Promise Pegasus J2 når rekordhastighet över Thunderbolt

Permalänk
Medlem

Jag tycker tekniken är intressant överlag som externt grafikkort osv, HDD via TBolt är inte det första jag tänker på,

Hur är det med TBolt till PC?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av WDac:

Hur är det med TBolt till PC?

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.anandtech.com/show/5884/thunderbolt-on-windows-par...

anandtech håller lite koll, det finns på ett par moderkort. Vet inte hur det är på laptopsidan dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Vad bra då kan man ju slänga nätversdonkeln som också använder thunderbolt då det bara finns en anslutning på den nya macbooken. Men det skiter väl apple i.

Skickades från m.sweclockers.com

De nya MBP har två stycken TB portar. Dessutom så bör externa lagringsenheter ha en utgående TB port för vidarekoppling. Har denna inte det och man behöver bägge TB portarna till något annat så köper man den inte helt enkelt.
Om du tar reda på fakta innan du gör dig själv upprörd så lever du längre.

Jag tycker att TB är ett riktigt intressant gränssnitt och hoppas verkligen att fler av dessa snabba externa enheterna börjar säljas så att priserna sjunker från nuvarande som är väldigt höga.