Externt Grafikkort till Laptop, Vad är bäst respektive billigast?

Permalänk

Externt Grafikkort till Laptop, Vad är bäst respektive billigast?

Hej jag har länge funderat på vad det finns för lösningar på externa grafikkort som kan användas tillsammans med laptops. Vad finns det för olika lösningar på det problemet och vilken lösning är bäst respektive billigast.

har hört talas om Express card och nu senaste thunderbolt men har ingen aning om hur bra dessa lösningar fungerar samt hur mycket en sådan kan tänkas kosta?

snälla dela med er av era kunskaper och erfarenheter ifall ni har sådana

mvh

Permalänk
Medlem

Det finns, dock inte i handeln. Det kommer att köras via thunderbolt och jag gissar på 2013/2014 kommer de första modellerna att lanseras(dock kanske inte finnas tillgängliga)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Det finns, dock inte i handeln. Det kommer att köras via thunderbolt och jag gissar på 2013/2014 kommer de första modellerna att lanseras(dock kanske inte finnas tillgängliga)

Då måste väl nya laptopsen inkludera thunderbolt?

Någon uppdatering om ASUS osv vill göra det?

Permalänk

Jaha så thunderbolt externt grafikkort befinner sig 1-2 år in i framtiden och inte inom 6 månader eller liknande... men hur står det till med express card lösningar på externa gpus?
vad kan en sådan lösning kosta utan gpu så klart bara chassit

Permalänk
Medlem

Har för mig(inte säker) att det redan finns men att det först med TB kan vara värt det då det med dagens gränssnitt är för långsamt, speciellt pga. den extra tid det tar att skicka signalerna den extra biten via kablarna..?

Skulle även gissa på att de tidigaste modellerna av TB-varianterna kommer inkludera grafikkort i medeklassen.

Visa signatur

|| XFX HD7970 3GB, kyld av Antec 920, Noctua NF-F12 PnP || Asus P8Z77-V LE ||
|| G.Skill 8GB || i5-3570K@4,3GHz med Corsair H80, GT 1850 PnP ||
|| Fractal Design Define R3 med två insug, 920 rad insug, ett utblås, H80 rad utblås ||
|| WD Black 1TB || Fractal Design Tesla, 650W || OCZ Agility 3 120GB SSD ||
|| WD Green 3TB || Asus Xonar DX || Samsung U28D590D ||

Permalänk

det finns externa grafikkort som kopplas via usb 2.0, men de är inte bättre än att simpelt få upp bild på en skärm och kontorsarbete, typ, inget spelande eller liknande.

typ som detta, http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |