Asus visar Zeus, Wolverine och Mars III på Computex

Permalänk
Melding Plague

Asus visar Zeus, Wolverine och Mars III på Computex

Datortillverkaren och tillika komponentjätten Asus presenterar mängder av produktnyheter på Computex-mässan, däribland grafikkort, moderkort och surfplattor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jadu, namnen var iallafall kreativa!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Va mycke Godis!!!!

Permalänk
Medlem

Ja vad skall man säga? Jag gillar asus och så fort vettiga x86 baserade plattor kommer med en fin lösning av tangentbordet så blire köp för mig Vad nu jag skall använda det till när jag inte ens använder mina laptops ^^

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Det är väldigt mycket windows 8 på surfplattor. Känns som de stora företagen drar sig till microsoft och lämnar Googles Android system

Permalänk

Ganska säker på att Asus gillar MARVEL.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk

Grymt! Coolt 7970 tycker jag!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Jag blir så sugen på en x86 transformer så det nästan är löjligt, hoppas priset blir okej och att den är så bra som jag hoppas!

Permalänk
Medlem

Det moderkortet med 8 minnesplatser hade ju varit som gjutet för en ESXi-whitebox

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

kanske hade vart smartare om dem kört med vattenblock över gpuerna på moderkortet?

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Avstängd

8 DIMM är mer än vad jag någonsin kommer att använda.

Skulle hellre se coreboot stöd.

Permalänk

Låt mig gissa: Rog Mars III 1. Tdp=650w. 2. 4st 8 pinnars PCI-E. 3. Pris på 15000:- .

Och om ett år kommer 790 för 8k som spöar skiten ur Mars III.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Zeus-kortet är ju vad marknaden lutar åt (1 PCB för "allt"). Även om detta moderkortet inte blir aktuellt så lär det komma andra liknande lösningar.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

äh! strunt i starcraft det är ju ändåså en hårdvaru mässa ni är på

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Luxor ABC80:

Låt mig gissa: Rog Mars III 1. Tdp=650w. 2. 4st 8 pinnars PCI-E. 3. Pris på 15000:- .

Och om ett år kommer 790 för 8k som spöar skiten ur Mars III.

"För strömförsörjningen syns inte mindre än tre 8-pins PCI Express-kontakter, vilket i teorin gör det möjligt att mata grafikkortet med 525 W."
http://www.sweclockers.com/nyhet/15512-asus-visar-mars-iii-me...

Men du har en liten poäng angående 790

GTX 690 hade ju 5900p i Futuremark 3DMark 11 @ 1920*1080 mot Mars 2 som "bara" fick 3632p i samma test också @1920*1080 t.ex.

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...

Permalänk
Discokungen
Skrivet av DragonRapide:

äh! strunt i starcraft det är ju ändåså en hårdvaru mässa ni är på

Neje! De får ju visa Starcraft-matcherna!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Låt mig gissa: Rog Mars III 1. Tdp=650w. 2. 4st 8 pinnars PCI-E. 3. Pris på 15000:- .

Och om ett år kommer 790 för 8k som spöar skiten ur Mars III.

Då kommer ju såklart MARS IV med dubbla "780".

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.