Kartongbilder beskriver nya Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Will it blend?

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk

Dyrt?

En Mac är inte så dyr jämfört med konkurrenterna precis när den släpps. oftast har de den allra senaste teknologin och hetaste produkterna. De kanske är några kronor dyrare men man får också en hel del kvalite och lite dyrare komponenter för pengarna (ta trackpadden som ett exempel). Dock ligger Maccar stilla i pris, de sjunker aldrig, eller sällan, utan man får vänta på en ny modell som oftast släpps till samma pris som den gamla.

Mao ska man köpa en ny Mac så bör man vänta tills det släpps en ny modell och köpa den då.

Sitter på en den gamla "värsting" MBP'n och skriver detta, vill gärna ha en den nya men får nog svårt att övertala chefen om att jag behöver den.

Visa signatur

🎮 → AMD 3700X • MSI Gaming Z Trio 3080 12 GB• 32GB DDR4 • ASUS ROG Swift PG279Q
🖱 → Logitech g703 / ⌨ → Corsair Strafe Silent RGB
💻 → Macbook Pro 13" M1 • 16GB • 512GB
📱 → iPhone Xr • 128GB
🎧 → BOSE 700 & SteelSeries Arctis 7 2019

Permalänk
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Så höga upplösningar på så små skärmar. Hörde från min farbror att de höga upplösningarna skapade problem med program och att den höga upplösningen gjorde så att folk faktiskt hade svårt att se vad som stod på skärmen.

27" och 2560x1440 tycker jag är attraktivt, men 15.4 med 2560x1600 känns inte så jäkla kul.

Det blir lika stort. Dom kompenserar med större bilder och högre dpi på fonten möjligtvis att dom kör vektorbilder. Windows gör så redan när man kör höga upplösningar och jag antar apple gör detsamma.

Visa signatur

Abit AB9 Pro, E6600 @ 3200 MHz, 3gb ram 800 MHz 1:1, ATI 4890 GPU

Permalänk
Medlem

Om nu Apple tar bort LANporten borde de väl integrera ett trådlöst kort som klarar den nya trådlösa wifi-ac standarden.
Men titta fler rykten!

http://www.idg.se/2.1085/1.427999/apple-satsar-pa-supersnabb-...

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av subwoofermania:

Det blir lika stort. Dom kompenserar med större bilder och högre dpi på fonten möjligtvis att dom kör vektorbilder. Windows gör så redan när man kör höga upplösningar och jag antar apple gör detsamma.

Vet inte om de redan har löst det, men i alla fall i snow leopard så kan man inte ändra DPI på fonten, försökte göra det på syrrans Mac Mini som är kopplad till TVn men icke, riktigt uselt då både Windows och Linux har stött detta i ett flertal år. Känns som det börjar bli dags att åtgärda det om de ska släppa små högupplösta paneler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlarveR:

Men herregud människa, du känner väl till att iPhone 4 har mycket högre upplösning än sina föregångare? Och varför ha pixlarna precis så små att vi inte kan ursklja dem från normalt betraktningsavstånd? Vore det inte ännu bättre om pixlarna var så små att vi inte kunde se dem alls? Du borde nog läsa på lite om hur pixlar och upplösning hänger ihop.

Väldigt annorlunda svar. Jag påstår inte att jag inte känner till att iphone 4 har 4ggr mer pixlar och att varje pixel därmed (om tillverkningstekniken är densamma) är fyra gånger mindre i mitt inlägg, eftersom ytan som pixlarna täcker är densamma.

Däremot ser jag ingen anledning till att få pixlarna så små att vi inte kan urskilja dem alls, då ingen kommer titta på en skärm 5 cm ifrån den. Om jag minns det rätt tycker vi att det är obekvämt om vi betraktar saker närmare än 20-25 cm. Om vi inte kan urskilja enstaka pixlar vid 25 cm avstånd, utan ser panelen då som en helhetsbild, finns det någon anledning att göra pixlarna ännu mindre (när det påstås att högre pixeldensitet ökar strömförbrukningen)?

Lite allmänt också om det ytterst krångliga sambandet mellan pixlar och upplösning. Om jag har förstått det rätt avgör hur tätt pixlarna sitter i skärmens yta, hur hög upplösningen det är hos skärmen (dvs pixeltäthet...)? Då var det avklarat...

Sedan tror jag att inlägget som jag skrev var lite visade vad jag menade dåligt. Jag påstår inte om att storleken på ikoner och bokstäver inte kan bevaras (storleken har redan bevarats tidigare i bla. uppgraderingen från iphone 3gs till iphone 4, precis som tidigare har nämnts) när man ändrar pixeltätheten hos en skärm. Faktum är att detta inte ens nämns i mitt inlägg.

Det som nämns är att man på första jämförelsebilden inte ser att den ena mobilen har högre upplösning än den andra. Jag påstår heller inte (åter igen) att jag inte vet att iphone 4 har högre upplösning än iphone 3gs.

Mer korrekt skrivet hade alltså varit att man på bilden ser att text och ikonstorlek är bevarad och eftersom skärmstorleken på båda telefonerna är samma och iphone 4 har 4 ggr högre pixeldensitet än 3gs, visar bilden att Apple lyckats bevara storleken på ikoner och text, trots deras upplösningsökning till iphone 4 från 3gs

(

Citat:

Driver du?

Nej )

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Medlem

Så nice! Men än har inte min Macbook early 2009 gjort sitt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

Så nice! Men än har inte min Macbook early 2009 gjort sitt.

håller med bytte mitt batteri och till en ssd funkar skit bra

Visa signatur

Abit AB9 Pro, E6600 @ 3200 MHz, 3gb ram 800 MHz 1:1, ATI 4890 GPU

Permalänk

Hur vet vi att det är nya bilder? De ser ju exakt ut som de gamla. Händer inte mycket där inte.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Hedersmedlem

Det ser ganska lovande ut. Hoppas nu bara min gamla HP hänger ihop ett halvår till så jag slipper köpa första serien som kommer ut på marknaden.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Undra om grafikdelen verkligen orkar driva den hög upplösningen?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"