Permalänk
Medlem

KOMPAKT VATTENKYLNING TILL GTX 560 TI

Hej jag söker ett kompakt vatenkylnings system till Asus geforce 560 ti nån som vet???

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Skrivet av aaabbbccc:

Hej jag söker ett kompakt vatenkylnings system till Asus geforce 560 ti nån som vet???

Lättaste är att köpa tex ett antec 620 och modda fast det själv med buntband, körde så på mitt gtx 470 innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Lättaste är att köpa tex ett antec 620 och modda fast det själv med buntband, körde så på mitt gtx 470 innan.

Men håller det??? och är du säker på att blocken får kontakt med gpun?

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Skrivet av aaabbbccc:

Men håller det??? och är du säker på att blocken får kontakt med gpun?

Körde så i ca 6 månader utan problem. tror jag har bilder på hur jag löste det i mitt galleri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Körde så i ca 6 månader utan problem. tror jag har bilder på hur jag löste det i mitt galleri.

Det verkar bra men jag är fortfarande lite tveksam. Finns det ett vattenblock för kortet då?

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Det verkar bra men jag är fortfarande lite tveksam. Finns det ett vattenblock för kortet då?

Har du gogglat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Det verkar bra men jag är fortfarande lite tveksam. Finns det ett vattenblock för kortet då?

Blir typ 1500 minst för ett kit.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Det verkar bra men jag är fortfarande lite tveksam. Finns det ett vattenblock för kortet då?

Sitter själv på 560 ti med twin frozr kylare. Letat som bara den efter ett vattenblock till dessa men utan framgång. Enda alternativet verkar vara ett GPU block och kylflänsar. Men tjoa gärna till om dittar något! lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Lättaste är att köpa tex ett antec 620 och modda fast det själv med buntband, körde så på mitt gtx 470 innan.

Lättaste? det låter inte så väldigt lätt.

Permalänk
99:e percentilen

VATTENBLOCK FINNS IALLAFALL: http://www.frozencpu.com/products/13572/ex-blc-934/EK_GeForce...

ANNARS FÅR DU NOG TA OCH MODDA FAST EN CPU-KYLARE PÅ KORTET.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

VATTENBLOCK FINNS IALLAFALL: http://www.frozencpu.com/products/13572/ex-blc-934/EK_GeForce...

ANNARS FÅR DU NOG TA OCH MODDA FAST EN CPU-KYLARE PÅ KORTET.

JO MEN DEN DU LÄNKADE VAR FÖR REFERENSDESIGN. KRETSKORTET PÅ CUII ÄR INTE LIKADAN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

VATTENBLOCK FINNS IALLAFALL: http://www.frozencpu.com/products/13572/ex-blc-934/EK_GeForce...

ANNARS FÅR DU NOG TA OCH MODDA FAST EN CPU-KYLARE PÅ KORTET.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
99:e percentilen

Men ofta. Mitt inlägg var en ironisk anspelning på rubriken. xD

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Blir typ 1500 minst för ett kit.

Kan du länka??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Kan du länka??

Skickades från m.sweclockers.com

Inte bra på det. Men satt ihop alla delar som behövdes för ett tag sen. Blev 1800.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

MIN CAPS LOCK ÄR BORTA :'(

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Proffsmobbare

Enligt EK tror jag det var så hade DCII-versionen identisk aktiv yta som GTX570DCII, vilket i sin tur stämmer överens med ett GTX580DCII. Så det går, men det kostar. Det finns dessutom bara anslutningar på ena sidan av det blocket (EK-FC580 DCII).

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Eftersom att du har DCII så kan du inte köra med fullcover block utan får satsa på att enbart kyla GPUn med hjälp av vatten.

Men det kostar mer än det smakar, räkna med 2000kr eller mer om du skall bygga riktig vattenkylning.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Jag kör ett av mina kort med en 620, fungerar hur bra som helst, gick ner ca 30 grader. Det finns en "guide" här på swec (http://www.sweclockers.com/galleri/9009-kfa2-gforce-gtx-560-t...) Det är inte svårt men lite pilligt.

Permalänk
Medlem

Lägga ner 2000 på ett gammalt kort för lika mycket?! Köp ett kort med vattenkylning klar på en gång, om du ska ha det. Måste bli billigast i längden..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1200874

Eller skaffa/låna en fräs och gör dit eget block.

http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

//Lasse

Permalänk
Medlem

Hur ska jag kunna kyla minneskapslarna på kortet???

Får nog modda fast en 620 kylare ändå

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb