Permalänk
Medlem

EK LTX vs Supreme HF/Supremacy

Hej!

Skall köpa vattenkylning och undrar nu vad den stora skillnaden är mellan EKs LTX och HF/Supremacy block. LTX är avsevärt billigare och undrar därför om man skall slänga ut de extra pengarna på ett Supreme HF/supremacy block.

Tack på förhand.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

Vad jag kan utläsa från deras hemsida så är det så att LTX är deras "lilla" modell med mindre kontaktyta samt mindre inre volym, vilket ger lägre värmeförflyttning samt lägre flöde i systemet. HF/Supremacy är deras värsting variant med större kontaktyta och större inre volym, vilket givetvis då ger lägre temperaturer samt bättre flöde i systemet.

Jag skulle säga att du behöver absolut inte köpa HF/Supremacy om inte du ska ha flera blocka/radiatorer i samma system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Vad jag kan utläsa från deras hemsida så är det så att LTX är deras "lilla" modell med mindre kontaktyta samt mindre inre volym, vilket ger lägre värmeförflyttning samt lägre flöde i systemet. HF/Supremacy är deras värsting variant med större kontaktyta och större inre volym, vilket givetvis då ger lägre temperaturer samt bättre flöde i systemet.

Jag skulle säga att du behöver absolut inte köpa HF/Supremacy om inte du ska ha flera blocka/radiatorer i samma system.

Skall ha ett graikkorts fullcoverblock och 2 240 mm radiatorer, en 30 mm och en 60 mm. Det får nog bli en Supremacy för att få bättre temps på CPUn

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

Låter som ett bra val, lycka till med vattenkylningen!

Btw, menar du att du ska ha 2st 240mm radiatorer samt 2st otroligt små? eller vad är måtten 30 och 60 mm för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Låter som ett bra val, lycka till med vattenkylningen!

Btw, menar du att du ska ha 2st 240mm radiatorer samt 2st otroligt små? eller vad är måtten 30 och 60 mm för?

2 stycken 240 radiatorer, 30 mm och 60 mm tjocka

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

Ahh. Då är jag med :). Ser bra ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Ahh. Då är jag med :). Ser bra ut!

Allt kommer att slängas in i ett corsair C70 också, så blir mycket nya grejjer

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.