Hur känner ni inför rmah?

Permalänk

Hur känner ni inför rmah?

Jo, vad tycker ni och tänker om rmah? Själv så tycker jag det tar bort en stor del av spelglädjen, liksom, hur kul är det att veta att hur mkt du än farmar och nöter, så kommer vilken snorunge som helst kunna sno farsans visa kort och bara köpa bättre grejjer än vad du farmat ihop till på dar, eller kanske tom veckor. Nä, jag gillar det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men så har det ju varit i onlinespel där gear har betydelse i hur många år som helst.
I D2 skedde det på stor skala också, skillnaden är bara att Blizzard har kontrollen över det nu och folk riskerar inte att bli scammade på sina pengar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Du har chansen att tjäna lite pengar om du hittar väldigt bra gear. Klagar du på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Du har chansen att tjäna lite pengar om du hittar väldigt bra gear. Klagar du på det?

Du har även chansen att ge Blizzard 15% av 'dina' pengar varje gång du säljer/köper något.

Jag gillar inte RMAH på ren princip. Jag kommer aldrig att använda det, och för oss som inte kommer köpa saker på RMAH betyder det enbart att priset på bra gear på Guld-AH kommer stiga något extremt...förutsatt att det ens finns något bra gear på Guld-AH.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Jag vet att det har varit så länge, men det känns ändå åt helvete då det nu kommer bli tillåtet av blizzard, jag tycker helt enkelt riktiga pengar inte ska användas i ett spel på det här sättet, inte tillåtet iaf då det förmodligen kommer ske i stor skala.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Dom borde nog få rätt på sin vanliga AH till att börja med. Tänk hysterin när RMAH inte fungerar, timers tickar när skiten ligger nere och folk förlorar på budgivning och dylikt. Det är ingen dålig position Blizzard väljer att sätta sig i...och det med åtanke hur fruktansvärt dålig kommunikation dom redan har gentemot spelarna.

Som fallet är nu går det inte att köpa/sälja annat än rustningsdelar och vapen. Den andra stora delen så som gems och planer för 'Artisans' har inte fungerat på hur länge som helst.

Jag la' ner Diablo idag, återkommer om ett par månader när spelet i sig fungerar som det var tänkt från början.

Permalänk
Medlem

Itemstores i d2 sålde som fan.
Blizzard såg en potentiell samt fet inkomstkälla.
=RMAH

Sen att tro att man kan tjäna pengar på det är absurt, titta tiden du investerade på att spela o hitta ditt sjuka item, ta sedan de timmarna o gånga med en mcdonaldslåg timlön o du failar stenhårt.

Min personliga åsikt är att det är totalt onödigt samt förstör vilket iofs ah övrrhuvudtaget gör. Farma gold o du har items, o d2 fick du farma items items items... för att byta till bättre items.

Tror ärligt att jag som spelat d2 i över 10 år inte kommer lira d3 längre än året ut.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk

Det suger såklart. Helt jävla världelöst. De bästa itemen kommer gå för 40 kr om 6 månader. Gillar inte folk som köper saker för riktiga pengar i spel.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Sötast

Själv väntar jag på den dagen då de släpper RMAH för HC spelare, fan vad gött, blir nog hyfsat enkla pengar där

Permalänk

Fördelarna väger tyngre än nackdelarna i mina ögon. 15% till blizz och att vanliga AHs priser blir lite fuckade är ju trist. Men å andra sidan så kan casual gamers slippa slösa tid på att farma items och bara köpa dem rakt av. Det innebär ju såklart att folk som gillar att farma kan tjäna en hacka. Med det sagt så, hade item farming inneburit faktiskt spelande hade jag nog haft en annan åsikt. Som det är nu där folk springer in till ett weapon rack, lootar och startar om så bryr jag mig inte. I mina ögon är det exploatering av dålig speldesign och inget som bör finnas i ett spel.

Vidare så kan man väl nämna att jag inte köpt D3 och tänker inte göra det heller. Jag har ingen emotionell koppling till dess föregångare så jag ser spelet för vad det är. Ett neddummat PC-spel redo för konsol-port.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är en otroligt dum idé. Förrutom att Gold AH kommer bli meningslös så målar blizzard upp en stor måltavla för hackers och scammers då dom enklare kan tjäna riktiga pengar på det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har för mig det finns maxtak hur mycket man kan ta för en pryl i RMAH så efter kina farmers gjort sitt kommer nog priserna hoppa hejsan upp och ner.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra. Handel förekommer ändå och det såldes i massor på D2 också. Nu får man en säkerhet i det. På HC kommer prylarna alltid vara mycket dyrare än på SC.
De som klagar på att saker och ting kommer och fösvinna på guldmarknaden, i alla fall top item, det är bara bra. Extra morot att crafta för det guld man farmat ihop. Så top items söljs nog bara för pengar. De som vill ha det bästa men inte vill lägga pengar på spelet får använda sitt guld till att crafta sig till top items istället. Blir inga större pengar man någonsin kommer tjäna på RMAH, inte jag i alla fall, men kul grej om man kan sälja nåt någon gång. Spela hade jag gjort ändå. Om RMAH kan finansiera en expansion "down the road" så ärt det bättre än inget alls i mina ögon.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

En grej jag inte förstått, borde inte ekonomin bli helt katastrofal i D3? Gear blir ju inte soulbound som i WoW utan kan säljas om och om igen, AH borde bli helt överfullt?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Men så har det ju varit i onlinespel där gear har betydelse i hur många år som helst.
I D2 skedde det på stor skala också, skillnaden är bara att Blizzard har kontrollen över det nu och folk riskerar inte att bli scammade på sina pengar.

Så du anser att Blizzard har kontrollen på alla kineser som spamma General chatten??? Ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

En grej jag inte förstått, borde inte ekonomin bli helt katastrofal i D3? Gear blir ju inte soulbound som i WoW utan kan säljas om och om igen, AH borde bli helt överfullt?

Du kan inte lägga ut fler saker än 10 i AH... artificiell begränsning för att stävja inflation.

Permalänk
Medlem

Top-notch-end-of-the-scale-gear kommer inte att säljas på RMAH. De kommer nog fortfarande att hamna på någon svart marknad och säljas för mer än taket på $250 (-15%).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kimolsson:

Jo, vad tycker ni och tänker om rmah? Själv så tycker jag det tar bort en stor del av spelglädjen, liksom, hur kul är det att veta att hur mkt du än farmar och nöter, så kommer vilken snorunge som helst kunna sno farsans visa kort och bara köpa bättre grejjer än vad du farmat ihop till på dar, eller kanske tom veckor. Nä, jag gillar det inte.

Personligen är jag ganska neutral till det hela. Så länge det inte påverkar mitt spelande på ett negativt sätt så kan jag inte bry mig mindre.

Och som du beskriver det så låter det som att du är emot det hela p.g.a. "orättvisan", även fast de som köper saker för riktiga pengar inte påverkar dig direkt. Eller har jag missat något?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att det får priserna att gå ner på vanliga AH för nu verkar ju varenda jäkel som hittar en rare fantisera om att sälja för 60 miljoner.
Hatar verkligen folk som spelar på AH mer än spelar spelet. Trissar bara upp priser till ingen nytta mer än att rik blir rikare.

Permalänk
Medlem

Det är ju sjukt många spelare i D3, chansen att vanliga AH "dör" eller blir tomt på bra items ser jag som försvinnande liten. Det är väldigt många som aldrig kommer blanda in pengar i det hela.

Gems osv fungerar bra nu, om nån missat det. Lite väl dyra bara, vill gärna ha några star eller bättre, men är inte miljonär än...

Sen om man väl hittar ett helt sjukt item, så kan man ju välja om man behöver guld eller vill tjäna lite pengar, ser inget fel i det.

Sen funkar det ju omvänt med. Jag kan ju köpa ett item för en femtiolapp och sen sälja det för några miljoner guld, som jag sedan använder till annat. På så sätt kommer ju köpe-saker att hamna i vanliga AH med, så jag tror det kan bli riktigt bra.

Att vissa trissar upp priserna håller sällan, finns alltid någon som läger sig under och sen får han den inte såld och måste lägga sig under igen, osv. Tillgång och efterfrågan styrs även att hur bråttom man har/hur lat man är, så det blir nog en rörlig och intressant marknad.

Däremot hatar jag paypal, men blir väl tvungen att skaffa ett konto...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Gillar inte riktigt tanken på att man kan köpa sig till en fördel för riktiga pengar.
Om saker man köper på RMAH kan användas i PvP sen är det bara ännu värre.
Ska man dra det till sin spetts så förlorar, enligt Roger Caillois, spelet lek momentet och övergår till arbete när man tjänar materiella ting på spel.

Vill ha Diablo 3 som ett arbete så visst, jag föredrar att leka.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Det riktiga problemet med RMAH är ju alla som blir hackade.
Vi ser ju redan massor med spam i chats och det kommer till 99% från hackade (och såklart redan rensade) accounts.
Så RMAH kommer såklart väldigt snabbt att överflödas av stulna saker, och hackarna jublar såklart när bliz gett dom infrastrukturen för att få cash direkt !
Visst bliz kommer såklart att ta "krafttag" mot hackande, men vi som spelat WoW vet att deras "krafttag" kommer med låååånga mellanrum och drabbar ytterst sällan hackarna hårt.
Jag menar var gör 50 bannade accounts när du har tillgång till 500 till ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det riktiga problemet med RMAH är ju alla som blir hackade.
Vi ser ju redan massor med spam i chats och det kommer till 99% från hackade (och såklart redan rensade) accounts.
Så RMAH kommer såklart väldigt snabbt att överflödas av stulna saker, och hackarna jublar såklart när bliz gett dom infrastrukturen för att få cash direkt !
Visst bliz kommer såklart att ta "krafttag" mot hackande, men vi som spelat WoW vet att deras "krafttag" kommer med låååånga mellanrum och drabbar ytterst sällan hackarna hårt.
Jag menar var gör 50 bannade accounts när du har tillgång till 500 till ?

Skulle tippa på att det är mer cardade konton (köpt med falsk CC på nätet) än hackade.

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte, Diablo shops skulle finnas ändå, nu erbjuder Blizzard ett säkert alternativ, samt at ge dem 15% är väll inte så farligt? Servrarna kostar mer per sekund än vad dem får in på ett sålt item.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Det är ju sjukt många spelare i D3, chansen att vanliga AH "dör" eller blir tomt på bra items ser jag som försvinnande liten. Det är väldigt många som aldrig kommer blanda in pengar i det hela.

Gems osv fungerar bra nu, om nån missat det. Lite väl dyra bara, vill gärna ha några star eller bättre, men är inte miljonär än...

Sen om man väl hittar ett helt sjukt item, så kan man ju välja om man behöver guld eller vill tjäna lite pengar, ser inget fel i det.

Sen funkar det ju omvänt med. Jag kan ju köpa ett item för en femtiolapp och sen sälja det för några miljoner guld, som jag sedan använder till annat. På så sätt kommer ju köpe-saker att hamna i vanliga AH med, så jag tror det kan bli riktigt bra.

Att vissa trissar upp priserna håller sällan, finns alltid någon som läger sig under och sen får han den inte såld och måste lägga sig under igen, osv. Tillgång och efterfrågan styrs även att hur bråttom man har/hur lat man är, så det blir nog en rörlig och intressant marknad.

Däremot hatar jag paypal, men blir väl tvungen att skaffa ett konto...

Star gems är ju sjukligt billiga -.-

Gjorde en star amethyst direkt när den delen av ah började funka igen i torsdags?

kostade ca 560k att göra, la ut den för 750k billigaste då låg ute för 800k... den blev aldrig såld och nu ligger de ute för ca 600-620k... (vilket med 15% avgiften innebär att jag skulle gå back)
Star rubys som kostar lika mycket att göra ligger ute för under 500k som är crafting kostnaden... jag fattar inte -.-

Har googlat osv men hittar ingen info går det att få ner crafting kostnaden eller vill folk ge bort sina gems?

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Det suger såklart. Helt jävla världelöst. De bästa itemen kommer gå för 40 kr om 6 månader. Gillar inte folk som köper saker för riktiga pengar i spel.

Vet inte hur det är i ditt fall men tycker du det är lika töntigt att golfare spendera pengar på t.ex. golfklubbor? Detta synsätt är ju helt absurt och skevt på alla vis. Klart fan man ska spendera pengar på sin hobby..... Bara för att det råkar vara datorspel så blir det plötsligt hysteri när man är villig att betala för genvägar.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Vet inte hur det är i ditt fall men tycker du det är lika töntigt att golfare spendera pengar på t.ex. golfklubbor? Detta synsätt är ju helt absurt och skevt på alla vis. Klart fan man ska spendera pengar på sin hobby..... Bara för att det råkar vara datorspel så blir det plötsligt hysteri när man är villig att betala för genvägar.

I golf är det väl ändå inte klubborna som avgör? I Diablo III är det faktiskt itemsen som avgör och då kan folk bli bäst i världen genom RMAH. Detta är vad jag tycker.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Vet inte hur det är i ditt fall men tycker du det är lika töntigt att golfare spendera pengar på t.ex. golfklubbor? Detta synsätt är ju helt absurt och skevt på alla vis. Klart fan man ska spendera pengar på sin hobby..... Bara för att det råkar vara datorspel så blir det plötsligt hysteri när man är villig att betala för genvägar.

Jag betalar gärna speltillverkare för deras jobb med att skapa ett spel.
Men inte en chans att dom får riktiga pengar av mig för nånting som skapas helt utan fysisk insats av utvecklaren.
Microtransfers är ett otyg som skall undvikas helt, det gör så att hela programmer/spelet blir vinklat mot just att använda deras "tjänster" och förstör resultatet.
Gissa vad som kommer hända med spelvärlden om RMAH i D3 blir en stor succe ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

I golf är det väl ändå inte klubborna som avgör? I Diablo III är det faktiskt itemsen som avgör och då kan folk bli bäst i världen genom RMAH. Detta är vad jag tycker.

Ser inte detta som ett problem eftersom informationen om RMAH kom ut för år och dagar sedan så det är inget man tvingat sig in i.

En dålig spelare spelar dåligt med bra gear också.. en bra spelare spelar bra med sämre gear och i slutändan sitter dom oftast med bäst gear också ;).

Och, jo, klubborna och bollarna i golf spelar all roll i världen. Kanske inte för en svensson men scratch-spelare är materialare.

Skrivet av Svensktiger:

Jag betalar gärna speltillverkare för deras jobb med att skapa ett spel.
Men inte en chans att dom får riktiga pengar av mig för nånting som skapas helt utan fysisk insats av utvecklaren.
Microtransfers är ett otyg som skall undvikas helt, det gör så att hela programmer/spelet blir vinklat mot just att använda deras "tjänster" och förstör resultatet.
Gissa vad som kommer hända med spelvärlden om RMAH i D3 blir en stor succe ?

Jag respekterar din syn på det men jag delar den absolut inte. Jag bryr mig absolut inte om tillverkaren av mitt nuvarande favoritspel också finner sätt att tjäna pengar på det. Det är en business. Nått ska väl täcka kostnaderna för DRM-skyddet när månadskostnaderna uteblev?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Jag hade inte varit emot det om blizzard hade gett fan i att ta så mycket betalt.
Har för mig att man är tvungen att betala 1 euro för att lägga ut tex 1 vapen.
sen ska dom ha ytterligare 15% för att skicka pengarna till paypal.
Så jävla greedy.