Ingen signal från dator efter installation av ram minnen

Permalänk

Ingen signal från dator efter installation av ram minnen

Tjenare, sitter nu med min mobil och skriver eftersom jag inte får upp någon bild på min skärm. Jag hade nyligen beställt 8gb crucial balistiX sport. Idag kom dom i brevlådan. Jag installerade dom och när jag sedan skulle starta datorn fick jag ingen bild över huvudtaget.
Jag använde en plast handske och släppte aldrig elementet.
Tacksam för svar:)
Edit: Det är 1600Mhz minnen mitt moderkort klarar 1600(co) jag bytte också tillbaks till minna gammla men funkade ändå inte

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

testa ta ut ett minne och prova ett efter ett

Visa signatur

NZXT Switch 810 | Corsair AX 1200W 80+ Gold | GTX 680 4096 mb| i7 2600k 4,4 ghz | Crucial SSD m4 256GB | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm | ASRock Fatal1ty Z77 |

skulle man vilja ha :)

Permalänk
Skrivet av GreckE:

testa ta ut ett minne och prova ett efter ett

Jag tog ut dom och provade med mitt gammla men det hjälpte inte

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har du för grejer?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Emil har du kollat att moderkortet fungerar fortfarande du kan ha t.ex haft sönder något som du kankse bara kan ha snuddat vid... eller har du dragit ut någon strömkontakt av misstag och sedan glömt stoppa dit den igen. Btw testa annars att bara koppla tillbaka ditt gamla 5450 och kolla om du får någon bild...

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hammarlund:

Tjenare, sitter nu med min mobil och skriver eftersom jag inte får upp någon bild på min skärm. Jag hade nyligen beställt 8gb crucial balistiX sport. Idag kom dom i brevlådan. Jag installerade dom och när jag sedan skulle starta datorn fick jag ingen bild över huvudtaget.
Jag använde en plast handske och släppte aldrig elementet.
Tacksam för svar:)
Edit: Det är 1600Mhz minnen mitt moderkort klarar 1600(co) jag bytte också tillbaks till minna gammla men funkade ändå inte

Varför använde du en plasthandske? Många plaster laddar upp sig själva vid beröring men det finns specialplaster som är antistatiska (oftast rosa eller grå). Idén är att ha samma potential som föremålet du jobbar med, alltså använder man exempelvis ett ledande armband som sedan ansluts till delen du jobbar med. Att jorda sig i ett element är meningslöst om inte moderkort och låda är anslutna dit också (men alltså helst via specialarmband).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Vad har du för grejer?

Jag har Asrock M3A785GM-LE/128M, athlon II x3 435, 560ti

Skrivet av qwerty1337:

Emil har du kollat att moderkortet fungerar fortfarande du kan ha t.ex haft sönder något som du kankse bara kan ha snuddat vid... eller har du dragit ut någon strömkontakt av misstag och sedan glömt stoppa dit den igen. Btw testa annars att bara koppla tillbaka ditt gamla 5450 och kolla om du får någon bild...

Hur ser man om moderkortet funkar? Jag ska prova byta grafilkort men jag borde väll ändå få upp någon slags bild?

Skrivet av MultiMan:

Varför använde du en plasthandske? Många plaster laddar upp sig själva vid beröring men det finns specialplaster som är antistatiska (oftast rosa eller grå). Idén är att ha samma potential som föremålet du jobbar med, alltså använder man exempelvis ett ledande armband som sedan ansluts till delen du jobbar med. Att jorda sig i ett element är meningslöst om inte moderkort och låda är anslutna dit också (men alltså helst via specialarmband).

Hmm när jag gick till en dator affär sa dom till mig att det funkade att använda en plasthandske. Men jag får nog skaffa ett armband

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk

Jag provade att koppla skärmen direkt till moderkortet men fick ändå inte någon bild

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk

bytit skärm kan vara något sådant litet också annars så kanske du måste ploppa ut de lilla batteriet från moderkortet och vänta 15sec och sedan stoppa tillbaka det igen.

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Skrivet av qwerty1337:

bytit skärm kan vara något sådant litet också annars så kanske du måste ploppa ut de lilla batteriet från moderkortet och vänta 15sec och sedan stoppa tillbaka det igen.

Jag provade med både min tv och min skärm. Vilket batteri?

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

Reseta cmos och testa!

Permalänk
Skrivet av matte70:

Reseta cmos och testa!

Jag provade detta. Men det hjälpte inte

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar