Permalänk
Medlem

Nytt rekord med luftkylning!

http://hwbot.org/benchmark/cpu_frequency/rankings?hardwareTyp...


Lite löst i luften så nämnde den nya ägaren att han tänker sno min plats i listan. Håller tummarna!

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

äre du som klockat?

Permalänk
Avstängd

Hahaha posta lite bilder på ditt chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aquix:

Hahaha posta lite bilder på ditt chassi

Chassi av öppen sort

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Delta fans all the way eller?
Vad hade du för temps etc som max när du OC'ade?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Hur länge orkade den med över 6 ghz? Kan inte ha varit många minuter?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Grattis

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem

Nice ;P Dang, 1.696 volt är inte att leka med
Måste skaffa lite snabbare minnen så jag får min förbi 4,3 ghz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XrOo:

haha Nice Men Grattis

Permalänk
Medlem

Bra jobbat! Riktig sweclocker!!

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

Häftigt! Hade ingen aning om att E8400 hade så mycket krut i sig!

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Lite mer kan du nog klämma ut, en fläktplats kvar på kylaren. Funkar inte det så är det Delta fläktar som gäller.
Bra jobbat, klocka på!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Awesome!

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Danke danke gott folk

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

vad är det som stoppar vid dom här nivåerna? tempen?
Om så är fallet är väl vintertid ett bättre val, ut med bordet på balkongen den kallaste vinterdagen

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

vad är det som stoppar vid dom här nivåerna? tempen?
Om så är fallet är väl vintertid ett bättre val, ut med bordet på balkongen den kallaste vinterdagen

FSBn satte stopp. 686MHz är väldigt högt. Multin toppar 9 på en 8400

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

6 ghz

får en att vilja klocka på sin egen burk lite till för att nå 4.0 ghz på burken ^^ men det blir nog inte så mkt skillnad på 4 ghz och 3.6 ghz

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

..686MHz är väldigt högt...

Hehe, dagens underdrift

Var bara en tanke då -20 är kallare än +20 och det förtfarande är luftkylning som används.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Hehe, dagens underdrift

Var bara en tanke då -20 är kallare än +20 och det förtfarande är luftkylning som används.

Den belastning som finns är start av cpuz.exe och att spara valideringen.
Uppstart av windows går att krympa enormt. Satt där går det pressa ut med luftkylning
Mkt hängde på att få så slimmat windows det bara gick. Lite meck, men enda rätta

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XrOo:

Den belastning som finns är start av cpuz.exe och att spara valideringen.
Uppstart av windows går att krympa enormt. Satt där går det pressa ut med luftkylning
Mkt hängde på att få så slimmat windows det bara gick. Lite meck, men enda rätta

Alltså, fan XrOo! Senaste gången du fick mig att vilja klocka högre så brann mitt moderkort utav för hög spänning ^.-

Får sluta att sukta en sådär!

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Alltså, fan XrOo! Senaste gången du fick mig att vilja klocka högre så brann mitt moderkort utav för hög spänning ^.-

Får sluta att sukta en sådär!

Eller så får du helt enkelt bli lika bra som XrOo!

Visa signatur

Intel I5 7600k, 16GB 2400mhz , 2x Sapphire Nitro 390, 1,25 tb HDD, 250gb SanDisk Ultra SSD, 950w nätagg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sparkzor:

Eller så får du helt enkelt bli lika bra som XrOo!

Haha, ja! Får skylla på att mitt modermodem inte gillar 1.55+vcore. Endast därför, jag lovar! (EHEHEHE)

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Fint med nån på Sweclockers som ägnar sig åt överklockning istället för att diskutera hur grannens dotter ser ut i fönstret

En fråga, nu när du går för max-överklock, varför kör du med ett 9800GT? Hade det inte räckt med det mest simpla grafikkort man kan hitta? Om inte annat så hade väl luftflödet till kylaren blivit lite bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Haha, ja! Får skylla på att mitt modermodem inte gillar 1.55+vcore. Endast därför, jag lovar! (EHEHEHE)

Haha fast när saker och ting börjar fatta eld osv så är det inte längre en ursäkt Snarare ett tecken på att jag fegade mer än dig isf!

