silikon till ramkylare, fick inte tillräckligt många?

Permalänk
Medlem

silikon till ramkylare, fick inte tillräckligt många?

HEj

Jag köpte en ramkylare från cdon för ett par dagar sen, men fick bara med 2 stycken silikon till 2 stickor (ska sitta 2 på varje = hade behövt 4 st).
Men är det bara jag som missat något, eller fick jag för få?

(och ni som inte vet vad silikonet är till för, så är det ungefär som kylpasta på prollen)

Jag vet att det det var en väldigt simpel grej, men är lite desperat:)
Stort tack på förhand!

MVh Viktor

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Då får du väl höra av dig till CDON eller Xigmatek.. om du fått för få.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Då får du väl höra av dig till CDON eller Xigmatek.. om du fått för få.

jojo, men tänkte bara kolla så det inte var någon "special" lösning på det, så inte jag fått rätt och dom har gjort en "luring":)

Men är trött och inte tänker speciellt klart nu:P

Ska pm:a subben från cdon och fråga:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Har du ingen annan kylpasta du kan använda eller passar de inte utan dem?

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av HawkHo:

Har du ingen annan kylpasta du kan använda eller passar de inte utan dem?

Jag är lite grön på ramkylning, men vanlig kylpasta har jag svårt att tro ska passa:)
Och har inget annat som kan passa heller... tyvärr:( men hittade en manual för den på deras hemsida: http://www.xigmatek.com/console/uploadfiles/Image/product/Dra...

Men där står det att det endast följer med 2 st värmeledande "häftmassa".

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Det är inget silikon. Det är antagligen värmeledande kuddar. Som kylpasta fast i fastare form. Vanlig kylpasta flyter ut och är inget att rekommendera på ram.
Lustigt att man inte får mer flera. Det är ju i princip alltid dubbelsidiga minnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Det är inget silikon. Det är antagligen värmeledande kuddar. Som kylpasta fast i fastare form. Vanlig kylpasta flyter ut och är inget att rekommendera på ram.
Lustigt att man inte får mer flera. Det är ju i princip alltid dubbelsidiga minnen.

I manualen ser det ut som om de använder 2st bitar värmeledande tejp, är du säker att de inte kom med? eller att man kanske ska klippa isär den som följer med i 2 delar om den är tillräckligt stor? Om det inte går så får du väl kontakta återförsäljaren och fråga de vad de kan göra, eller köpa mer t.ex. här:

http://www.inet.se/produkt/5321862/varmeledande-tejp-thermal-...

Permalänk
Medlem

Hittade en bild från en review, där var det 4st bitar värmeledande tejp med, så något är fel med ditt paket om bara 1 per modul följer med:

http://techwiki.hardwarecanucks.com/productimages/6596/6596_4...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Det är inget silikon. Det är antagligen värmeledande kuddar. Som kylpasta fast i fastare form. Vanlig kylpasta flyter ut och är inget att rekommendera på ram.
Lustigt att man inte får mer flera. Det är ju i princip alltid dubbelsidiga minnen.

Nee, jag är kass egentligen på ramkylning, hade mest tänkt att börja klocka ramen också:) och då inte kylning var dyr så kan man ju alltid kasta med det i en beställning:)
Men jaa, det är värmeledande tejp som är med:)

Skrivet av Marcusk:

I manualen ser det ut som om de använder 2st bitar värmeledande tejp, är du säker att de inte kom med? eller att man kanske ska klippa isär den som följer med i 2 delar om den är tillräckligt stor? Om det inte går så får du väl kontakta återförsäljaren och fråga de vad de kan göra, eller köpa mer t.ex. här:

http://www.inet.se/produkt/5321862/varmeledande-tejp-thermal-...

Jag tror jag köper en sådan istället, blir lättare och smidigare än att krångla med leverantör:)
Men mejlade till cdon:s gubbe här på sweclockers, och får se vad han säger:)
Annars blir det en beställning av den:)

Tack för tipset:)

Skrivet av Marcusk:

Hittade en bild från en review, där var det 4st bitar värmeledande tejp med, så något är fel med ditt paket om bara 1 per modul följer med:

http://techwiki.hardwarecanucks.com/productimages/6596/6596_4...

Jag har bara fått med 2st, och jag har dubbelkollat så att jag inte tappat något, eller liknande:)
Men det är faktiskt lite konstigt nu när man vet att det ska följa med 4st istället för 2:) då var det inte jag som var mer dum än vanligt:D:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Har nu löst detta med cdon, och dom löste det på bästa möjliga sätt! (ur min synvinkel;))

Stort tack!

(dom skickade ett nytt paket med ramkylare, så nu har jag 2 över)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

tänkte bara bumpa denna tråden med en utgång.
Jag mejlade cdon (edin, här på swec) och han skickade ett nytt paket helt gratis

Dock så fanns det med 4 st värmeledande "massa", så nu har jag 2 över, varv av 1 utan "massa"

Tack till Cdon för det!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |