Permalänk
Medlem

Uppgradera min dator lite..

Hej! När jag ska köra minecraft så laggar det efter ett tag.. Och jag kan absolut inte filma.. Allt laggar ihop sej.. Så tänkte uppgradera datorn lite.

Jah har en sån här dator : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=938041

Minium pris. Lägger mej i pris runt 1500 om det går..
Kan höja mej mera om det ser intressant ut. .:)

Något mera ni vill veta ?

Det laggar inte när jag kör mw2, bara när jag kör farming simulator 2011,minecraft.. Och jag kan inte filma som jag sa innan.

Tacksam för lite svar.. Och jag är rätt så dålig på datorer och sånt så ..

Tack i förskott .

O.B.S Är det fel tråd så kan någon moderator flytta till rätt "tråd" !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

Hej! När jag ska köra minecraft så laggar det efter ett tag.. Och jag kan absolut inte filma.. Allt laggar ihop sej.. Så tänkte uppgradera datorn lite.

Jah har en sån här dator : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=938041

Minium pris. Lägger mej i pris runt 1500 om det går..
Kan höja mej mera om det ser intressant ut. .:)

Något mera ni vill veta ?

Det laggar inte när jag kör mw2, bara när jag kör farming simulator 2011,minecraft.. Och jag kan inte filma som jag sa innan.

Tacksam för lite svar.. Och jag är rätt så dålig på datorer och sånt så ..

Tack i förskott .

O.B.S Är det fel tråd så kan någon moderator flytta till rätt "tråd" !!

En HP kan du knappt uppgradera, allting är speciellt och omöjligt att passa ihop med sånt som säljs.

Det bästa du kan göra är att sälja och köpa en ny på t.ex. Inet eller Komplett.se

1500:- tar dig tyvärr ingenstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macroy:

En HP kan du knappt uppgradera, allting är speciellt och omöjligt att passa ihop med sånt som säljs.

Det bästa du kan göra är att sälja och köpa en ny på t.ex. Inet eller Komplett.se

1500:- tar dig tyvärr ingenstans.

okej..

Vad är det lägsta, fast man ändå får en bra uppgradering på ?

Om man höjer budgeten till 3 k då ?

Permalänk
Medlem

Inte för att låta otrevlig eller något, men om du vill uppgradera något på datorn kan du lika gärna köpa dig en ny, den där datorn är inte gjort för spel! Endast internet användning i stort sett.
Tror inte ens ett dedicerat grafikkort får plats i den där lilla burken (om nu moderkortet har stöd för det dvs).

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Som macroy sa, bygg ihop din egna dator eller låt komplett/inet/alina eller någon annat företag göra det åt dig. Du kan få en vettig dator för ca 5000 kr, kan bygga ihop en snabbt så linkar jag den här sen!

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av macroy:

En HP kan du knappt uppgradera, allting är speciellt och omöjligt att passa ihop med sånt som säljs.

Det bästa du kan göra är att sälja och köpa en ny på t.ex. Inet eller Komplett.se

1500:- tar dig tyvärr ingenstans.

Oftast stämmer detta fullt ut men det brukar gå att bygga ut minnet utan större problem vilket kan hjälpa vid stora Minecraft banor, förutsatt att du har 64-bitars Windows så klart. Sen får du kolla om det finns utrymme för ett grafikkort i burken, vilket som helst är bättre än HD2000 (nästan, iaf som är yngre än 2 år gammalt). Så titta om det finns någon plats där bak, en oanvänd "bricka" alltså. Sen måste man titta i också för att se om det finns någon PCI-e ledig också.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av macroy:

En HP kan du knappt uppgradera, allting är speciellt och omöjligt att passa ihop med sånt som säljs.

Det bästa du kan göra är att sälja och köpa en ny på t.ex. Inet eller Komplett.se

1500:- tar dig tyvärr ingenstans.

Innan man säger sådant så har ni kikat vad för TYP av moderkort det sitter i burken ? "märkes" datorer är inte alls omöjliga att uppgradera, men moderkortet brukar vara det som i sig faktist är " speciellt " för att låsa kunden till just " HP " men det gäller inte alla.

Permalänk
Medlem

Titta på den här sidan, där står exakt vad som går att uppgradera: Uppgradering

Sen så fungerar din processor till de spel du kör och kan driva ett hyfsat grafikkort innan det blir flaskhalsen. Du bör dock inte ha något värstingkort och de går troligtvis inte i burken. Den har dock en PCI-e 16x-plats vilket gör att samtliga kort på marknaden stöds av moderkortet i sig.

Kan inte folk kolla upp lite innan de kommer med "råd". Visst, burken är inte vass och moderkortet inte så bra men det är fullt funktionellt med sandy bridge (ska kanske inte hoppas på Ivy-stöd) och möjlighet till diskret grafikkort, what's not to like?

Tillägg: Det som måste kontrolleras är dock vad nätagget klarar, det är på 300W så ingen monsteruppgradering och troligen är det ont om 6 och 8-pinskontakter.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distilled:

Innan man säger sådant så har ni kikat vad för TYP av moderkort det sitter i burken ? "märkes" datorer är inte alls omöjliga att uppgradera, men moderkortet brukar vara det som i sig faktist är " speciellt " för att låsa kunden till just " HP " men det gäller inte alla.

Ändå pengar i sjön, i ett sådant HP chassi kommer allt grillas i stort sätt.

Släng skräpet i sjön och investera i något riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macroy:

Ändå pengar i sjön, i ett sådant HP chassi kommer allt grillas i stort sätt.

Släng skräpet i sjön och investera i något riktigt.

Klart det inte gör, komponenter tål en hel del värme och står man bara ut med att fläkten går på 100% hela tiden så kan man ju uppgradera GPU och sen CPU och RAM vid senare tillfälle. Skulle man tröttna på ljudet är det då bara att uppgradera resten av burken när man får ihop pengarna. Bara för att något inte är bäst i test (sannolikt väldigt långt ifrån en rekommendation av SweC) så kan det fungera ändå bara man inte är så kräsen gällande ljud.

Tillägg: Med resten av burken menar jag chassi, mb och kylning alltså-

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Ett vettigt nätagg och ett hyfsat grafikkort så har du börjat.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1873977/2012-06-05-billig-sp...

Där har du, då kan du ta CD läsare, hårddisk från din nuvarande dator!

Edit: råkade ha 2 st processorer ^^

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av macroy:

Ändå pengar i sjön, i ett sådant HP chassi kommer allt grillas i stort sätt.

Släng skräpet i sjön och investera i något riktigt.

Det jag försöker tala om är att han vill uppgradera och folk talar om att det är omöjligt vilket det INTE är bara man vet vilket typ av moderkort det är = byta chassi .. byta graffe, sen kanske klättra sakta men ekonomiskt uppåt

Permalänk
Avstängd

Men som sagt ska det är grafikkortet som pengar ska läggas på i första hand, OCH ett nätaggregat som klarar driva grafikkortet givetvis om det inte är något tillräckligt i burken ( troligvis inte ) !

Så nu håller vi oss till hans frågor och inte säga att det INTE går för det gör det säkert

Permalänk
Medlem

Hej om du är inne på att skaffa en ny färdigmonterad dator så skulle jag kika på kompletts datorer.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Vill man komma billigt undan utan att riskera att nätagget brinner eller bränner komponenterna funkar ju ett HD7750. Det här med SweC-rabatten på 5% får du det för 888,25 (888 är väl något kinesiskt drömvärde har jag för mig, kanske ett tecken )

Sen är det ju inte ett superkort men det ska inte producera speciellt mycket värme och klarar sig utan 6-pinskontakt. Inga problem för processorn att driva det heller.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusC:

Inte för att låta otrevlig eller något, men om du vill uppgradera något på datorn kan du lika gärna köpa dig en ny, den där datorn är inte gjort för spel! Endast internet användning i stort sett.
Tror inte ens ett dedicerat grafikkort får plats i den där lilla burken (om nu moderkortet har stöd för det dvs).

Hörru! Du har minsan bott i en grotta de senaste 4-5 åren! De flesta datortillverkare följer dagens standarder numera! Se bara här!: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp...

Alla delar som sitter i hans dator, microATX på mobot, stöd för en ny sandybridge processor dock endast de på max 65w, d.v.s. i5 2500s och i7 2600s och resterande i3or och pentiumar men då är det inte värt att upgradera dem.
dock endast stöd för 8gb ram, men man behöver inte mer i dagens läge.

Dock så stod det ingenting om nätagget på den sidan. Så det kan behövas ett nytt, då föreslår jag garanterat ett Ace fsp 460, otroligt bra agg för de små pengarna!

Permalänk
Medlem

Jag har hjälpt en kille uppgradera i princip en identisk burk, han hade bara lite starkare processor

MEN, här kommer det som är trist i det hela

Du _måste_ införskaffa dig ett starkare nätagg, rekommenderar ett 450w som lägst iallafall, dessutom är nätaggen lite kortare i den maskinen jag bytte på, vilket ställde till det men det gick iallafall vägen till sist genom att ta ett modulärt (dyrare och ofta de starkare aggen)

Sen är det också tvunget, att ha ett grafikkort med utblås, för denna låda är inte precis förlåtande när det gäller luftflöde, vi monterade ett gtx550ti i den jag bytte på och slutade med att vi fick montera även en bättre processorkylare än den som sitter som original (pga grafikkortet dumpade all varmluft i lådan) , vilket också slutade med att vi fick lyfta moderkortet också för den delen *suckar djupt vid minnet av allt bekymmer*

Så, tänk noga efter innan, mitt råd är att du går till en datorbutik i närheten ifall du inte är riktigt kunnig själv!