Skrivet av Yrch:

Fint med nån på Sweclockers som ägnar sig åt överklockning istället för att diskutera hur grannens dotter ser ut i fönstret

En fråga, nu när du går för max-överklock, varför kör du med ett 9800GT? Hade det inte räckt med det mest simpla grafikkort man kan hitta? Om inte annat så hade väl luftflödet till kylaren blivit lite bättre

Det här med dottern ja hehe Det sämsta som finns i hushållet är ett 9800GT(X+ t.om!! skrytfaktor -100%) så kan inte gå lägre på den biten
Hade 2 fläktar till, 140mm. Tog bort dem innan fotot. Man såg inte så värst mycket av sakerna undertill ^^

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XrOo:

Haha fast när saker och ting börjar fatta eld osv så är det inte längre en ursäkt Snarare ett tecken på att jag fegade mer än dig isf!

Det här med dottern ja hehe Det sämsta som finns i hushållet är ett 9800GT(X+ t.om!! skrytfaktor -100%) så kan inte gå lägre på den biten
Hade 2 fläktar till, 140mm. Tog bort dem innan fotot. Man såg inte så värst mycket av sakerna undertill ^^

Haha, får se det så!

Helt offtopic, men hade du tänkt att organiserat några mer OCtävlingar? (: Såg att det var mycket folk som flippade över att vatten inte var tillåtet.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Haha, får se det så!

Helt offtopic, men hade du tänkt att organiserat några mer OCtävlingar? (: Såg att det var mycket folk som flippade över att vatten inte var tillåtet.

Jo så slipper man tänka att man misslyckades. Att fräsa moderkort kanske kan bli en egen sport i framtiden? ^^
Mjo, jag gav tävlingen 2 försök och sen orkade ja inte mer. Intresset är får lågt, typ.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XrOo:

Jo så slipper man tänka att man misslyckades. Att fräsa moderkort kanske kan bli en egen sport i framtiden? ^^
Mjo, jag tävlingen 2 försök och sen orkade ja inte mer. Intresset är får lågt, typ.

Njae, misslyckades gjorde jag inte riktigt. Drog upp i 4.7@1.53. Ville in i din 5ghz+, så jag drog till 5GHZ, men BSOD direkt. Drog upp spänningen en bra bit över 1.55 kan man säga. Började lukta och LEDen fick ryck och visade sexton siffror samtidigt. (: Stackars mosfet.

Synd ändå. Känns som att det var mycket mer drag för något år sedan när Evil annanas t.ex fortfarande var här. En ny "extreme-OC"del i forumet kanske skulle locka till sig lite mer intresserade människor.

Grattis till rekordet, förresten. Riktigt sexigt resultat (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Njae, misslyckades gjorde jag inte riktigt. Drog upp i 4.7@1.53. Ville in i din 5ghz+, så jag drog till 5GHZ, men BSOD direkt. Drog upp spänningen en bra bit över 1.55 kan man säga. Började lukta och LEDen fick ryck och visade sexton siffror samtidigt. (: Stackars mosfet.

Synd ändå. Känns som att det var mycket mer drag för något år sedan när Evil annanas t.ex fortfarande var här. En ny "extreme-OC"del i forumet kanske skulle locka till sig lite mer intresserade människor.

Grattis till rekordet, förresten. Riktigt sexigt resultat (:

Satan i gatan Nu känner jag mig faktiskt skyldig till ett dött moderkort Försökte ändå få det poängterat att det inte var en klubb gjord för att döda hårdvaran utan snarare lite kul vid sidan av, hehe sen finns det ju undantag *host* Demonoidz *host*
Inget annat som stack i samma veva? Finns ju några fall där det blivit en väldigt dyr historia :-\

Överklockning försvann med Sandy Bridge. Multiplier, spänning och suicide runs som en 5 åring kan fixa var helt plötsligt imponerande för vissa när prollarna började ticka på i 5800MHz+. Jo sure, att hitta en sweet spot på ln2 är mer jobb än resten som tar 5 minuter liksom. Därför jag gav mig på 775, det går bara inte sätta FSBn på 700 och spänningen på 2.00V+ och hålla tummarna precis ^^

ps. Danke! och bra förslag, vi får be dem sätta upp en sådan del!

