Fractal Design släpper Node 304 och 605

Permalänk
Medlem

Tror ni det rymmer en Corsair H80 med dubbla fläktar i Fractal Design Node 605 ?

Permalänk
Medlem

Seriöst... Snälla Fractal Design, ni finns på forumet så kan ni svara om det är någorlunda möjligt att få loss loggan samt putsa av fronten.

1. De flesta vill inte ha någon form av stor/tydlig logga på sin diskreta HTPC.

2. Om de vill ha det så kan de gärna välja en själv.

Förhoppningsvis kan man få loss den och undersidan är bara limmad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

fan att man inte väntade tills nu med att bygga sitt tävlingsbidrag, det där var ju helt episk design. sex hårddiskar hur fan lyckas man komma på en sån genial idé?

Man bygger på Fractal Design Array.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem

605:an ser ju grym ut! Loggan skulle jag också kunna vara utan dock. Notera hur grunt chassiet är! Det är hopplöst att hitta grunda HTPC-chassien som tar ens mATX. Hade det inte varit för att jag redan har en 5,25" BD så hade jag bytt till 605:an, men jag förstår deras val att köra slim.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av goralux:

Seriöst... Snälla Fractal Design, ni finns på forumet så kan ni svara om det är någorlunda möjligt att få loss loggan samt putsa av fronten.

1. De flesta vill inte ha någon form av stor/tydlig logga på sin diskreta HTPC.

2. Om de vill ha det så kan de gärna välja en själv.

Förhoppningsvis kan man få loss den och undersidan är bara limmad.

Jag tycker loggan är grymt snygg, vad dom flesta tycker vet jag inte, men vet du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag tycker loggan är grymt snygg, vad dom flesta tycker vet jag inte, men vet du det?

De flesta som försöker ha ett diskret system brukar inte gilla kromade dekaler och så. Själv väljer jag rutinmässigt bort hemmabioutrustning om det ej går att dimma bort displayer och så vidare för att få bort allt nonsens.

En del kan finna den tydligt framträdande dekalen som snygg, andra inte. Speciellt när man inte försöker ha ett "flashigt" system utan ett avskalat funktionellt. Så länge dekalen inte har skruvar/ eller någon form av seriös montering så kan man kanske få bort den.

Lägg på logga eller inte, fritt val men finns många som säger "Wow den verkar riktigt bra.. Ehm.. en relativt stor, vit, framträdane logga i fronten? Nä det får vara." Måste man lägga framträdande dekaler på sina produkter, se till att den går att avlägsna.. Eller räkna med att vissa helt enkelt väljer bort ens produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goralux:

De flesta som försöker ha ett diskret system brukar inte gilla kromade dekaler och så. Själv väljer jag rutinmässigt bort hemmabioutrustning om det ej går att dimma bort displayer och så vidare för att få bort allt nonsens.

En del kan finna den tydligt framträdande dekalen som snygg, andra inte. Speciellt när man inte försöker ha ett "flashigt" system utan ett avskalat funktionellt. Så länge dekalen inte har skruvar/ eller någon form av seriös montering så kan man kanske få bort den.

Lägg på logga eller inte, fritt val men finns många som säger "Wow den verkar riktigt bra.. Ehm.. en relativt stor, vit, framträdane logga i fronten? Nä det får vara." Måste man lägga framträdande dekaler på sina produkter, se till att den går att avlägsna.. Eller räkna med att vissa helt enkelt väljer bort ens produkt.

Tydligen har folk varit så missnöjda med den stora loggan att FD stoppade produktionen och gjorde om den till en mer diskret variant.

Jag tycker ändå den är snygg på ett diskret sätt, jag är förtjust i svart-vit kontrast...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Tydligen har folk varit så missnöjda med den stora loggan att FD stoppade produktionen och gjorde om den till en mer diskret variant.

Jag tycker ändå den är snygg på ett diskret sätt, jag är förtjust i svart-vit kontrast...

Det fina med det hela är att valfriheten här kan vara rätt fri så länge tillverkaren är villig. Vissa tillverkare skickar produkter utan dekaler på produkten, men dekalerna finns i lådan med instruktioner och så, så de som vill kan få dem på plats.

Alternativet är att man får dit sin dekal på ett vis som gör att en någorlunda händig typ kan pilla bort den med lite sprit och god vilja, utan att lämna skruvar, märken eller annat störande.

Så länge en tillverkare väljer ett av alternativen så känner jag mig nöjd. En dekal som använder "lim med skumgummibit" sitter säkert nog för de som vill ha den, men är möjligt att pilla bort.

Permalänk

Kan man ha ställa skärmen på node 605 tror ni? Skulle va skönt att få bort chassit från golvet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rufusrufus:

Kan man ha ställa skärmen på node 605 tror ni? Skulle va skönt att få bort chassit från golvet.

Borde det gå, men fråga här för att vara säker: http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...