Permalänk
Entusiast

Böjd pin?

Goddagens, lite paranoid här kanske men men.
Idag skulle jag installera min nya dator var tanken. Men när jag öppnade cpu sockeln så såg jag en variation i det annars perfekta mönstret.
Jag har inget makroobjektiv så jag fick improvisera med en lupp, blev inte jättebra men det är fan svårt att se så små saker.

Så vad tror ni? Är den så pass mycket böjd att det kan bli problem eller ska jag helt enkelt testa?

Permalänk
Medlem

1pins är lite högre än resten av dem,
men det ska inte påverka nåt.
jag hade lagt i cpun som vanligt

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Du menar att det var så när du köpte moderkortet? Du kommer inte få det utbytt eftersom dom kommer säga att det var du själv som böjde den. Testa och se vad som händer.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Det där ska inte innebära några problem. Peta i processorn som vanligt och plocka ur den igen, så har det förmodligen gått till sig sedan. Om inte, sätt ihop allt som vanligt och försök boota upp burken, pinnen kommer med största sannolikhet i rätt läge när processorn ligger på plats i vilket fall som helst. Funkar det inte då är det dags att försöka få det utbytt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!