Boot Device LED lyser röd, första bygget startar ej...

Permalänk

Boot Device LED lyser röd, första bygget startar ej...

Ja som rubriken lyder är mitt första bygge precis klart. Och nu när jag ska starta det så sätter alla fläktar igång, mus och tangentbord lyser upp men skärmen får ej någon signal samt att en röd lampa tänds på mitt asus z77 sabertooth. Kollade i manualen och denna lampa står för ''Boot Device''. någon som vet vad jag kan göra? börjar känna mig smått hjälplös då detta är mitt första bygge samt att jag inte fick med någon pc speaker som gör att jag kan lyssna på beep...

Permalänk

Hårddisken Windows? Kablar rätt håll, bara hårddisken, ingen dvd. Prova utan. Prova bara DVD, har du Windows? Är det PC?
Har du vänt alla kablar åt rätt håll. En sak i taget.

Permalänk
Skrivet av Sgt_Bepps:

Hårddisken Windows? Kablar rätt håll, bara hårddisken, ingen dvd. Prova utan. Prova bara DVD, har du Windows? Är det PC?
Har du vänt alla kablar åt rätt håll. En sak i taget.

Hårddiskarna är helt nya dvs helt tomma. Har provat båda 3gb sata kablar till 3gb sata ingångar, och 6 gb sata, Har provat med bara SSDn inne samt bara HDDn inne, båda inne samtidigt och även båda inne + dvdn. Har också provat med bara dvdn inne. Har provat med att sätta in windows skivan i dvdn. och så har jag provat att flasha bios med USB Bios flashback. Men eftersom skärmen inte får någon signa (helt ny skärm, öpnnat lådan precis) så kommer jag inte ens in i bios. Bara denna jävla röda LED som lyser vid namnet Boot Device. Fläktarna fortsätter snurra och lysa tills jag stänger av strömmen. Även tangentbord och mus lyser och musen reagerar när man rör vid den.

Permalänk

kopplade precis in min gamla skärm och nu funkar det.. hoppas inte skärmen är sönder utan bara galna drivrutiner :/ installerar windows just nu!!