Intervju med Thermaltake på Computex 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jo, men Computex borde förbjuda att utställare har boothbabes.
Så att varken MSI, ThermalTake eller någon annan får göra det.

Vad är fel med boothbabes?
Dom har en helt annan kultur än vi och där slås tjejerna för att få vara boothbabes för stora företag.

Tryck inte vår kultur över på dom.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Nä det är klart, samma sak gäller även då för slaveri, censur och tortyr? Är det deras kultur så ska inte trycka för förändring.. eller?

Förövrigt så har vi boothbabes utöver hela europa också. Det är ONÖDIGT att ha det. Det främjar inte någon att ha dem där.
"Det säljer bättre" är inget försvar till varför man har det. Det är snarare än tragisk konsekvens utav den uppväxt vi har här. Tvångsmatning utav könsroller och sexualitet. WATCH OUT BOY, SHE WILL CHEW YOU UP!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Tjejer tycker om att vissa upp sig och att folk tittar på dem. Det är ju inte så att dem jobbar grattis och tvingas vara där. Dem är där FRIVILLIGT och dem HAR VALT DET SJÄLVA sen FÅR DEM BETALT. Det är inga horor som tvingas vara där som folk verkar tro.

Jag hade inte tyckt det var något fel med att stå i kortare badbyxor och vissa upp hästsadlar på en mässa full med tjejer. Är väl samma sak eller?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Håller med, men som MSi säger så stannar de gärna med det eftersom "det säljer".
Människor är inte värt något i jämförelse med pengar.

bör inte vara några problem att förstå någon av talarna om du pratar språket.

Permalänk

Har du någonsin sett en man stå där poserandes halvnaken då? Nä, just. För att det går inte ut på männens bekostnad.
Varför skulle du kunna göra det med en klackspark? Jo, för det är roligt för dig, det skulle vara en ball och rolig grej.
Det är som RainesX sa, det är något de här tjejerna måste KRIGA över för att få göra. För de får inga andra jobb. Glastak kallas det, De får inte samma möjligheter som män.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

Vad är fel med boothbabes?
Dom har en helt annan kultur än vi och där slås tjejerna för att få vara boothbabes för stora företag.

Tryck inte vår kultur över på dom.

Självklart slåss tjejer om att få bli boothbabes då det kan vara bra för deras karriär samt att dom behöver ju jobb.

Men om jag besökte en mässa med boothbabes så skulle jag tycka att det var kränkande.

Tjejer väljer att inte besöka mässor pga av boothbabes. Boothbabes gör att kvinnor känner sig obekväma och håller sig borta från IT och teknik.

Killar som besöker ställen med boothbabes anses som pervon.

På DreamHack hade dom anordnat tjejer som gav lapdance till killar, det är skamligt och äckligt.
Vilka jävla drägg som hänger på DreamHack och såna ställen.

Skrivet av upl8447:

Tjejer tycker om att vissa upp sig och att folk tittar på dem. Det är ju inte så att dem jobbar grattis och tvingas vara där. Dem är där FRIVILLIGT och dem HAR VALT DET SJÄLVA sen FÅR DEM BETALT. Det är inga horor som tvingas vara där som folk verkar tro.

Men kvinnor som besöker mässor blir väldigt obekväma med boothbabes.
Dom är där för IT, inte för att bli objektifierade eller omringade av boothbabes och äckliga killar.

Jag säger inte att boothbabes är horor eller att det är synd om dom. Det är bra för dom.
Men det är kränkande för alla besökare.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Självklart slåss tjejer om att få bli boothbabes då det kan vara bra för deras karriär samt att dom behöver ju jobb.

Men om jag besökte en mässa med boothbabes så skulle jag tycka att det var kränkande.

Tjejer väljer att inte besöka mässor pga av boothbabes. Boothbabes gör att kvinnor känner sig obekväma och håller sig borta från IT och teknik.

Killar som besöker ställen med boothbabes anses som pervon.

Jaha, men då är dom inte så smarta heller dom här tjejerna. Att välja bort mässor för att det finns boothbabes är ju idiotiskt. Dom står där och visar produkter och annat. Att välja bort det är banalt. Man går för tekniken inte boothbabes. Ett fåtal kanske.

Skrivet av rektor:

På DreamHack hade dom anordnat tjejer som gav lapdance till killar, det är skamligt och äckligt.
Vilka jävla drägg som hänger på DreamHack och såna ställen.

Här håller jag med, det är att gå för långt. Menar du att tjejerna är drägg eller killarna som går dit? Många åker dit för att spela, inte för boothbabes.

Skrivet av rektor:

Men kvinnor som besöker mässor blir väldigt obekväma med boothbabes.
Dom är där för IT, inte för att bli objektifierade eller omringade av boothbabes och äckliga killar.

Kvinnor blir obekväma? Dom är där för IT korrekt. Varför skulle dom bli objektifierade? och äckliga killar? Vafan?

Skrivet av rektor:

Jag säger inte att boothbabes är horor eller att det är synd om dom. Det är bra för dom.
Men det är kränkande för alla besökare.

Inte för mig. Jag är där för IT. Sen att det är en brud som visar eller förklarar för mig hur den funkar spelar ingen roll.

Permalänk
Skrivet av RedSparowes:

Nä det är klart, samma sak gäller även då för slaveri, censur och tortyr? Är det deras kultur så ska inte trycka för förändring.. eller?

Dom är inga offer.

Skrivet av RedSparowes:

Förövrigt så har vi boothbabes utöver hela europa också. Det är ONÖDIGT att ha det. Det främjar inte någon att ha dem där.
"Det säljer bättre" är inget försvar till varför man har det. Det är snarare än tragisk konsekvens utav den uppväxt vi har här. Tvångsmatning utav könsroller och sexualitet. WATCH OUT BOY, SHE WILL CHEW YOU UP!

Det kanske är onödigt, fullkomligt onödigt beroende på hur man ser på det. Att det säljer bättre är faktiskt ett argument som man inte kan sopa under mattan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kadjoopplo:

Här håller jag med, det är att gå för långt. Menar du att tjejerna är drägg eller killarna som går dit? Många åker dit för att spela, inte för boothbabes.

Killarna.
Hade jag vunnit nån lapdance så hade jag känt mig förolämpad och blivit sur.

Skrivet av Kadjoopplo:

Kvinnor blir obekväma? Dom är där för IT korrekt. Varför skulle dom bli objektifierade? och äckliga killar? Vafan?

Tänk dig själv att vara kvinna på en plats med nästan bara män, sen en par lättklädda tjejer; inte så kul.
Kvinnor uppskattar inte att omges av lättklädda pinnsmala yngre modeller med silikontuttar, det kan få en att känna sig otillräcklig eller mindervärdig.
Att det finns stirrande kåta killar som glor på tjejer får också dom att uppleva situationen som olustig.
En intelligent tjej vill inte ses tillsammans med blåsta silikonbrudar, och vill inte förknippas med dom. Dom vill inte känna sig att dom är på en köttmarknad heller.
Har en tjej en pojkvän, så lär inte hon vilja släppa iväg honom på nåt mässa om det ska vara massa halvnakna tjejer där.

Skrivet av Kadjoopplo:

Inte för mig. Jag är där för IT. Sen att det är en brud som visar eller förklarar för mig hur den funkar spelar ingen roll.

Jag är där också för IT.
Men då vill inte jag ha en lättklädd blåst tjej med silikontuttar som står där.
Då pratar jag hellre med en ingenjör på företaget som ingående kan förklara algoritmer, optimeringar, pipelines, etc.
Det får gärna vara en kvinna, men då ska hon vara propert klädd och påläst.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Killarna.
Hade jag vunnit nån lapdance så hade jag känt mig förolämpad och blivit sur.

Okej, jag respekterar hur du känner dig om du hade vunnit en lapdance dock undanbeder jag dig att dra alla över en kam, tack.

Skrivet av rektor:

Tänk dig själv att vara kvinna på en plats med nästan bara män, sen en par lättklädda tjejer; inte så kul.
Kvinnor uppskattar inte att omges av lättklädda pinnsmala yngre modeller med silikontuttar, det kan få en att känna sig otillräcklig eller mindervärdig.
Att det finns stirrande kåta killar som glor på tjejer får också dom att uppleva situationen som olustig.
En intelligent tjej vill inte ses tillsammans med blåsta silikonbrudar, och vill inte förknippas med dom. Dom vill inte känna sig att dom är på en köttmarknad heller.

Så om en grupp av tjejer tar illa vid sig för att dom har dåligt självförtroende så är det okej att ta bort det som påverkar dom negativt? Tyvärr rektor men här håller jag inte med dig alls. En intelligent tjej bryr sig inte om boothbabes har silikontuttar eller klär sig sexigt. Hon vill ha mer information om produkten. Vill bara påpeka för dig att det finns gott om mässor där det sker kåta blickar från kvinnor till män. Att du ens kan se en mässa för elektronik produkter som köttmarknad är befängt.

Skrivet av rektor:

Har en tjej en pojkvän, så lär inte hon vilja släppa iväg honom på nåt mässa om det ska vara massa halvnakna tjejer där.

Då är det mer ett personligt eller relationsproblem. Inte mässan i sig självt.

Skrivet av rektor:

Jag är där också för IT.
Men då vill inte jag ha en lättklädd blåst tjej med silikontuttar som står där.
Då pratar jag hellre med en ingenjör på företaget som ingående kan förklara algoritmer, optimeringar, pipelines, etc.
Det får gärna vara en kvinna, men då ska hon vara propert klädd och påläst.

Om man nu är intresserad av en produkt och presentatören är som du uttrycker det en blåst silikon brud som klär sig sexigt och man får reda på det man vill är det då något problem? Om man nu vill ha djupare förståelse och presentatören som har silikonbröst och dylikt inte kan ge den informationen så kallar man på en expert som kan ge dig mer information. Finns inte den då har företaget gjort en blunder och man får klaga.

"Propert klädd och påläst". Kan det vara ok att "klä sig utmanande och vara påläst"?.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Kan dom inte förbjuda boothbabes?
Det är sexistiskt och sånt som gör att kvinnor inte vill ge sig in i IT.

Bara skit företag som har boothbabes som har kassa produkter som är riktade till idiotkonsumenter som handlar med kuken.

Seriösa företag som Google, Microsoft, Apple, etc skulle aldrig syssla med något så pinsamt.

Du har precis kallat varenda bilköpare för idiot. (smidigt)

Trollll eller inte? Om inte: är det tur att du inte lade till att du aldrig skulle köpa från ett företag som använder sig av snygga/fula kvinnor på mässorna (smaksak) för då hade du aldrig kunnat köpa en bil.

Men jag hade inte blivigt förbannad om de hade slutat med det, eftersom jag själv tycker det är onödigt men lider inte av det och det genererar jobb.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Har du någonsin sett en man stå där poserandes halvnaken då? Nä, just. För att det går inte ut på männens bekostnad.
Varför skulle du kunna göra det med en klackspark? Jo, för det är roligt för dig, det skulle vara en ball och rolig grej.
Det är som RainesX sa, det är något de här tjejerna måste KRIGA över för att få göra. För de får inga andra jobb. Glastak kallas det, De får inte samma möjligheter som män.

Sexistiskt? Ja
Onödigt? Ja

Tjejerna måste kriga för jobben ---- samma sak som att 450 sökande på en och samma tjänst som ligger på AF (ingen skillnad) eller du tror att de springer runt med Ak-47or och de 100 sista som överlever får jobben?

Får inga andra jobb? Menar du då att de är halvt hjärndöda och klankar ner på deras förmåga att inte kunna utföra ett annat arbete?

Kan inte svara på hur det fungerar där men yngre vackra kvinnor i största delen av världen jobbar på modellagenturer där de anlitar modeller för liknande jobb, jag tror inte att de kvinnorna har blivigt tvingade att jobba där.

OnT: Fräckt och trevligt med en intervju med självaste VD´n (gillar skarpt)

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Sluta vara sådana moralkärringar, att vara boothbabe är ett yrke precis som allt annat.

Permalänk
Skrivet av Slagt:

Sexistiskt? Ja
Onödigt? Ja

Tjejerna måste kriga för jobben ---- samma sak som att 450 sökande på en och samma tjänst som ligger på AF (ingen skillnad) eller du tror att de springer runt med Ak-47or och de 100 sista som överlever får jobben?

Får inga andra jobb? Menar du då att de är halvt hjärndöda och klankar ner på deras förmåga att inte kunna utföra ett annat arbete?

Kan inte svara på hur det fungerar där men yngre vackra kvinnor i största delen av världen jobbar på modellagenturer där de anlitar modeller för liknande jobb, jag tror inte att de kvinnorna har blivigt tvingade att jobba där.

OnT: Fräckt och trevligt med en intervju med självaste VD´n (gillar skarpt)

Läste du klart mitt inlägg? Jag var inte i närheten utav att klanka ner på deras förmåga. Jag pratade om de förutsättningar som skiljer oss åt. Vad är förutsättningarna för kvinnor att bli såpass high på IT och få JOBBA MED produkterna och inte bara vara där och visa upp dem? På basic nivå så kan vi titta på gymnasielinjerna, de IT inriktadeprogrammen har väl inte ens 10% kvinnor där? Det är BASIC. Titta senare på de högre utbildningarna, hur många kvinnor är det där? Om du nu tänker säger "AHEMN DET ÄR JU INTE MITT FEL ATT DE INTE PLUGGAR DET", så håller jag med dig. Det är inte ingen utav oss fel.

Det är den kulturella omgivningen runtom oss som är problemet, den som formar oss som personer. Föräldrar, medier, stereotyper, fördommar, skolan, vänner. Det är den som formar män snarare än kvinnor till att ge sig in på IT och om nu kvinnor är nyfikna och vill ge sin i det ändå, så möts med med andra tråkiga kulturellt skapade stereotyper. Bara kolla på internet överlag, fyllt utav kvinnohat i form utav "skojjigt" förtryck med att kvinnor ska hålla sig kvar i 50tals rollen, nakenbilder överallt eller varför inte det faktum att så fort en kvinna vågar sig säga att de är det, så svärmas de utav män. (Bara det talar ju om den snea fördelningen)

Om du nu ska säga "AMEN DE FÅR HA NAKENBILDER PÅ KILLAR OCKSÅ, INTE BRYR JAG MIG". Inte så konstigt du inte bryr dig, då det inte är på din bekostnad. Som jag sa innan, män har möjlighet till att vara naken sådär på skoj. De har inte kvinnor. Kolla på statistiken för sexuellt våld. Kvinnor drabbas utav det markant oftare än vad män gör. Du blir inte ett offer på samma sätt utav att vara sexig och utmanande, du kan få en kommentar och en blick. Men det är väl inte någon hotbild?

Angående att kvinnor söker jobb som modellarbeten, är det så konstigt när (än en gång) omgivningen består utav Top Model, HM reklambilder och män som ger taskiga kommentarer om de inte uppnår dessa "stjärnors" ideal?

Är det någon här som tycker jag har helt fel och vill diskutera vidare i PM, be my guest! Känner att mina kommentarer har nu blivit längre än övrigas sammanlagt.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Kan dom inte förbjuda boothbabes?
Det är sexistiskt och sånt som gör att kvinnor inte vill ge sig in i IT.

Bara skit företag som har boothbabes som har kassa produkter som är riktade till idiotkonsumenter som handlar med kuken.

Seriösa företag som Google, Microsoft, Apple, etc skulle aldrig syssla med något så pinsamt.

Som Nokia, Samsung, Microsoft, Nintendo, Sony, LG och så vidare med flera? Alla försöker sälja med attraktion på något sett, är det inte booth babes så är det kändisar. Asien har en förkärlek till det.

Det finns värre kulturer än företags PR-jippon. Ska nunnor som inte får bära kläderna göra reklam för HM kanske? Så länge företagen arbetar jämställt så är det ok med kvinnor utåt. Nintendo är inte som Italien bara för att de har kvinnor som visar upp produkterna på mässor istället för unga manliga geeks på lägsta nivån i företaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Självklart slåss tjejer om att få bli boothbabes då det kan vara bra för deras karriär samt att dom behöver ju jobb.

Men om jag besökte en mässa med boothbabes så skulle jag tycka att det var kränkande.

Tjejer väljer att inte besöka mässor pga av boothbabes. Boothbabes gör att kvinnor känner sig obekväma och håller sig borta från IT och teknik.

Killar som besöker ställen med boothbabes anses som pervon.

På DreamHack hade dom anordnat tjejer som gav lapdance till killar, det är skamligt och äckligt.
Vilka jävla drägg som hänger på DreamHack och såna ställen.

[3]Men kvinnor som besöker mässor blir väldigt obekväma med boothbabes.
Dom är där för IT, inte för att bli objektifierade eller omringade av boothbabes och [2]äckliga killar.

[1]Jag säger inte att boothbabes är horor eller att det är synd om dom. Det är bra för dom.
Men det är kränkande för alla besökare.

[1]Kvinnor som tvingar på sitt tänk ang. sexualitet på andra kvinnor är äckliga. [2]Män som inte gillar kvinnor är bögar. [3]Män och kvinnor som inte vill se lätt klädda kvinnor behöver inte göra det. för att citera killen i matrix (nej jag är faktiskt vuxen) - "to deny our own impulses is to deney the very thing that makes us human".

Anledningen till att det är kränkande för vissa är precis samma anledning som att jag väljer att inte gå på sådana etablissemang, det är skambelagt av samhället. Igen man och ingen kvinna känner sig kränkt för att dom tittar på lättklädda människor, men lägg till några indoktrinerade åskådare så ska du snabbt se att de som tittar blir "kränkta", så jag frågar dig, vem är det som kränker vem?

Så här ser verklighet ut. Dessa stora utställare gör marknadsundersökning som visar att deras stora marknadsgrupp är unga män. Företagen formar deras kampanjer där efter, om du inte gillar det så ta upp det med evolutionen eller mer troligt i ditt fall "intelligent design" a.k.a gud.

Om jag gick in på en mässa med vältränade män i boxer shorts skulle jag antigen gått därifrån eller kollat på vad som jag ev. fan intressant och sedan gått därifrån, detta scenario är dock inte troligt då jag statistiskt inte finner mig i den stora marknadsgrupp som dessa företag fiskar i. Kränkt? Nej inte någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Läste du klart mitt inlägg? Jag var inte i närheten utav att klanka ner på deras förmåga. Jag pratade om de förutsättningar som skiljer oss åt. Vad är förutsättningarna för kvinnor att bli såpass high på IT och få JOBBA MED produkterna och inte bara vara där och visa upp dem? På basic nivå så kan vi titta på gymnasielinjerna, de IT inriktadeprogrammen har väl inte ens 10% kvinnor där? Det är BASIC. Titta senare på de högre utbildningarna, hur många kvinnor är det där? Om du nu tänker säger "AHEMN DET ÄR JU INTE MITT FEL ATT DE INTE PLUGGAR DET", så håller jag med dig. Det är inte ingen utav oss fel.

varför problematiserar du ett icke problem? En mycket underlig värd det skulle vara om allt var fördelat 50/50 skall vi alltså sträva efter utbildningar, företag, och you name it efter ett ideal där fördelning är 50/50? Tänk om 90% av alla kvinnor GENETISKT dras till visa saker och 90% av männen GENETISKT dras till något annat? Skall vi alltså forma ~45% av befolkning att göra något för att passa in i något arbiträrt 50/50 ideal?

Skrivet av RedSparowes:

Det är den kulturella omgivningen runtom oss som är problemet, den som formar oss som personer. Föräldrar, medier, stereotyper, fördommar, skolan, vänner. Det är den som formar män snarare än kvinnor till att ge sig in på IT

För det första, that's life, deal with it. för det andra, så får du det att framstå såm någon medveten kraft som arbetar för att män ska jobba inom IT och kvinnor med något annat, detta är såklart helt banalt. Sanning är att män och kvinnor har i historien varit särskilda och har inte förens på senare år blivit jämställda, självklart är tusentals år av förtyck inte något som ändras i en hand vändning men i en Svensson familj så är det inte längre något som hindrar en tjej rent kulturellt för att bli något som är typiskt manligt. bl.a inom IT sektorn.

Skrivet av RedSparowes:

och om nu kvinnor är nyfikna och vill ge sin i det ändå, så möts med med andra tråkiga kulturellt skapade stereotyper. Bara kolla på internet överlag, fyllt utav kvinnohat i form utav "skojjigt" förtryck med att kvinnor ska hålla sig kvar i 50tals rollen, nakenbilder överallt eller varför inte det faktum att så fort en kvinna vågar sig säga att de är det, så svärmas de utav män. (Bara det talar ju om den snea fördelningen)

Stereotyper och skämt Om kvinnor, svarta, asiater, tjocka, fula, smala, stora och MÄN förekommer och kommer inte att sluta. Att du tror att en kvinna skulle behöva "våga" göra uttryck för denna uppenbara sanning är inget annat än en vanföreställning om ett extremt kvinnoförtryck som inte existerar i civiliserade länder. "naken bilder överallt" måste detta ens kommenteras? Se mitt tidigare inlägg i denna tråd. Sne fördelning på internet? http://fanpageflow.com/men-vs-women-on-facebook/

Skrivet av RedSparowes:

Om du nu ska säga "AMEN DE FÅR HA NAKENBILDER PÅ KILLAR OCKSÅ, INTE BRYR JAG MIG". Inte så konstigt du inte bryr dig, då det inte är på din bekostnad. Som jag sa innan, män har möjlighet till att vara naken sådär på skoj. De har inte kvinnor. Kolla på statistiken för sexuellt våld. Kvinnor drabbas utav det markant oftare än vad män gör. Du blir inte ett offer på samma sätt utav att vara sexig och utmanande, du kan få en kommentar och en blick. Men det är väl inte någon hotbild?

Så kvinnor får inte avbildas nakna för att då blir kvinnor våldtagna? Ska vi även införa burka? Snälla.

Skrivet av RedSparowes:

Angående att kvinnor söker jobb som modellarbeten, är det så konstigt när (än en gång) omgivningen består utav Top Model, HM reklambilder och män som ger taskiga kommentarer om de inte uppnår dessa "stjärnors" ideal?

logiken här är helt briljant! Inte nog med kvinnor söker modell positioner för att det finns bilder på modeller (fint cirkel argument där) men det är även bara män som kastar glåpord på människor som inte uppfyller skönhetsidealet som självklart inte ALLS existerar för män då hade problemet änu en gång varit ett ALLMÄNT problem.

Permalänk
Medlem

För att styra detta lite mer ontopic;

Är det ett nytt Level 10-chassi på bild 4?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av tomten51:

Ja, tänk om.
Ge källa på något det du talar om istället för att använda dina funderingar emot riktig forskning. (Nej flashback trådar är inte forskning)

"självklart är tusentals år av förtyck inte något som ändras i en hand vändning"
Nej precis, därför måste vi arbeta AKTIVT för att förbättra det!

"men i en Svensson familj så är det inte längre något som hindrar en tjej rent kulturellt för att bli något som är typiskt manligt. bl.a inom IT sektorn."
Oj, vad bra! Konstigt bara att snefördelningen är exakt likadan som den alltid varit, trots dessa möjligheter?

"Ska vi även införa burka? Snälla."

Nej, vi ska inte straffa kvinnor för att män inte kan hålla sig i skinnet. Man ska straffa männen, med tex fängelse. Vilket är nästinstill obefintligt i "civiliserade länder". "År 2010 anmäldes 4 134 våldtäkter i Sverige. Av dessa gick 313 till lagföring och åtal – varav alltså 33 procent slutade med friande dom. Motsvarande siffra för andra typer av brottmål är cirka fem procent." Alltså, 33% utav de anmälningar som ens gick vidare, slutade med friande dom. När gärningsmännen väl blir dömda, så leder det sällan till fängelsestraff.

"men det är även bara män som kastar glåpord på människor som inte uppfyller skönhetsidealet som självklart inte ALLS existerar för män då hade problemet änu en gång varit ett ALLMÄNT problem. "

Självklart finns det problemet för män också. Men allvarligt? Kolla på TV en helt vanlig dag. Hur ser Charlie Sheen och Allan ut (steretypiskt talat) i jämförelse med kvinnorna i den serien? Eller varför inte.. män som hatar kvinnor? scrubs? alla älskar raymond? spartacus? game of thrones? etc etc. Män får se ut hur dom vill och ändå lyckas i livet, det får inte kvinnor på samma sätt.

Sverige ligger förövrigt under stark kritik utav Amnesty International för sitt svaga sätt att hantera våldsbrott emot kvinnor.
Detta blir mitt sista inlägg. Vill ni prata mer så tar vi det i PM, men använd gärna statistik, fakta eller någon typ utav forskning isåfall.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Skrivet av Electrix:

För att styra detta lite mer ontopic;

Är det ett nytt Level 10-chassi på bild 4?

