Permalänk
Medlem

Tips på val av fläktkontroller

Jag söker en fläktkontroller som får plats i Fractal Design R3, som kan dra ned fläktarna till i princip 0% (NZXT Sentry 2 får bara ned dem till 40%), minst två fläktar (de två 92mm fläktarna som sitter på min CPU-kylare (Noctua NH-U9B SE2)), gärna fem.

Förslag?

Permalänk
Medlem

Scythe Kaze Master Pro intresserar mig. Har någon något att nämna om den, en eventuell varnings flagga?

Permalänk
Avstängd

Aquaero 5 Pro kör jag med, nan dra ner fläktarna till 1%, och man kan styra upp till 10 fläktar, stöd för automatisk skötsel finns. Som att stänga av datorn, varningar och larm etc etc.

Jag kör iofs vattenkylning så jag övetvakar massor med den som tex fläktarna, vattenflödet, vattentemp, pumphastighet, olika temps i datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

har själv en scythe kaze master pro och den stänger av fläktarna helt vid lägsta.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Aquaero 5 Pro kör jag med, nan dra ner fläktarna till 1%, och man kan styra upp till 10 fläktar, stöd för automatisk skötsel finns. Som att stänga av datorn, varningar och larm etc etc.

Jag kör iofs vattenkylning så jag övetvakar massor med den som tex fläktarna, vattenflödet, vattentemp, pumphastighet, olika temps i datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska kolla på den, tack.

Skrivet av chipsfingers:

har själv en scythe kaze master pro och den stänger av fläktarna helt vid lägsta.

Perfekt!

Permalänk
Medlem

Har en scythe kaze master pro, är jättenöjd förutom att den var typ 2mm för stor så fick fippla en del för att den skule passa. Hursomhelst du kommer inte kunna stänga dörren om du väljer den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Scythe Kaze Master Pro intresserar mig. Har någon något att nämna om den, en eventuell varnings flagga?

Den fungerar prima för mig, men tycket att den är lite väl ljusstark i displayen:p
Kan vara värt att tänka på om du sover nära datorn när den är påslagen, själv brukar jag täcka över den.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YooNet:

Har en scythe kaze master pro, är jättenöjd förutom att den var typ 2mm för stor så fick fippla en del för att den skule passa. Hursomhelst du kommer inte kunna stänga dörren om du väljer den.

Har för mig att man kan placera dessa lite längre in, Inet har pratat om det. Kanske inte gäller den? Antar att du syftar på FD R3?

Skrivet av Exigo:

Den fungerar prima för mig, men tycket att den är lite väl ljusstark i displayen:p
Kan vara värt att tänka på om du sover nära datorn när den är påslagen, själv brukar jag täcka över den.

Sover inte med datorn igång, förutom under stora uppdateringar

"Spänningen kan justeras individuellt från 3,7 till 12 volt eller stängas av helt, för att justera mellan bästa kylning eller tyst gång."

-- Webhallen

"Hur långa är rattarna? kan man ha denna i ett define r3 och stänga dörren?

Inet svarar:

Du kommer inte kunna stänga luckan om du monterar den som man brukar, men det går alltid att montera fläktkontrollen 1-2cm in i chassit och då kommer du kunna stänga luckan.

Exakt hur långa rattarna är vet vi inte men gissningsvis ca 1-1,5cm."

-- Omdöme på Inet.se.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av borgona:

Har för mig att man kan placera dessa lite längre in, Inet har pratat om det. Kanske inte gäller den? Antar att du syftar på FD R3?

Sover inte med datorn igång, förutom under stora uppdateringar

"Spänningen kan justeras individuellt från 3,7 till 12 volt eller stängas av helt, för att justera mellan bästa kylning eller tyst gång."

-- Webhallen

"Hur långa är rattarna? kan man ha denna i ett define r3 och stänga dörren?

Inet svarar:

Du kommer inte kunna stänga luckan om du monterar den som man brukar, men det går alltid att montera fläktkontrollen 1-2cm in i chassit och då kommer du kunna stänga luckan.

Exakt hur långa rattarna är vet vi inte men gissningsvis ca 1-1,5cm."

-- Omdöme på Inet.se.

Det finns billiga controllers om det är du ute efter, som inte har rattar som bygger. Löjligt svar av inet att du skulle skjuta in den, ser ju riktigt fult ut.

Det finns platta kontrollers med platta knappar flr en billig peng om du kollar på www.aquatuning.se, lite längre leverans men mycket bättre utbud än någon annan. Sakerna skicka från tyskland.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför inte denna från nzxt?
http://www.inet.se/produkt/6909653/nzxt-sentry-mesh-5-25-flak...

Den går ju in i FD chassina utan att behöva ha luckan öppen?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Det finns billiga controllers om det är du ute efter, som inte har rattar som bygger. Löjligt svar av inet att du skulle skjuta in den, ser ju riktigt fult ut.

Det finns platta kontrollers med platta knappar flr en billig peng om du kollar på www.aquatuning.se, lite längre leverans men mycket bättre utbud än någon annan. Sakerna skicka från tyskland.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av godspeed:

Varför inte denna från nzxt?
http://www.inet.se/produkt/6909653/nzxt-sentry-mesh-5-25-flak...

Den går ju in i FD chassina utan att behöva ha luckan öppen?

Måste gå att stänga av fläktarna helt. Har Noctua fläktar.

Byte av länk
Permalänk
Medlem

Själv är jag ruggit sugen på NZXT Sentry LXE, blir nog en sån till nya bygget. Slipper man kräla ner på golvet för att nå 5.25"-platserna

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk
Medlem

Passar på att fråga här, jag har 5st Enermax cluster fläktar (och en vanlig chassifläkt) och dom har 4pin, kan man styra dom med en Scythe Kaze Master Pro?

Har tittat på lite bilder men svårt att se om det får plats 4pin'skontakter eller inte :/

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro