Permalänk
Medlem

Ingen Signal

Tjenare! testa att sätta ihopp en ny dator. Datorn startas som vanligt och allt, grafikkortet är i helt och alla fläktar snurrar och allt är normalt! men till saken. får ingen signal till skärmen! Varför?!!?! vad ska jag göra för att få en signal? vad är felet? Kan det ha med byglar ppå moderkortet eller något att göra eller vadå?

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk
Medlem

Skulle vara tacksam för svar! vad som helst.

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk

har du installerat drivrutinerna?
annars fungerar det ej och då får du först köra på moderkortets ingångar med integrerad grafik först,
sedan installerar du drivrutinerna och när det är klart stänger du av/startar om datorn och sedan kan du plugga i kontakten i grafik kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krown:

Skulle vara tacksam för svar! vad som helst.

Men snälla lilla!
Orkar du bara vänta 24 minuter på svar?
Läs lite regler är du snäll.

OnT:
24pins + 4/8pins till moderkort och CPU?
Distanser till moderkortet?
Minnena i som de ska?
Vad har du för saker?
Sitter CPU:n som den ska?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

btw med drivrutiner menar jag till grafikkortet bara så du vet
för jag antar att du pluggat in dvi/vga/hdmi sladden i grafikkortet annars vet jag inte vad felet är

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

btw med drivrutiner menar jag till grafikkortet bara så du vet
för jag antar att du pluggat in dvi/vga/hdmi sladden i grafikkortet annars vet jag inte vad felet är

provat i moderkortet med. :S samma sak dära. Kan det vara processorn mån tro?

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krown:

provat i moderkortet med. :S samma sak dära. Kan det vara processorn mån tro?

Om du får ingen bild måste det vara grafikkortet. Uppdatera drivrutiner och kolla om du har anslutit rätt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Om du får ingen bild måste det vara grafikkortet. Uppdatera drivrutiner och kolla om du har anslutit rätt.

Det måste inte vara grafikkortet.
Felaktig CPU, nätagg m.fl. ger samma.

Hur ska han uppdatera drivrutiner om han inte får bild?

Som jag skrev innan, kollat kablar?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Det måste inte vara grafikkortet.
Felaktig CPU, nätagg m.fl. ger samma.

Hur ska han uppdatera drivrutiner om han inte får bild?

Som jag skrev innan, kollat kablar?

Har kollat kablar, det är rätt processor. Nätagg vet jag inte om det är rätt?

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krown:

Har kollat kablar, det är rätt processor. Nätagg vet jag inte om det är rätt?

Sitter de rätt?
Testa att montera om CPU.
Kan du ta en bild och lägga upp?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Har du flera dvi utgångar om du använder det?
Det finns alltid en som är den förstprioriterade, och om man inte kopplar in i den så får man ingen bild.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Har du flera dvi utgångar om du använder det?
Det finns alltid en som är den förstprioriterade, och om man inte kopplar in i den så får man ingen bild.

nope

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk

när du gör det måste du har grafik kortet ut kopplat annars fungerar det inte, hade samma problem när jag bytte grafi kort själv för några dagar sedan

Permalänk
Skrivet av krown:

Har kollat kablar, det är rätt processor. Nätagg vet jag inte om det är rätt?

Ge oss spec, på dina delar så kan vi kanske ha en chans att redan där se felet.

Har du byggt datorer förr?
Vanligt fel med nya Intel-cpu verkar vara att man sätter i den fel i moderkortet och pinnarna böjs.

Kan bara gissa då du ger alldeles för lite info.

1.Minnen
2.Nätagg ( no name, billigt) bättre kommer efter grafikkort.
3.Grafikkort
4.Hårddisk
5.Moderkort
6.CPU

Egen erfarenhet av hårdvarufel

Sen finns det massor av fel som den som bygger gör och där har jag ingen lista då den skulle täcka nästan hela internet

Skriv vad du gjort och vilka delar du har så hjälper vi dig att felsöka steg för steg.

Mv. Stefan

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Avstängd

Jag hade samma problem som dig, allt var igång men fick ingen bild. Det visade sig efter att jag skickat in moderkortet på service att några av piggarna där cpun ska sitta var böjda. Alla piggar har olika funktioner och det visade sig att de 4 som var böjda hade med grafiken att göra, därav ingen bild. Jag lyckades dock böja tillbaka piggarna så att cpun fick kontakt med dem, och nu funkar datorn som den ska. Skaffa ett bra förstoringsglas och kolla så att du inte har råkat böja några av piggarna.