Lian Li tuffar på med Mini ITX och gigantiska PC-D8000

Permalänk
Melding Plague

Lian Li tuffar på med Mini ITX och gigantiska PC-D8000

Chassitillverkaren Lian Li är inte främmande för slående kontraster. På Computex samsas nya minstingar i Mini ITX med jättemodellen PC-D8000, som har plats för hela 20 hårddiskar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Supersugen på deras Q02, den blir det nog en liten mediamaskin i alla fall, antingen Trinity eller Ivy i den... Återstår att se

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Tjena Det där måstret skulle ju va kul o ha hemma som fil server

Permalänk

Det där sista chassiet skulle kanske vara något som HTPC
Man måste ju ha rejäl hårdvaruacceleration med 2 stycken xeons!

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Hipstern:

Tjena Det där måstret skulle ju va kul o ha hemma som fil server

är ju inte precis kul för mig med att släppa runt på cosmos 2 som väger 55 kilo med allt på LAN flyttar den varje vecka på fredagar + 3 Skärmar

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett chassi med plats för 20 diskar! ser inte bilden av någon konstig anledning i telefonen så får ta en titt när jag kommer hem

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

är ju inte precis kul för mig med att släppa runt på cosmos 2 som väger 55 kilo med allt på LAN flyttar den varje vecka på fredagar + 3 Skärmar

Då är ju frågan, varför?

Köp dig ett Bitfenix Prodigy, och en rejäl ITX-rigg, och ta med dig bara en skärm, då har du en sportväska totalt, tillsammans med skärmen Mer än så behövs inte!

Va helt underbart när jag hade mitt SUgo 05B, en sportväska var allt som behövdes Min dåvarande 22 tummare kom ner perfekt där med

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av SuperSverker:

Då är ju frågan, varför?

Köp dig ett Bitfenix Prodigy, och en rejäl ITX-rigg, och ta med dig bara en skärm, då har du en sportväska totalt, tillsammans med skärmen Mer än så behövs inte!

Va helt underbart när jag hade mitt SUgo 05B, en sportväska var allt som behövdes Min dåvarande 22 tummare kom ner perfekt där med

jag ska försöka maxa en prodigy med 1x 690 och en 3770k måste bara vänta tills det kommer i handel

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag hade velat se mer av det chassit som stod till vänster om PCQ-02! Såg ut som något jag hade kunnat se i närheten av min TV/hembioutrustning! Någon som vet vad det heter, kanske?

Tror det är detta chassit som var till vänster: http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=6...

Verkar rätt nice men har bara 1st 3.5" plats så där föll det bort.

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

Hmm... Jag undrar lite hur det blir med alla anslutningar på baksidan av deras tåg-chassi? Fast frågan är ju ifall man får med tågrälsen eller om den bara står still

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Hedersmedlem

jag skulle gissa att man fick med en liten bit räls i alla fall kanske ej lika stor som dom har på mässan men lite i alla fall...
själv så är jag intresserad av det sista chassit skulle va en kul grej att ha som spel dator men det kan kanske bli jobbig att lyfta upp det i bilen när man skall åka, känner på mig att det kommer väga en hel del

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Blev riktigt jävla sugen, har deras 'snigel', dock är han lite väl långsam. Ett tåg skulle passa bra till

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tkoop1:

jag skulle gissa att man fick med en liten bit räls i alla fall kanske ej lika stor som dom har på mässan men lite i alla fall...
själv så är jag intresserad av det sista chassit skulle va en kul grej att ha som spel dator men det kan kanske bli jobbig att lyfta upp det i bilen när man skall åka, känner på mig att det kommer väga en hel del

Ser inte mycket större ut än tex Caselabs M10 och det väger strax över 8.5kg och Lian Li D8000 är också byggt helt i alu. Det finns chassin som tex Fractal Design Define R3 som är betydligt mindre och väger 12.5kg. Men det är sant, trycker du SR2, quad SLi och ska kyla det med vatten så lär det väga en del men då kan du inte skylla på själva chassit. Kosta skjortan lär det göra och ser faktiskt inte meningen med att välja det framför M10 eller M8 från Caselabs.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Då är ju frågan, varför?

Köp dig ett Bitfenix Prodigy, och en rejäl ITX-rigg, och ta med dig bara en skärm, då har du en sportväska totalt, tillsammans med skärmen Mer än så behövs inte!

