Permalänk
Medlem

Swifttech DDC LPH

Hej!

Jag tänkte höra med er om hur många liter per timme en pump behöver pumpa... och sedan hur mycket min pump pumpar på max?

Tänkte sätta in en styrning på den om det funkar?

Har en http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom... Men är tveksam på om det funkar... den klarar 6 watt och pumpen drar 18 watt i full användning..

Det är en Swifttech DDC, vet inget mer om den men det ser ut som denna:

http://www.sidewindercomputers.com/swiftechmcp355.html

Dock så kan det vara en tidigare modell.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Klarar styrningen 6watt och pumpen drar 18watt kommer fläktstyrningen brinna upp. Om den mot förmodan skulle hålla kommer den gå _VÄLDIGT_ varmt.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Det finns ingen specifik gräns på vad en pump ska klara av liter/H, men din DDC är en av de 2 bästa vanliga vattenkylningspumparna som finns, då det finns ingen anledning att byta om du inte vill ha en tystare eller en du enklare kan kontrollera hastigheten på. En fläktkontroll måste klara lite mer än vad pumpen drar konstant för att inte riskera att brinna upp.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en billig fläktkontroller som kan klara min DDC pump. Kan någon ge tips? max 18-19 watt vill pumpen ha.

Har kollat på denna: http://www.hfx.at/index.php?option=com_content&view=article&i...

Men den känns lite dyr och lite "over the top" för mig, ge tips, kan meka ihop något!

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Är det verkligen ingen som har en kontroller på sin pump ?

Jag vill inte ha en stor kontrollerpanel på framsidan av chassit... helst innuti chassit. Och det ska helst inte vara en potentiometer som kostar 1400kr

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk

BigNG ska vara väldigt bra men riktigt pillig att hålla på med, vad jag vet finns det inte många andra alternativ förutom vanliga fläktkontrollers.

Varför vill du inte ha så du enkelt kan justera hastigheten på pumpen? Ska du konstant köra den undervoltad kan du lika gärna försöka hitta om någon vill byta mot en MCP350 eller så kan du om det är en äldre pump löda om den till en 10w pump. Nästa alternativ skulle vara att du fulmoddar med en laddare av något slag som ger 9-10v och minst 2.5A. Du borde kunna bygga in en automatisk brytare i slingan så strömmen till pumpen startar samtidigt som du startar nätagget.

Visa signatur

Simlärare