GTX 670 + Arctic Cooling Accelero Mono PLUS

Permalänk
Medlem

GTX 670 + Arctic Cooling Accelero Mono PLUS

Då jag inte sett någon byta ut referenskylaren på sitt GTX 670 så kan jag passa på att meddela att kylaren i topic passar alldeles utmärkt på ett referens GTX 670 utan några som helst modifikationer.

Innan: Runt 80 grader fulload i BF3 samt en fläkt som lät förjävligt, brydde mig inte ens om att köra Furmark med stockkylaren.

Efter: 60 grader fulload i BF3 med en fläkt som är ljudlös i princip (cirka 1000rpm), 66 grader i Furmark.

Bilder:

Permalänk
Inaktiv

Konstigt att du fick 80 grader i load med ett nytt 670...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon188021:

Konstigt att du fick 80 grader i load med ett nytt 670...

Varför är det konstigt? Referenskylaren låter kortet gå upp mot cirka 80 grader innan fläkthastigheten stiger snabbt.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon188021:

Konstigt att du fick 80 grader i load med ett nytt 670...

80 grader är lungt och han har la inte ställt in fläktkurva i EVGA Precsion X eller afterburner eller nått.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Pris? Var köpa?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Hur mycket kan du klocka med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Pris? Var köpa?

CDON har den för cirka 430kr tror jag.

Skrivet av NATP:

Hur mycket kan du klocka med den?

Överklockning med GTX6X0-serien är lite knepigt då korten överklockar sig själva olika beroende på spel. Då detta är min primärburk och jag inte vill riskera ha en instabil dator så har jag lagt överklockningen på en säker nivå, +50 på kärnan samt +400 på minnena i afterburner.

Edit: Kan poängtera att fläkten ser mycket större ut på bild än i verkligheten då perspektivet blir lite skevt med kameran.

Permalänk
Medlem

Är du inte orolig för att kylflänsens vikt ska knäcka kretskortet? För på t.ex. Gigabyteskort, där det är en ganska stor kylare, så är det en metallram för att ge stabilitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pdsa1982:

Är du inte orolig för att kylflänsens vikt ska knäcka kretskortet? För på t.ex. Gigabyteskort, där det är en ganska stor kylare, så är det en metallram för att ge stabilitet.

Kylflänsen väger betydligt mindre än vad den ser ut att göra. Dessutom är grafikkortet monterat i ett Silverstone FT02-chassi, dvs grafikkortet står/hänger lodrätt i chassit. Inga brytkrafter här inte

Permalänk
Medlem

Knäcka ett kretskort? Det krävs lite mer än en kylare på några hundra gram.

Permalänk
Medlem

kika på colorful's kort de har ju ett passivt gtx 680 så de tål nog rejäla kylare och med rätt stöd så kan man nog montera dit en stor klump på ett kilo eller mer om man har stöd för när man sätter kortet i chassiet och för att fästena vid gpun inte ska gå sönder pga vikten ^^

var förresten påväg att köpa en sån kylare bara för att få det tystare men jag provade med att ta bort mina två original fläktar på mitt xfx dual fan och själva kåpan som fläktarna satt i och satte sedan dit två av mina fractal design 1000 rpm fläktar med stripes ^^ max temp 83 grader efter två timmar med msi kombustor och den är knäppyst

när jag spelar dead island så kommer jag upp i max 74 grader men jag ska köpa fläktar osm varvar lite mer så den kan överklockas lite och även gå lite svalare ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Du har inte möjlighet att mäta hur många mm det är från kretkortets kant till kylarens kant? Funderar på om jag får in kortet med denna kylare i chassit (på längden altså)

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Du har inte möjlighet att mäta hur många mm det är från kretkortets kant till kylarens kant? Funderar på om jag får in kortet med denna kylare i chassit (på längden altså)

Bättre sent än aldrig hoppas jag, cirka 20cm med några mm tillgodo får jag det till när jag mäter med kortet i chassit.

MVH /Henrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Bättre sent än aldrig hoppas jag, cirka 20cm med några mm tillgodo får jag det till när jag mäter med kortet i chassit.

MVH /Henrik

Hej.
Jag undrar om du tror att det är möjligt att vrida kylaren 90grader till vänster, så att den täcker vrm också? Med lite moddning såklart.
Mvh/Tullen

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk

Hej , jag undrar om du vet om den här kylaren är för stor för att använda i en crossfire konfigurering?

Visa signatur

Asus P8Z68-V PRO Gen 3 || 2500K OC 4.5 GHz || Coolit eco A.L.C || XFX Radeon HD 5770 XXX CF || 8 GB Corsair Vengance 1600 MHz || 500 GB WD || Corsair CX 500 || NZXT H2|| Packard Bell 220dx || Pioneer SA-608 || Sanyo sx 225 || Pioneer HPM 50 || Logitech Z506 || Logitech MX518 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brickan94:

Hej , jag undrar om du vet om den här kylaren är för stor för att använda i en crossfire konfigurering?

Bättre sent än aldrig ännu en gång, så länge du har två kortplatser mellan korten så bör det fungera.

Permalänk
Skrivet av HMB:

Bättre sent än aldrig ännu en gång, så länge du har två kortplatser mellan korten så bör det fungera.

Ok, Tack för svaret

Visa signatur

Asus P8Z68-V PRO Gen 3 || 2500K OC 4.5 GHz || Coolit eco A.L.C || XFX Radeon HD 5770 XXX CF || 8 GB Corsair Vengance 1600 MHz || 500 GB WD || Corsair CX 500 || NZXT H2|| Packard Bell 220dx || Pioneer SA-608 || Sanyo sx 225 || Pioneer HPM 50 || Logitech Z506 || Logitech MX518 ||