Server till hemmet för spel ....

Permalänk
Medlem

Server till hemmet för spel ....

Tjena. Har en fråga om spel server eller vad det heter ...

Vi i familjen är trött på att ha cd-skivor till vissa spel vi spelar , repas osv. Vi har en dator över som jag och min lillebror tänkte fixa till en server där alla spel ligger på som typ daemon tools och så att vi båda för har spelen installerade på våra datorer men " måste ha skiva " till alla spel.

Detta finns i burken nu.

Intel Celeron 1.8Ghz socket 775 - Ska bytas ut till Dual 2 Core 3.0Ghz

4GB DDR2 800Mhz

ATI Radeon HD5450 512mb

40GB Hårddisk ( System )

3st 1000GB Hårddiskar

1 DVD spelaer

1 DVD brännare

Inbyggt nätverskort 1000mbit

.........................

Någon som har tips eller idé man kan göra ? Mvh Robbin

Visa signatur

Rätta mig om jag har fel, det har jag inget emot

Permalänk
Medlem

va? finns det spel som man måste ha skivan i fortfarande?

själv har jag använt mig av: http://www.gamecopyworld.com/ sen mitten på 90-talet... (och, nej, sidan har inget med piratkopierat material att göra, så kan vi skippa den diskussionen.)

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Vi köper alltid spelen i affären, där av ja det finns fortfarande skiva

Visa signatur

Rätta mig om jag har fel, det har jag inget emot

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoffa423:

Vi köper alltid spelen i affären, där av ja det finns fortfarande skiva

det jag menade var; finns det spel man måste ha skivan i på?

nu har jag iofs inte köpt något "fysiskt" sen DoW 2, men den skivan behöver jag inte ha i burken ..

och som sagt, har man köpt spelet kan man ändå kosta på sig en nocd.exe från gcw ... du måste ju ändå installera spelet på din dator menar jag, och det går ju inte att installera samma spel på två burkar och spela tillsammans/online ...

föv, är det la bara att lägga till så många CD/DVD´er ni behöver Deamontools, dela ut dem via Win, och mounta de vanligaste spelen ni spelar.. sen är det la bara att rikta om sökvägen i den lokala installationen ... men det låter jue rätt krångligt i mina öron ....

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

det jag menade var; finns det spel man måste ha skivan i på?

nu har jag iofs inte köpt något "fysiskt" sen DoW 2, men den skivan behöver jag inte ha i burken ..

och som sagt, har man köpt spelet kan man ändå kosta på sig en nocd.exe från gcw ... du måste ju ändå installera spelet på din dator menar jag, och det går ju inte att installera samma spel på två burkar och spela tillsammans/online ...

föv, är det la bara att lägga till så många CD/DVD´er ni behöver Deamontools, dela ut dem via Win, och mounta de vanligaste spelen ni spelar.. sen är det la bara att rikta om sökvägen i den lokala installationen ... men det låter jue rätt krångligt i mina öron ....

Jag ska inte installera spelen på servern , utan lägga över dem på servern i ISO format och mounta i deamontools , och ändra sök väg på istället min dvd läsare är då H:/ och ändrar sökvägen för skivan då till servern som har delat dem mapparna som typ man delar en hårddisk på nätverket så alla kan komma in på och samma sak tänker jag på detta då fast i denna varianten , hoppas du förstår även om det låter krånligt

Visa signatur

Rätta mig om jag har fel, det har jag inget emot

Permalänk

Tycker det verkar bra mycket lämpligare att bara skaffa sk. "No-cd cracks" till spelen..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Men vissa spel kan känna igen no-cd cracks, så då riskerar man o bli bannad. (Om det är multiplayer)

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Men vissa PC-spel kan man ju aktivera via Steam, som t.ex de senaste CoD's, Metro 2033, DiRT 3 osv...
Och tänk på att alla EA-spel går att aktiveras via Origin också! Även de man har köpt via Steam.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Inaktiv

Även om du gör ISO-filer för alla spelen så behövs det knappast en server för att lagra dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Även om du gör ISO-filer för alla spelen så behövs det knappast en server för att lagra dem.

Server kommer vara uppdelad till två små syskon som också spelar !

Sen kommer servern lagra saker vi vill ha , dokument, skolarbeten, drivrutiner. You name it .

C:/Windows ( 40GB )
D:/Robbin ( 1TB )
E:/Erik ( 1TB )
F:/Frida ( 1TB )
G:/Alla ISO Filer ( 2TB )
H:/DVD Spelare
I:/DVD Brännare

Visa signatur

Rätta mig om jag har fel, det har jag inget emot