Va helt underbart när jag hade mitt SUgo 05B, en sportväska var allt som behövdes Min dåvarande 22 tummare kom ner perfekt där med

Så sant, har själv min mainrigg i ett array r2, hur smidigt som helst! Även omjg behöver 2 nätagg för att driva skiten...

Till red. Hade varit jättegulligt av er att bara slänga in någon bild på detta bjässechassiet också, youtube är ingen självklarhet här i kina, och ni lyckas ju så bra med bilderna i andra artiklar visst kan jag googla efter det osv.. men det är ju inte därför jag hunkar på swec även när nöden kallar. Take care!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

PC-Q02 ser riktigt intressant ut. Jag hade gärna sett ett liknande chassi utan plats för optisk enhet och utan texten Lian Li (som förmodligen är limmat och går att plocka bort hyfsat smidigt?) på framsida. Med de ändringarna hade jag varit riktigt sugen på att prova.

Permalänk
Medlem

Jag vill se chassin med plats för flera moderkort.

Permalänk
Medlem

Det största Mysteriet är ju hur man kopplar på alla enheter på det där tåget? Hur är det tänkt att funka? sen vette fan om det är så kul med ett rymmande chassi när man skall in med ett USB minne i porten. Blir lite grann som att jaga runt en hundvalp som snott fjärren till TV'n, Komsi Komsi kom tillbaks till husse snälla chassi!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wanuvas:

Jag hade velat se mer av det chassit som stod till vänster om PCQ-02! Såg ut som något jag hade kunnat se i närheten av min TV/hembioutrustning! Någon som vet vad det heter, kanske?

Tror det är detta chassit som var till vänster: http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=6...

Verkar rätt nice men har bara 1st 3.5" plats så där föll det bort.

Det är PC-Q03 eller PC-Q02

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Lian Li är Taiwaneiskt. Så beroende på hur man ser det... så är de kineser, eller inte. Andra Taiwaneser vi gillar är t. ex. ASUS, MSI, Gigabyte.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Rasistiskt inlägg + svar på detta borttaget.

Permalänk
Medlem

Min första fundering var att det var väl första videon från Emil på mässan..?
Och vart hittar man honom? Bland tuff tuff tågen..

Skämt åt sido, men 20 hd-platser vore ju inte fel.. kanske man skulle kunna bli fri från ett antal externa USB-enheter.

Förresten, är det Emil som kommer i slutet av klippet? Då kanske det är Jonas som är lite tågfrälst..?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

*Tråd rensad*

Rasistiskt inlägg + svar på detta borttaget.

Nu blev jag självklart sjukt nyfiken hur någon kunde sätta rasistisk spin på att Lian-li tillverkar jättestora-, jättesmå- och jättedumma (tåget) chassin.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem
Skrivet av conluceo:

Nu blev jag självklart sjukt nyfiken hur någon kunde sätta rasistisk spin på att Lian-li tillverkar jättestora-, jättesmå- och jättedumma (tåget) chassin.

Som oftast så handlade det om etnicitet/nationalitet.

Riktig rasism innebär att man värderar människor olika baserat på rasindelning, och att en människas ställning i samhället bör hänga samman med den värderingen.

Något åt det hållet.

'Rasism' är ett av dom mest missbrukade orden, 'fascism' är ett annat intressant exempel på ett ord som folk kastar omkring utan att veta vad det betyder.

Tillbaka mot ämnet:

Jag har fått intrycket av att Lian Li gör kvalitetsgrejer, även om jag själv aldrig ägt ngn av deras produkter. Den här artikeln försämrar knappast min bild av Lian Li.

Permalänk
Medlem

Det här tåget...hur kopplar man sladdarna till det? Då måste väl tåget stå still eller har jag missat nåt?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa tågchassit , den är så cool vill ha

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Sheldon Cooper blir väl glad iaf

Permalänk
Medlem

Tufft chassi, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Tufft chassi, haha.

Tuff chassi menar du?

När ska Ikea komma in i matchen och göra inbyggda datorer i skrivbordet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TuHack:

Tuff chassi menar du?

När ska Ikea komma in i matchen och göra inbyggda datorer i skrivbordet?

De har ju precis börjat med smarta tv-apparater inbyggda i möbler.. så det är väl inte så långt borta.. cool tanke dock.. (tänker på MCP terminalen i första tron-filmen uppe på Dillingers kontor)

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Sheldon Cooper blir väl glad iaf

Han kommer älska det!