Asrock intar Computex med moderkort för entusiaster och överklockare

Permalänk
Melding Plague

Asrock intar Computex med moderkort för entusiaster och överklockare

Moderkortstillverkaren Asrock vill tvätta av sig budgetstämpeln och presenterar en mängd nya, påkostade modeller på mässan Computex i Taiwan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ja, vi vet att den trådlösa mikrofonen stördes av något och att ljudet brusar en del. Vi ber om överseende med detta.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är märkligt att det inte är vanligare med många SATA-portar.
Jag hade gärna sett olika billiga lösning där man kan ha flera SATA-portar som delar på bandbredden t.ex, jag har för mig att jag läste om att det skulle vara möjligt när SATA var nytt kring alla fördelar det hade gentemot PATA...

Permalänk

ASRock Extreme11 är något som mycket väl kan slå Rampage IV Extreme! Man behöver inte spänningsmätpunkter, LN2-knappar, Xsocket, mm mm.
7 SATAports-'block' vill jag se mer av i framtiden! Faan så läckert kortet är, utan kylflänsar och allt. Hoppas de blir som Thermalright-inspirerade flänsar och feta heatpipes all over!

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk
Medlem

Bruus bruus.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Parabellum:

ASRock Extreme11 är något som mycket väl kan slå Rampage IV Extreme! Man behöver inte spänningsmätpunkter, LN2-knappar, Xsocket, mm mm.
7 SATAports-'block' vill jag se mer av i framtiden! Faan så läckert kortet är, utan kylflänsar och allt. Hoppas de blir som Thermalright-inspirerade flänsar och feta heatpipes all over!

Vet inte vad jag ska använda 7 SAS portar tilll gar ju sålt alla mina SAS diskar 15k rpm :/

men dock väldigt nice om jag köper 1 till 680 så får alla 16x så får jag ut 4-10 % mer prestanda XD

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vet inte vad jag ska använda 7 SAS portar tilll gar ju sålt alla mina SAS diskar 15k rpm :/

Det går ju utmärkt att koppla in SATA-diskar på dem, dock.

Permalänk
Medlem

är det 4st grafikkort ur 600 serien på bilden ? Är det dit alla grafikkort har tagit vägen Till Computex

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av cardeci:

Det går ju utmärkt att koppla in SATA-diskar på dem, dock.

a kanske fungear men när jag hade min xw8400 HP dator så skulle man absolut inte koppa in vanliga SATA hårddiskar i dom och det gjorde jag och då gick den interna kontrollern sönder efter 2 månader

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

"Det som fångade våra ögon mest är asrocks lättklädda monterflickor" - Bara jag som förväntade mig den repliken?!

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Avstängd

tycker extreme 11 är ett intressant. jag personligen anser att driftsäkerhet och kvalité är viktigare än "bells and whistles", tyvärr verkar moderkortstillverkare tänka annorlunda. newegg är rätt användbart för att se hur bra ett kort är i praktiken. 8 ram slots och många pci-express platser är alltid bra att ha.

Permalänk

Alltså...gillar Asrock stenhårt...har sedan ett par år helt gått över från Gigabyte till Asrock på moderkortssidan.
Jag är jättenöjd...sitter idag på 2st extremekort samt 2st budgetkort från Asrock.
Extreme 11 är ett riktigt fint kort...man blir sugen:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Avstängd

Lite småcoolt är det med SAS på ett konsumentkort.

Permalänk
Skrivet av Chourou:

är det 4st grafikkort ur 600 serien på bilden ? Är det dit alla grafikkort har tagit vägen Till Computex

Kan ju lätt misstänka ett ett antal varit uppbokade till det ja.

Permalänk
Avstängd

Vad mer för specs finns det på korten?

Dubbla Ethernet nätverksinterface?
coreboot?
16 fas strömförsörjning?

Permalänk
Skrivet av Manneh:

"Det som fångade våra ögon mest är asrocks lättklädda monterflickor" - Bara jag som förväntade mig den repliken?!

Tror du hänger på fel forum. Förutsätter du att alla här är flator och killar?

Skulle tycka det vore trevligt med en snygg, muskolös man i tighta Asrockshorts när vi ändå gick off-topic.

Visa signatur

HP

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Bruus bruus.

Jag tror att det är hans skägg som tar i mic'en

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Skrivet av Manneh:

"Det som fångade våra ögon mest är asrocks lättklädda monterflickor" - Bara jag som förväntade mig den repliken?!

Ha-ha-ha...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

köpte ett asrock moderkot igår(z77) är inte nöjd någonstans ännu, har dock itne startat datorn, kanske ändrar mig då.

Permalänk
Skrivet av aptjack:

köpte ett asrock moderkot igår(z77) är inte nöjd någonstans ännu, har dock itne startat datorn, kanske ändrar mig då.

Utveckla gärna!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av aptjack:

köpte ett asrock moderkot igår(z77) är inte nöjd någonstans ännu, har dock itne startat datorn, kanske ändrar mig då.

var det en tråkig bild på lådan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

patetiskt att dom va tvunga att välja ett namn som anspelar på asus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Utveckla gärna!

Skrivet av MyZk0:

var det en tråkig bild på lådan?

Njäe, kontakterna för cpu satt lite konstigt, usb likaså, hd_audio satt helt åt helvete och ramminnena glappade när man hade satt fast dom, skulle byta in det igår mot ett sabertooth, men tydligen var 2 piggar under cpu'n böjda, detta efter ha varit väldigt försiktig när jag stoppat ner cpu'n, så antingen kom det så från fabrik eller så hände det när jag stoppade i cpu'n precis som man ska.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aptjack:

Njäe, kontakterna för cpu satt lite konstigt, usb likaså, hd_audio satt helt åt helvete och ramminnena glappade när man hade satt fast dom, skulle byta in det igår mot ett sabertooth, men tydligen var 2 piggar under cpu'n böjda, detta efter ha varit väldigt försiktig när jag stoppat ner cpu'n, så antingen kom det så från fabrik eller så hände det när jag stoppade i cpu'n precis som man ska.

att pinnar på socketen är böjda från början verkar förekomma hos alla märken, svårt att säga om det förekommer mer ofta hos ex asus, det värsta är att det inte är säkert att man för ut garanti då de kan hävda att man på egen hand har böjt pinnarna, dock skall det gå att böja tillbaka om man använder bla lupp. kvalitétskontrollen verkar vara bristfällig hos alla moderkortstillverkare, man får helt enkelt se till att köpa moderkortet hos en butik som hanterar rma ärenden på ett smidigt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

att pinnar på socketen är böjda från början verkar förekomma hos alla märken, svårt att säga om det förekommer mer ofta hos ex asus, det värsta är att det inte är säkert att man för ut garanti då de kan hävda att man på egen hand har böjt pinnarna, dock skall det gå att böja tillbaka om man använder bla lupp. kvalitétskontrollen verkar vara bristfällig hos alla moderkortstillverkare, man får helt enkelt se till att köpa moderkortet hos en butik som hanterar rma ärenden på ett smidigt sätt.

Köpte mitt på inet(webshoppen), gick med det till butiken på hötorget i onsdags, deras säljare där frågade teknikern om han kunde böja tillbaka dom och testa så att det funkade, vilket han gjorde, så än en gång är jag mer än nöjd med inet's support. kommer aldrig handla datordelar från något annat ställe om det inte är megabilligt, har haft ett riktigt jobbigt supportärende hos dom förut där det var nästintill omöjligt att få fram felet, dock lyckades dom hitta det och skickade ett nytt grafikkort till mig