Permalänk
Medlem

Super simpel fråga om Corsair H100

Jag bara undrar det lilla plasthöljet på bracketen (menar den mojängen som skall först på moderkortet för att hålla kylaren på plast), skall plasthöljet som sitter fast i den vara kvar även under användning känns som den skall tas bort men...? Kanske självklart för dem flesta vad som görs men det är första gången jag monterar så jag kör på safe först:)

Permalänk
Medlem

Följde det inte med någon manual/monteringsanvisning till kylaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Följde det inte med någon manual/monteringsanvisning till kylaren?

Jo men den redovisar inget om den skall tas bort eller ej, samt på bilderna syns den inte med... Gött om ngn som installerat H100 kylaren på LGA 1155 socket som vet:)

Permalänk

Menar du plastskyddet över själva kopparblocket?

Permalänk

jag tror han menar den delen som sitter på baksidan av moderkortet?? eller har jag helt fel??

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Om du menar plastbiten som sitter mellan bakplåten och moderkortet så låt den sitta, den isolerar från eventuell metall mot metall kontakt vilket kan leda till kortslutning

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Tack för svar peeps givetvis menar jag backplåten, då omformulerar jag mig, behövs den på asus sabertooth z77?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Tack för svar peeps givetvis menar jag backplåten, då omformulerar jag mig, behövs den på asus sabertooth z77?

Ja, den ska alltid va där

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Ja, den ska alltid va där

Ok, tack!

Hahaha det kommer ta tid detta, ngn som har en corsair h100 i nzxt phantom fulltower? Jag köpte inte med en fläkt men det finns en för installerad, går det bra ändå och bara installera radiatorn under? fick ju med några watercooling brackets med chassit som funkar där under kan bli lite tajt dock.. Eller blir jag tvungen att ta bort fläkten... den på toppen av chassit vill säga.

Permalänk
Medlem

Samt dem nycklarna (ser ut som en liten nyckel) jag får med är deras funktion bara vrida i skruvar om jag inte har egen skruvmesjel? ursäkta alla dem gröna frågor men jag behöver verkligen veta basics...