Köpa begagnad billig konsoll / terminal

Permalänk
Medlem

Köpa begagnad billig konsoll / terminal

Hej!

Vart kan man få tag på konsoller? (Om jag förstått det rätt så är konsoller / terminaler som 1 unit rack man drar ur som har skärm, tangentbord och touchpad. eller det kanske heter något annat?) Som är billiga?

Och ja, jag har sökt.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Med tanke på vad de kostar byts de sällan ut...

Här är en billig ny.
http://www.dustin.se/product/5010618488/apc-17-rack-lcd-conso...

Visa signatur

mb = millibit!

Permalänk
Medlem

Mjo, de är svindyra om du ska ha rackmonterade grejer, och precis som föregående skribent vill mena, så är de svåra att hitta begagnade, då marknaden är begränsad, och det egentligen inte finns några skäl att byta ut en konsoll innan den går sönder. Prestanda och sådant är något av en ickefråga i sammanhanget.

Nöjer du däremot dig med vad som helst som är VT10x-kompatibelt så kan du komma väldigt billigt undan på begagnatmarknaden.

Förmodligen är det bästa du kan göra att beskriva exakt vilken funktionalitet du är ute efter och exakt vad du vill göra med den, så kanske någon kan fundera ut en smart, billig lösning på problemet som inte inbegriper att köpa en färdig rackmonterad konsoll. Eventuellt kunde man få ihop något av en vanlig skärm och en Raspberry Pi eller nåt sånt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

en utdragslåda och en begnad laptop med dött batteri kan vara en budgetlösning på det hela

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Ligger en beg på Blocket under Datorer för 5000:- just nu.