Förresten, jag kör också farming simulator, deras grafikmotor är inte bra, eller förlåtande mot det inbyggda grafikkortet du har, särskilt inte om du har lite moddar
Det lär också gälla till viss del för minecraft

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Hörru! Du har minsan bott i en grotta de senaste 4-5 åren! De flesta datortillverkare följer dagens standarder numera! Se bara här!: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp...

Alla delar som sitter i hans dator, microATX på mobot, stöd för en ny sandybridge processor dock endast de på max 65w, d.v.s. i5 2500s och i7 2600s och resterande i3or och pentiumar men då är det inte värt att upgradera dem.
dock endast stöd för 8gb ram, men man behöver inte mer i dagens läge.

Dock så stod det ingenting om nätagget på den sidan. Så det kan behövas ett nytt, då föreslår jag garanterat ett Ace fsp 460, otroligt bra agg för de små pengarna!

Trodde inte moderkortet hade några uppgraderingsmöjligheter, men är detta fallet så rekommenderar jag att införskaffa en ny processor t.ex. i5 2500s.
Ett nätagg som är billigt ca 400 watt med minst 1 PCI-E 6 - 8 pin kontakt och ett dedicerat grafikkort av någon lämplig from (beroende på budget).

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Hörru! Du har minsan bott i en grotta de senaste 4-5 åren! De flesta datortillverkare följer dagens standarder numera! Se bara här!: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp...

Alla delar som sitter i hans dator, microATX på mobot, stöd för en ny sandybridge processor dock endast de på max 65w, d.v.s. i5 2500s och i7 2600s och resterande i3or och pentiumar men då är det inte värt att upgradera dem.
dock endast stöd för 8gb ram, men man behöver inte mer i dagens läge.

Dock så stod det ingenting om nätagget på den sidan. Så det kan behövas ett nytt, då föreslår jag garanterat ett Ace fsp 460, otroligt bra agg för de små pengarna!

--------------
Du har rätt i det du skriver
Sen ang. nätagg osv, så har jag lite mer info som jag skrivit, men sådär som de andra skrivit att det är omöjligt, det är det inte, men knepigt, jo till viss del

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Jag tycker du ska kolla hur långa grafikkort du kan ha i datorn Sen om du får plats med ett vettigt grafikkort så köp dig ett referens grafikkort. Dvs det som har AMD/Nvidias standard kylare på. Varför då? För att den tar luft inifrån chassit och blåser ut det Sedan köp dig ett vettigt nätagg. Kanske det här ? Räcker gott o väl för dina behov Jag tycker att du ska behålla datorn och se om du ha få i ett vettigt grafikkort iaf

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av RasmusC:

Trodde inte moderkortet hade några uppgraderingsmöjligheter, men är detta fallet så rekommenderar jag att införskaffa en ny processor t.ex. i5 2500s.
Ett nätagg som är billigt ca 400 watt med minst 1 PCI-E 6 - 8 pin kontakt och ett dedicerat grafikkort av någon lämplig from (beroende på budget).

Varför ska han ha en ny cpu för? Du tänker säkert ´´ jävla skit processor bara 2 kärnor!´´ Men processorn är jäkligt vettig för att ´´bara´´ 2 kärnor! Kolla här vad den går för! Nästan lika bra som en X4 980! Men det finns ju mer kraft att hämta för att dem testar ju med ett hd7970. Men om han ska lägga ca 1500kr så är det ett mirakel att han får ett hd 7970 och ett nätagg för det priset. Så ungefår ett H6870 kommer räcka fint med den där processorn! (Ja visst det finns mer kraft att hämta ur ett hd6870 om man byter till tex i5 2500, men skillnaden är så liten vad jag har sett )

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Ingen större risk att ett fullstort ATX-nätagg passar skulle jag gissa på.

Men 8GB och ett grafikkort som inte kräver extra 6-pin lär ge en bra boost, detta under 1500 kr.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

okej..

Vad är det lägsta, fast man ändå får en bra uppgradering på ?

Om man höjer budgeten till 3 k då ?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=988763 , http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=751132 och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=916997 så blir det bra liv i din burk, rekommenderar även att du går till ex. claes ohlssons och köper dig en burk tryckluft och dammar rent burken, kommihåg att hålla i alla fläktar så att de inte snurrar fritt när du blåser rent. 1 937:- om du köper allt på cdon.com!:)

Och om du känner dig närvös över att göra det själv, gör det inte själv!:P Fråga efter om någon polare är van vid att bygga själv eller känner någon som är det!

Permalänk
Medlem

Visst är det så att du inte har speciellt bra nätagg och chassi men det betyder inte att det är omöjligt. Jag skulle öppna datorn och se ifall du har en pci express plats på moderkortet för ett nytt grafikkort.

Ett Radeon 7850 är ca. 23 cm långt drar lite ström och kräver ingen extra strömkontakt. Ett hyfsat grafikkort kan hålla liv i din dator i ett par år till. Din processor är ingen racer men helt ok för att spela moderna spel.

Minne: om du kör windows 7 64 bitars kan det vara värt att upgradera med ytterligare 4gb annars har du inte någon nytta av det då ditt os inte klarar mer än 3 gb.

Så öppna din dator kolla hur det ser ut och lyssna inte på alla som säger att det är omöjligt.

Visa signatur

Stationär: I5 2500K, Noctua NH9, Gigabyte Z77MD3H, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 GB, Sapphire Radeon HD 7870, Crucial M4 256 GB, Seagate Barracuda 250 GB, WD My Book usb 3 2TB, Samsung DVDRW, Fractal Design Define Mini, Corsair TX 650 W, Fläktar: Fractal Design 1300 RPM 2st, Scythe Gentle Typhoon 1150 RPM 2 st.
Laptop: Asus Zenbook UX31

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=988763 , http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=751132 och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=916997 så blir det bra liv i din burk, rekommenderar även att du går till ex. claes ohlssons och köper dig en burk tryckluft och dammar rent burken, kommihåg att hålla i alla fläktar så att de inte snurrar fritt när du blåser rent. 1 937:- om du köper allt på cdon.com!:)

Och om du känner dig närvös över att göra det själv, gör det inte själv!:P Fråga efter om någon polare är van vid att bygga själv eller känner någon som är det!

-------------
Varför mer ram? han har ju redan 4gb och erfarenheten vis så gillar inte många av hp´s moderkort corsairs minnen, kingston valueram däremot brukar funka, så mer ram behövs iaf inte, visst är minne billigt men då sparar han iaf ett par hundra där

Men de andra två, nätagg och grafikkort är lämpligt

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-------------
Varför mer ram? han har ju redan 4gb och erfarenheten vis så gillar inte många av hp´s moderkort corsairs minnen, kingston valueram däremot brukar funka, så mer ram behövs iaf inte, visst är minne billigt men då sparar han iaf ett par hundra där

Men de andra två, nätagg och grafikkort är lämpligt

Det har du ju rätt i, fick för mig att det endast var 2 gb atm. men då räcker det som du säger med 4gb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Det har du ju rätt i, fick för mig att det endast var 2 gb atm. men då räcker det som du säger med 4gb!

Han kör Java, klart han behöver så mycket minne som möjligt. Men kolla på Crucials, Corsairs eller Kingstons memory configurator för just den modellen och köp de billigaste 1333-minnena.

Sämre köp är nätagget som inte lär passa och grafikkortet som lär överhetta direkt.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

4 gb är helt ok så länge.

Enligt sweclockers så drar deras testsystem med ett 7850 255 w vilket är på gränsen för ditt 300 w nätagg med låg verkningsgrad. Jag tror att det ändå ska fungera då de har 16 gb ram och en mycket mer strömhungrig processor. Ett annat alternativ är ett Radeon 7770 vilket endast drar 222 w under load i samma system. http://www.sweclockers.com/recension/15131-amd-radeon-hd-7870... Ett Radeon 7850 kostar runt 2000 kr och ett Radeon 7770 runt 1000 kr båda bör kunna köra minecraft och bli en rejäl boost till din dator.

Visa signatur

Stationär: I5 2500K, Noctua NH9, Gigabyte Z77MD3H, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 GB, Sapphire Radeon HD 7870, Crucial M4 256 GB, Seagate Barracuda 250 GB, WD My Book usb 3 2TB, Samsung DVDRW, Fractal Design Define Mini, Corsair TX 650 W, Fläktar: Fractal Design 1300 RPM 2st, Scythe Gentle Typhoon 1150 RPM 2 st.
Laptop: Asus Zenbook UX31

Permalänk

Grejen jag tror att alla försöker att säga till dig TS är att det aldrig är värt det att köpa en färdig märkesdator, förutom om man inte är helt säker på att man bara ska använda den till FB-spel och surfande.
Det är ALLTID mer värt det i längden att bygga ihop en dator som man har i delar, och som har delar av blandade märken. Då vet man lite mer exakt vad man får också.

Mitt tips till dig är att kör på den datorn tills du inte står ut längre, och sedan tar du i ordentligt med kanske 8k-9k och köper en dator som håller för det mesta i några år.

Visa signatur

Insert funny joke here