Skickades från m.sweclockers.com

Nä, tror det är samma Level10 fast i någon typ utav militärfärg? Såg bra ut med hörlurshållaren där förövrigt.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Skit snack

varför vill du ha källor på något som du accepterar som sant? lägg ner. Vi ska straffa männen? Här var jag dum och trodde att det var våldtäktsmän vi skulle straffa. Antalet rapporterade brott är inte ett 1:1 förhållande till faktiska brott, våldtäkter är synnerligen svåra att bevisa, tycker du vi ska skicka oskyldiga män till fängelse?. Våldtäkter har absolut inget med diskussionen att göra. Våldtäkter är hemskt men att ta in brott i jämställdhets debatter och så kallad "kvinnosyn" är som att ta med mord i medicinska studier, de har liksom inget där att göra.

Att du väljer att visa att kvinnor har svårare att lyckas i livet genom att jämför skådisar i Tv-serier är helt bisarrt. Och stämmer heller inte alls, De serierna du har pekat på har både män och kvinnor som följer och inte följer "skönhets idealet". Scrubs? Menar du "huvud dokorn"? jämförbar med M i james bond. Raymond? va?. Game of thrones, typiskt exempel på en film där männen är riktigt pumpade förutom några få högt uppsatta som är välgödda då det passar karaktären. Nej du har ingen poäng med Tv-serie analogin, löjlig då den är.

Jag är trött på dig så nu ger jag mig då jag pratat med din typ förut, men jag säger detta, försök att se på människor utan kön och som en människa istället.

Permalänk

Först och främst; snygga möss. Dock inte tillräckligt snygga för att få mig att vilja ersätta min Cyborg.

Sen; det enda jag känner efter att ha läst alla dessa kommentarer är "Wow". Missta nu inte detta för ett exalterat, positivt "wow". Det är snarare ett "jag-som-förutsatte-att-alla-datornördar-var-intelligenta-kommatecken-måste-ha-misstagit-mig"-wow.

Först ska vi etablera några grundläggande parametrar som kommande uttalanden kommer att baseras på:

1. Människor som hänger på Sweclockers och faktiskt bryr sig om att kommentera på olika inlägg kan klassificeras som "datornördar".
2. Jag har uppenbarligen kunnat öppna en dörr iom att jag har tagit mig in i min lägenhet. Därmed har jag ett IQ-värde på minst 70 (det som krävs för att lista ut hur ett handtag fungerar och därmed kunna öppna en dörr). Kommentarer om att jag skulle vara "IQ-befriad" undanbedes därmed, iom att dessa redan har motbevisats.
3. Jag är tjej och bör därmed besitta rätten att uttala mig ur en tjejs perspektiv. (Vilket jag gissar att majoriteten av er inte kan säga. Woohoo, fördomarna flödar.)

Nu, ämnet "boothbabes".. Ärligt talat, vem bryr sig? Har ni inte viktigare saker att lägga energi på än att störa er på vad andra människor jobbar med? Stör ni er på kvinnliga porrstjärnor också?
Sedan tillkommer det faktum att snygga tjejer säljer. Personligen skulle jag aldrig köpa en produkt från ett företag som anställer fula modeller eller uttalat undviker att använda boothbabes. De personer som används inom reklam är sådana som man som konsument ska kunna identifiera sig med. Vi kan ta vårens reklamkampanjer som exempel; jag har inga problem att identifiera mig med H&Ms smala, snygga, solbruna modeller. Därmed konsumerar jag gärna deras produkter. Kappahl å andra sidan använder sig av lönnfeta kvinnor som är runt 30. Vill jag bli fet? Nej. Vill jag bli 30? Nja, det är dock oundvikligt. Iom att jag inte kan finna någonting hos deras modeller som jag kan identifiera mig med vägrar jag att konsumera deras produkter. (Det ska btw bli intressant att se om deras försäljning ökade eller minskade efter den där kampanjen.)
Och att män inte skulle exponeras på samma sätt är rent av löjligt. Har ingen av er sett H&Ms senaste Beckham-reklam? Eller sett reklamer för bilar, träningsprodukter, Dressmann, etc.? Alla innehåller modeller som har någon egenskap som vi/ni som konsumenter ska kunna identifiera oss/er med. (Detta koncept går även att applicera på reklam runt gamingprodukter, men jag hoppas att jag har fått igenom min poäng.)

Och att det inte finns fler tjejer som arbetar inom IT-sektorn kan kanske bero på att det inte finns fler tjejer som är tillräckligt intresserade av IT för att vilja utbilda sig inom det? Personligen anser jag att det är minst lika "kränkande" och "förtryckande" att påstå att tjejers/kvinnors karriärval är influerat av eller rent av beror på "ett samhälles könsroller", då detta indikerar att tjejer/kvinnor inte skulle ha förmågan att dra egna slutsatser gällande vad de vill arbeta med. Bry er inte ens om att besvara detta. Googla istället fram "Hjernevask"-avsnitten, kolla igenom dem, fundera länge på vad man försöker förmedla och ändra sedan inställning. Alternativt sitt kvar under en sten med en laptop, en 3G-sticka och fortsätt vara IQ-befriade (stenar har inga dörrar).

Ytterligare en sak, till er (framför allt män) som tror att ni gör någonting bra när ni "försvarar tjejer/kvinnor". Lägg ner. Vi är inte offer som behöver er hjälp! (Eller en del kanske är. Men de är svaga. Och som naturvetare måste jag då yrka på att vi låter "survival of the fittest" ha sin gång... You know what I mean.)

Slutligen har jag bara en sak att säga; lär er när man ska använda "de" och när man ska använda "dem". Inkorrekt användning av dessa ord stör mig.
Nu ska jag ta en smoothie innan det är dags för mig att få min skönhetssömn. Peace out.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Vilka jävla drägg som hänger på DreamHack och såna ställen.

Tack, vissa är inte där för tjejer överhuvudtaget då det inte är dem som lockar, iallfall inte för mig som lite äldre än snittet där. Sen att du generaliserar det som skit pga booth babes och någon "lap dance sak" (har inte orkat kolla vad det rörde sig om även då jag var där och var upptagen med viktigare saker än strunt) är bara ett tecken på att du är en idiot och ser uppenbarligen endast det du vill se.

Sen att du vill ligga med en älva från ett grafikdemo med vingar tycker jag är sjukare...

Skrivet av rektor:

Hennes hud har pigment!
Ögonen har iris, reflektion och blodådror.
Några ögonbryn behöver noppas.
Hon har imperfektioner, det gör henne perfekt!

Ögonfransarna kunde dock ha varit bättre.

Jag vill ha sex med henne!

#12347312

Du kommer helt klart inte få se mitt assembler 68K demo som jag skall skapa på DH 2012.

Nu tycker jag parad aporna som varvar igång som en koffein drucken 2 åring borde sluta förstöra tråden med skit som inte rör artikeln.

Nu bort med struntpratet, chassit bakom level 10 chassit, någon som vet vad det heter?

Edit: Nej nu går jag och lägger mig så man orkar upp och jobba i morgon och inte vara allt för trött när man kommer hem till damen efter jobbet, så jag lär inte läsa några ev citat på vad jag skrev på 20h.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av Cormentia:

Nu, ämnet "boothbabes".. Ärligt talat, vem bryr sig? Har ni inte viktigare saker att lägga energi på än att störa er på vad andra människor jobbar med? Stör ni er på kvinnliga porrstjärnor också?
Sedan tillkommer det faktum att snygga tjejer säljer. Personligen skulle jag aldrig köpa en produkt från ett företag som anställer fula modeller eller uttalat undviker att använda boothbabes. De personer som används inom reklam är sådana som man som konsument ska kunna identifiera sig med. Vi kan ta vårens reklamkampanjer som exempel; jag har inga problem att identifiera mig med H&Ms smala, snygga, solbruna modeller. Därmed konsumerar jag gärna deras produkter. Kappahl å andra sidan använder sig av lönnfeta kvinnor som är runt 30. Vill jag bli fet? Nej. Vill jag bli 30? Nja, det är dock oundvikligt. Iom att jag inte kan finna någonting hos deras modeller som jag kan identifiera mig med vägrar jag att konsumera deras produkter. (Det ska btw bli intressant att se om deras försäljning ökade eller minskade efter den där kampanjen.)
Och att män inte skulle exponeras på samma sätt är rent av löjligt. Har ingen av er sett H&Ms senaste Beckham-reklam? Eller sett reklamer för bilar, träningsprodukter, Dressmann, etc.? Alla innehåller modeller som har någon egenskap som vi/ni som konsumenter ska kunna identifiera oss/er med. (Detta koncept går även att applicera på reklam runt gamingprodukter, men jag hoppas att jag har fått igenom min poäng.)

Och att det inte finns fler tjejer som arbetar inom IT-sektorn kan kanske bero på att det inte finns fler tjejer som är tillräckligt intresserade av IT för att vilja utbilda sig inom det? Personligen anser jag att det är minst lika "kränkande" och "förtryckande" att påstå att tjejers/kvinnors karriärval är influerat av eller rent av beror på "ett samhälles könsroller", då detta indikerar att tjejer/kvinnor inte skulle ha förmågan att dra egna slutsatser gällande vad de vill arbeta med. Bry er inte ens om att besvara detta. Googla istället fram "Hjernevask"-avsnitten, kolla igenom dem, fundera länge på vad man försöker förmedla och ändra sedan inställning. Alternativt sitt kvar under en sten med en laptop, en 3G-sticka och fortsätt vara IQ-befriade (stenar har inga dörrar).

Ytterligare en sak, till er (framför allt män) som tror att ni gör någonting bra när ni "försvarar tjejer/kvinnor". Lägg ner. Vi är inte offer som behöver er hjälp! (Eller en del kanske är. Men de är svaga. Och som naturvetare måste jag då yrka på att vi låter "survival of the fittest" ha sin gång... You know what I mean.)

Slutligen har jag bara en sak att säga; lär er när man ska använda "de" och när man ska använda "dem". Inkorrekt användning av dessa ord stör mig.
Nu ska jag ta en smoothie innan det är dags för mig att få min skönhetssömn. Peace out.

