Permalänk
Medlem

vilken vattenkylare är bäst?

tjotjena jag har funderat på att slå till på en Corsair H40
http://cdon.se/hemelektronik/cooling-water_corsair_cooling_hy...

vill ha en "singel" och jag undrar vilken som är bäst, vill inte ha en tjock som H80 utan vill ha en tunn
Några åsikter på vilken som är bäst då?

Tacksam för svar!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag skulle nog inte säga att den är mycket bättre, har hört många med den antec kylaren som har ett gurglande ljud, som en kaffekokare när den är igång. Men de ser väldigt lika ut, det är väl dessa modeller som är tillverkade utav samma oem-tillverkare och det bör såleds skilja väldigt lite då de är i samma prisklass dessutom.

Permalänk
Skrivet av Sh1ft:

Jag skulle nog inte säga att den är mycket bättre, har hört många med den antec kylaren som har ett gurglande ljud, som en kaffekokare när den är igång. Men de ser väldigt lika ut, det är väl dessa modeller som är tillverkade utav samma oem-tillverkare och det bör såleds skilja väldigt lite då de är i samma prisklass dessutom.

Gurglar den som en kaffekokare är den defekt och bara att byta ut. Dock inte så vanligt problem längre så skulle påstå att den faktiskt är mycket bättre än en h40 då den har prestanda som en h60 eller bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

Jag skulle nog inte säga att den är mycket bättre, har hört många med den antec kylaren som har ett gurglande ljud, som en kaffekokare när den är igång. Men de ser väldigt lika ut, det är väl dessa modeller som är tillverkade utav samma oem-tillverkare och det bör såleds skilja väldigt lite då de är i samma prisklass dessutom.

Gurglandet går på garantin.
Har själv en Antec 620, och den håller bra temp, det enda jag skulle säga är att byta ut fläktarna, då får man lite mer av kylaren.

Annars är den perfekt, orkar hålla nere tempen på min processor som är klockad.

Visa signatur

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning