Permalänk
Entusiast

Borde jag fixa detta? (ventilation)

Jag byggde min första dator för ett par veckor sedan och gjorde bara ett snabbt bygge utan att fixa kablar och sånt så mycket och det ser ut såhär: http://postimage.org/image/e830gtmh7/ När chassit ligger ner åt sidan. Kablarna är mellan frontfläkten och processorfläktarna så jag undrar om dom där kablarna kanske förvärrar mitt luftflöde rejält mycket eller bara lite?
Jag funderar på att köpa ett till 560 Ti Hawk och ha i SLI och har läst om att det över kortet kan gå upp till 90 grader i load om man inte har bra luftflöde (Jag ska naturligtvis köpa till några fläktar då också) men är de här kablarna någonting jag borde fixa isåfall och hur?

Mitt chassi är et Fractal Design Define R3
Tack på förhand!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

Köp ett modulärt nätaggregat.

Permalänk
Medlem

R3 har gott om med hål så du kan dra kablarna bakom moderkortsplåten.

Visa signatur

Surface Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Samistar:

Köp ett modulärt nätaggregat.

Inte så roligt att göra då jag köpte agget för 6 månader sedan =/

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Kläm in allt bakom moderkortsplåten, använd hålen kring moderkortet för att dra igenom.
Går att få det helt rent, kolla mitt galleri.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Dra om kablarna så dom går på baksidan. Kommer du få massor bättre luftflöde. Du behöver inte köpa nå modulärt nätagg.