Skickades från m.sweclockers.com

Du är fortfarande ett "offer" för dom "vita riddarna".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cormentia:

Först och främst; snygga möss. Dock inte tillräckligt snygga för att få mig att vilja ersätta min Cyborg.

Sen; det enda jag känner efter att ha läst alla dessa kommentarer är "Wow". Missta nu inte detta för ett exalterat, positivt "wow". Det är snarare ett "jag-som-förutsatte-att-alla-datornördar-var-intelligenta-kommatecken-måste-ha-misstagit-mig"-wow.

Först ska vi etablera några grundläggande parametrar som kommande uttalanden kommer att baseras på:

1. Människor som hänger på Sweclockers och faktiskt bryr sig om att kommentera på olika inlägg kan klassificeras som "datornördar".
2. Jag har uppenbarligen kunnat öppna en dörr iom att jag har tagit mig in i min lägenhet. Därmed har jag ett IQ-värde på minst 70 (det som krävs för att lista ut hur ett handtag fungerar och därmed kunna öppna en dörr). Kommentarer om att jag skulle vara "IQ-befriad" undanbedes därmed, iom att dessa redan har motbevisats.
3. Jag är tjej och bör därmed besitta rätten att uttala mig ur en tjejs perspektiv. (Vilket jag gissar att majoriteten av er inte kan säga. Woohoo, fördomarna flödar.)

Nu, ämnet "boothbabes".. Ärligt talat, vem bryr sig? Har ni inte viktigare saker att lägga energi på än att störa er på vad andra människor jobbar med? Stör ni er på kvinnliga porrstjärnor också?
Sedan tillkommer det faktum att snygga tjejer säljer. Personligen skulle jag aldrig köpa en produkt från ett företag som anställer fula modeller eller uttalat undviker att använda boothbabes. De personer som används inom reklam är sådana som man som konsument ska kunna identifiera sig med. Vi kan ta vårens reklamkampanjer som exempel; jag har inga problem att identifiera mig med H&Ms smala, snygga, solbruna modeller. Därmed konsumerar jag gärna deras produkter. Kappahl å andra sidan använder sig av lönnfeta kvinnor som är runt 30. Vill jag bli fet? Nej. Vill jag bli 30? Nja, det är dock oundvikligt. Iom att jag inte kan finna någonting hos deras modeller som jag kan identifiera mig med vägrar jag att konsumera deras produkter. (Det ska btw bli intressant att se om deras försäljning ökade eller minskade efter den där kampanjen.)
Och att män inte skulle exponeras på samma sätt är rent av löjligt. Har ingen av er sett H&Ms senaste Beckham-reklam? Eller sett reklamer för bilar, träningsprodukter, Dressmann, etc.? Alla innehåller modeller som har någon egenskap som vi/ni som konsumenter ska kunna identifiera oss/er med. (Detta koncept går även att applicera på reklam runt gamingprodukter, men jag hoppas att jag har fått igenom min poäng.)

Och att det inte finns fler tjejer som arbetar inom IT-sektorn kan kanske bero på att det inte finns fler tjejer som är tillräckligt intresserade av IT för att vilja utbilda sig inom det? Personligen anser jag att det är minst lika "kränkande" och "förtryckande" att påstå att tjejers/kvinnors karriärval är influerat av eller rent av beror på "ett samhälles könsroller", då detta indikerar att tjejer/kvinnor inte skulle ha förmågan att dra egna slutsatser gällande vad de vill arbeta med. Bry er inte ens om att besvara detta. Googla istället fram "Hjernevask"-avsnitten, kolla igenom dem, fundera länge på vad man försöker förmedla och ändra sedan inställning. Alternativt sitt kvar under en sten med en laptop, en 3G-sticka och fortsätt vara IQ-befriade (stenar har inga dörrar).

Ytterligare en sak, till er (framför allt män) som tror att ni gör någonting bra när ni "försvarar tjejer/kvinnor". Lägg ner. Vi är inte offer som behöver er hjälp! (Eller en del kanske är. Men de är svaga. Och som naturvetare måste jag då yrka på att vi låter "survival of the fittest" ha sin gång... You know what I mean.)

Slutligen har jag bara en sak att säga; lär er när man ska använda "de" och när man ska använda "dem". Inkorrekt användning av dessa ord stör mig.
Nu ska jag ta en smoothie innan det är dags för mig att få min skönhetssömn. Peace out.

Skickades från m.sweclockers.com

Wow. Ett exalterat, positivt wow. Nu kan jag ha en bra dag på jobbet efter att ha tagit mig igenom den här tråden.

OnT: Chassit *drools*

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk

kan ni ge min msn-adress till bruden på bild 8?

Permalänk
Medlem

Hon i bakgrunden på bild #7 är ju så mycket sötare

Visa signatur

Asus X570-F, Ryzen 5800X3D, ROG Strix 3090 OC, G.Skill 32GB 3600MHz CL14, 980Pro 2x1TB, Dark Power Pro 12 1200W, ROG Strix XG27AQM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliviro:

Sluta vara sådana moralkärringar, att vara boothbabe är ett yrke precis som allt annat.

Folk har för mycket fritid nu för tiden så dom spenderar det på att leta fel och klaga istället.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge