Diablo 3 item värdering

Permalänk

Diablo 3 item värdering

Tja, se ifall någon är intresserad av en värderings tråd av era items.
Kan väl börja då jag igentligen startade denna tråd för mig men se ifall någon annan hakar på.
Speccs: lvl 27 40 str 85 dex 40 intelli 40 vitality attack speed 10% (gloves)

Permalänk
Medlem

Verkar hyffsat sprida stats kanske bra för en demon hunter eller monk, men inte värd mycket alls.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Vad är det för item för det första?

Permalänk
Skrivet av Worse:

Vad är det för item för det första?

Oj trodde jag skrev det men det är gloves

Permalänk

Förlåt om bumpning men ska sälja dessa nu och undrar vad jag borde lägga ut dom för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

Förlåt om bumpning men ska sälja dessa nu och undrar vad jag borde lägga ut dom för?

2000

Permalänk
Medlem

Vad kan detta tänkas ge på AH? Priserna på liknande ligger rätt spritt så svårt att bilda sig en uppfattning om vad jag ska lägga ut den för.

Permalänk
Medlem

Yay, har funderat på att skapa en sån tråd, perfekt att du fixade en!

Kan man få något för dessa?

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Inaktiv

Enligt min mening är allt som visats i denna tråd vendor trash (ingen ide att sälja på AH) utom den rare wizard source som visats. Skulle tippa på att den kan gå för nånstans mellan 150 - 200.000 g.

Sålde själv ett par rare gloves nyss med statsen 160 dex 155 vit 65 all res och de gick för 997.000 g.
Hade statsen varit hälften av var de var hade de knappt varit värda en fjärdedel (exponentiell värdeminskning / ökning gäller i allmänhet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Yay, har funderat på att skapa en sån tråd, perfekt att du fixade en!

Kan man få något för dessa?

Nix.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Får väl prova jag med Vad tror ni om dessa?

http://i.imgur.com/M0Ohg.jpg

http://i.imgur.com/d3nPN.jpg

Det nedre ska jag troligtvis ha själv, men beror lite på vad den är värd, kanske kan uppgradera andra svaga länkar i mitt gear istället om jag får den såld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostshades:

Enligt min mening är allt som visats i denna tråd vendor trash (ingen ide att sälja på AH) utom den rare wizard source som visats. Skulle tippa på att den kan gå för nånstans mellan 150 - 200.000 g.

Den gick för 750k efter ~20 minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Den gick för 750k efter ~20 minuter.

I min mening var den värd mycket mer, men alltid något

Permalänk
Medlem

Att värdera items är inte svårare än att söka på AH på de tre viktigaste statsen (sätt lite lägre gräns, har de exempelvis 184 str sök på 175) och se vad de billigaste motsvarande föremålen har för buyout, hur lång tid de har kvar och även hur mycket som bjudits på de utan buyout. Sedan sätter man sitt item till ett lite lägre pris om man vill ha det sålt snabbt eller lite högre/utan buyout om man tror föremålet är såpass bra. Svårare än så är det inte.
Vad gäller vapen utan andra relevanta stats än dps kan man sätta en summa i "max buyout" för att se hurpass mycket skada man får för en viss peng, och därav avgöra hur man skall prissätta sitt eget.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av G4ban:

I min mening var den värd mycket mer, men alltid något

Skriv inte sånt! Jag är nöjd iaf, inte hela världen att missa lite guld då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Skriv inte sånt! Jag är nöjd iaf, inte hela världen att missa lite guld då och då.

hahaha sorry nää det är sant, hade det varit i real money AH så hade det varit värre

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om dessa?

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

(Priser på Hardcore och Softcore skiljer sig enormt, på Hardcore är saker mellan 2-10ggr dyrare för grejer av värde)

Hardcore

Sådan som inte direkt ses att det är grymt bra kan oftast läggas på AH för en låg slant och då säljer det, något för 10000 är typ 9000 mer än du får från vendor och crafting är för dyrt och för random för att göra annat än när det verkligen inte finns annat på AH.

Grejer under lvl 60 säljer sällan för mer än 100-150K, normalt för ok saker är nog runt ~50K och bara för att någon annan lagt ut något liknande för 5miljoner betyder inte att du kommer få 5 miljoner för det, värdet är vad någon köper det för inte för vad det ligger ute på.

Items med väldigt spridda stats är bara intressant på högre nivåer och då gäller det att main stats e riktigt högt och de andra ganska höga eller mer pga de förlorade effektera men Int ger resistans, Styrka protection och Dex dodge och ingen av dem är värdelösa men på lägre nivåer (under Hell) är Main attribute + Vitality det som många söker.

När det kommer till effekter, har ni attack speed grejer så sälj dem nu, patchen när den kommer ändrar så attack speed inte längre är så dominant som det är nu, underskatta inte saker som Health from Globes, pick up range m.m. på högre nivåer är det life savers men självklart måste de kopplas till bra andra stats.
Life% är oxå något att ha sitt öga på under högre nivåer samt resistans men där varierar det lite mellan olika klasser, på lägre nivår är sådant inte så intressant pga att det inte ger så mycket.

Sedan är det självklart en avvägning mellan klass vs klass och build vs build.

Edit:
Självklart finns det alltid folk som är villiga att betala för mycket för saker men glöm inte att om du överprisar kommer fler titta på dina priser och göra det samma.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

det mesta är det ju sjuka överpriser på förstår inte att folk är villiga att betala miljoner för ett item..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rojpen:

det mesta är det ju sjuka överpriser på förstår inte att folk är villiga att betala miljoner för ett item..

Tydligen inte. Jag köpte en båge med ca 820DPS för 8888 BO medan det ligger sämre bågar för flera hundra tusen på AH.
Sen hjälper det inte att sökningen på AH och sorteringen suger, får gå igenom sida efter sida för att hitta vad man söker efter.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Tydligen inte. Jag köpte en båge med ca 820DPS för 8888 BO medan det ligger sämre bågar för flera hundra tusen på AH.
Sen hjälper det inte att sökningen på AH och sorteringen suger, får gå igenom sida efter sida för att hitta vad man söker efter.

Precis håller helt med. Jag tycker Diablo 3 känns som att blizzard har satt en nybörjargrupp på detta spelet. Även fast att det kanske inte är på det viset så känns det iaf så tycker jag. Finns så mycket i spelet som inte är genomtänkt alls känns det som, och då inkluderar jag inte server problemen ens.

On topic: Löjligt höga priser på många items, jag lägger istället ut så mycket items jag kan för så billigt och driver in en snabbare vinst för jag får sålt snabbare.
Jag tycker man förlorar mer på att lägga ut items och vänta 20h för att få sålt det istället för att lägga ut det för halva priset och få sålt det efter någon timme eller 2 och hela tiden fylla på med halvbra items. Fungerar bra hittills iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallow:

Får väl prova jag med Vad tror ni om dessa?

http://i.imgur.com/M0Ohg.jpg

http://i.imgur.com/d3nPN.jpg

Det nedre ska jag troligtvis ha själv, men beror lite på vad den är värd, kanske kan uppgradera andra svaga länkar i mitt gear istället om jag får den såld.

De nedre handskarna är grymma. Och jag menar BiS-grymma, du kan få fruktansvärt mycket för de handskarna så ett tips är att testa lägga upp dem på diuablos forum så slipper du förlora 15% som kan vara en betydande summa. Skulle inte förvåna mig om de går för en herrans massa miljoner.

Ngon som har någon uppfattning om dessa:

Bra rull på båda critstatsen och förhoppningsvis blir crit ännu bättre nu när de nerfar attackspeed

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallow:

Får väl prova jag med Vad tror ni om dessa?

http://i.imgur.com/M0Ohg.jpg

http://i.imgur.com/d3nPN.jpg

Det nedre ska jag troligtvis ha själv, men beror lite på vad den är värd, kanske kan uppgradera andra svaga länkar i mitt gear istället om jag får den såld.

å va fruktansvärt bra glovesen va

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem

Rent genrellt tycker jag att allt <60 icke legendary är oerhört svårtsålt och knappt värt besväret. Items för lvl 55-59 kan man om de är riktigt bra få en del för.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk

Har bara en fråga istället för jag startar ny tråd för detta men iaf så undrar jag ifall det finns sidor som säljer gold till d3 och inte är scams

Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

Har bara en fråga istället för jag startar ny tråd för detta men iaf så undrar jag ifall det finns sidor som säljer gold till d3 och inte är scams

Det finns någon annons i marknaden här på Swec du kan kolla in

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Vad får man för denna rackare då? =/

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Inaktiv

Denna är BiS med ca 180 dps om man tittar på AH, hojta om någon är intresserad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

http://i.imgbox.com/aatAMSdO.jpg

Vad får man för denna rackare då? =/

Dold text

ja du min gissning skulle vara 1-5 miljoner ingen resist eller så men är det någon
som går hardcore dps så är väl den där fin skulle ge dig råd att slänga upp en tråd
i trade på diablo eu så får du mer pengar än AH

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:
Dold text

ja du min gissning skulle vara 1-5 miljoner ingen resist eller så men är det någon
som går hardcore dps så är väl den där fin skulle ge dig råd att slänga upp en tråd
i trade på diablo eu så får du mer pengar än AH

Vet inte om Evasive Fire är nått man regelbundet använder men har sett att många build-guides predikar den. Kanske kan få upp priset lite då.

Tack för tipset ang. det där forumet. Inget jag ens tänkt tanken på.

Visa signatur

En ny signatur