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XrOo:

Satan i gatan Nu känner jag mig faktiskt skyldig till ett dött moderkort Försökte ändå få det poängterat att det inte var en klubb gjord för att döda hårdvaran utan snarare lite kul vid sidan av, hehe sen finns det ju undantag *host* Demonoidz *host*
Inget annat som stack i samma veva? Finns ju några fall där det blivit en väldigt dyr historia :-\

Överklockning försvann med Sandy Bridge. Multiplier, spänning och suicide runs som en 5 åring kan fixa var helt plötsligt imponerande för vissa när prollarna började ticka på i 5800MHz+. Jo sure, att hitta en sweet spot på ln2 är mer jobb än resten som tar 5 minuter liksom. Därför jag gav mig på 775, det går bara inte sätta FSBn på 700 och spänningen på 2.00V+ och hålla tummarna precis ^^

Gör inte det ^.- Var bara ett Asrock, så det är fan skitsamma!
Javisst, men man måste ju visa vad man går för. Fick iallafall en validering på 4.5 fläktlöst. Skall se när jag har bollar till att testa mig på 5+ igen! (Bollar i detta sammanhang blev mer kontanter). Har ett hyffsat chip ändå. Du ser ju min sign, och det är rockstable. Klarade 10rundor IBT, och tusentals speltimmar.

Ja, kommer ihåg när jag körde min E4500@3.8GHZ. Var fint med en Zalman orb. När man knappt kunde någonting. Var dock mer givande med LGA775, helt klart. Denna phenom petade jag upp multipel på och så var det klart. Stod 1.4vcore på 3.2, så undervoltade den t.o.m.

(E4500: 14.319 sek (3752) Demonoidz)

Blev lite nostalgisk nu, och är lite halvt offtopic. Tycker dock att folk får klara utav det, då detta ändå är sweclockers!

Edit; inga andra delar dog, som tur var. Blev riktigt ledsen först; "fan.. nu dog mitt fina chip".

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Gör inte det ^.- Var bara ett Asrock, så det är fan skitsamma!
Javisst, men man måste ju visa vad man går för. Fick iallafall en validering på 4.5 fläktlöst. Skall se när jag har bollar till att testa mig på 5+ igen! (Bollar i detta sammanhang blev mer kontanter). Har ett hyffsat chip ändå. Du ser ju min sign, och det är rockstable. Klarade 10rundor IBT, och tusentals speltimmar.

Ja, kommer ihåg när jag körde min E4500@3.8GHZ. Var fint med en Zalman orb. När man knappt kunde någonting. Var dock mer givande med LGA775, helt klart. Denna phenom petade jag upp multipel på och så var det klart. Stod 1.4vcore på 3.2, så undervoltade den t.o.m.

(E4500: 14.319 sek (3752) Demonoidz)

Blev lite nostalgisk nu, och är lite halvt offtopic. Tycker dock att folk får klara utav det, då detta ändå är sweclockers!

Edit; inga andra delar dog, som tur var. Blev riktigt ledsen först; "fan.. nu dog mitt fina chip".

Tur det hehe! Prollen är ju ändå det svåraste att hitta en bra av. Har frågat staff nu om dom inte kan ordna en sektion för extreme oc, med lite tur så kanske en dyker upp

Precis! Tja hmm man kanske skulle försöka fånga intresset och ordna en procentuell överklocknings tävling? Just because liksom. Då kan man använda vad som helst egentligen, Pentium 2a som 3960X ^^

Visa signatur

Star Citizen ❤