 3.4 Ghz på den, skulle gärna vilja få upp den till cirka 4Ghz utan att jag skulle sabba den, hör av er om hur man överklockar på det bästa sättet.

Tack i förhand
Mvh Samuel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samme1998:

Tjenare, jag har en AMD Phenom II x4 965 Black edition och den funkar skitbra, snabb och prisvärd.
Jag tänkte att jag skulle överklocka den, det är 3.4 Ghz på den, skulle gärna vilja få upp den till cirka 4Ghz utan att jag skulle sabba den, hör av er om hur man överklockar på det bästa sättet.

Tack i förhand
Mvh Samuel

du ska överklocka via bioset, se till att du har det senaste bioset, min dator har krånglat så mycket pga bios. sen ska du ha bra kylning, inte amds stockkylare, utan större och bättre, du ska testa dej fram för alla cpu:er är inte samma, finns såna som klockar bra och andra som inte ens kommer till 4ghz, du ska i alla fall utgå från stock vcore och sen höja klocken, när du får bluescreen så ska du höja vcoren lite och testa stabiltet på datorn också, prime95 eller aida64, se till att överklocka en sak i taget! för när du höjer fsb så överklockas båda minnet och nordbryggan så se till att inte gå övergränsen på monnerna för det brukar vara minnerna som är dåligt överklockade och så får du bluescreen