Eizo introducerar "världens snabbaste" IPS-skärm för gamers

Permalänk
Medlem

"Smart Insight" känns ju nästan som fusk.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Morkul:

Nä Borderlands använder Unreal engine som använder sig av VERT- istället.

Edit: Förstår dock inte varför den bild du länkade har sorgkanter för det har inte Borderlands på någon upplösning.

Edit 2: Nästa version av Unreal Engine kommer att ha HOR+

Sorgkanterna lade jag till själv, då båda bilderna var tvugna att ha samma storlek, och jag orkade inte sätta mig in i hur man lägger in transparenta färgkanaler
Den var mest tänkt som en motpol till starcraftbilden, som även den har sorgkanter

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Sorgkanterna lade jag till själv, då båda bilderna var tvugna att ha samma storlek, och jag orkade inte sätta mig in i hur man lägger in transparenta färgkanaler
Den var mest tänkt som en motpol till starcraftbilden, som även den har sorgkanter

Var inte den starcraft 2 bilden ifrån innan första patchen? Har nämligen för mig att det var någon bugg som gjorde att det blev sorgkanter.

Vilket fall så förstod du i alla fall min förklaring, vilket var bra. Min Svenska är inte den bästa alla gånger (3:de språk) där av att jag tvekade.

Permalänk
Medlem

Intressant att Eizo vill utöka sin försäljning till gamers.
hmm varför inte 24 "?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12368541']Du vet att mätningar av intputlagg ger högst olika resultat va?
Det finns flera olika program att använda, alla kör inte med splitterbox, utan använder helt enkelt båda utgångarna på grafikkortet osv.

Men så länge man inte spelar om pengar så spelar det här ingen roll för >95% av alla användare ändå så.

Ja, självklart ger det olika resultat. Därför gör tillverkaren inputlaggtest på optimal anslutning utan splitter etc, och anger detta mätvärde eftersom det är de mest fördelaktiga. Men, eftersom de inte anger något mätvärde alls, utan istället säger "det är så lite lagg att det inte märks" så är det uppenbart att mätvärdet inte är tillräckligt bra för att backa upp påståendet. Klassiskt säljbullshit.

My point still stands.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av Summoning:

Fel fel OCH fel.

Typiskt trollbild som hör hemma på /g/

man kan inte jämföra 16:9 och 16:10 på en och samma bildyta då de har helt olika förutsättningar från grunden. Varför upplösningen 4:3 ens tas upp är märkligt, speciellt eftersom din tes blir enligt bilden knapp märkbar skillnad :D:D:D:D

Snarare du som trollar, Exile bild visar exakt hur sc2 blir på skärmar med olika förhållanden. Exakt samma sak händer med Bad company 2 och test drive 2. Jag har en 16/10 skärm och ser mer när jag kör 16/9 på den. Många spel har låst höjd men inte bredd för att fungera bra ihop med eyefinity osv. Så du ser mer på en 16/9 skärm än 16/10 skärm i dessa spel.

Permalänk

HDMI betyder inte det att skärmen har scaler = högre input lag? Plus ingen 120hz som korean skärmarna har. Plus anti glare coating och ful design. Besviken EIZO.

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Ja, självklart ger det olika resultat. Därför gör tillverkaren inputlaggtest på optimal anslutning utan splitter etc, och anger detta mätvärde eftersom det är de mest fördelaktiga. Men, eftersom de inte anger något mätvärde alls, utan istället säger "det är så lite lagg att det inte märks" så är det uppenbart att mätvärdet inte är tillräckligt bra för att backa upp påståendet. Klassiskt säljbullshit.

My point still stands.

Det är inga tillverkare som skriver ut siffror på inputlagg överhuvudtaget, jag har åtminstone aldrig nånsin sett det.

Visa signatur

««« »»»